Gå til innhold

Må tisse hele tiden

Fremhevede innlegg

Skrevet

De siste årene har jeg vært veldig plaget med noe som virker som en urinveisinfeksjon. Jeg må tisse hele tiden, men det kommer ingenting annet enn små dråper. Det gjør ikke vondt, heller ganske godt når jeg til slutt får pressa ut de to små dråpene.

Har prøvd (uten hell) antibiotika flere runder, sitronvann, drikke mye og jeg kler meg alltid godt, sommer som vinter.

Jeg vet det ikke er uvi fordi jeg har vært hos fastlegen min og fått testet flere ganger. Til og med flere ganger iløpet av en dag. Og neste dag, og dagen etter det ... Alt jeg har fått er "jeg vet ikke hva jeg kan gjøre" og en ny antibiotikakur.

Føler meg nå helt hjelpesløs, og det tærer skikkelig på psyken min. Kan ikke engang ha et normalt sexliv med kjæresten fordi jeg hele tiden må løpe på do. Det er borte noen uker, kanskje måneder, før det plutselig kommer tilbake og slår knockout på hele mitt sosiale liv. Jeg blir nærmest lenket fast til dodøren.

Jeg håper og ber om at det er noen her som har opplevd lignende og kan peke veien videre til hva jeg skal gjøre. Selvfølgelig burde jeg tatt en tur til legen, men etter å ha fått hørt utallige ganger at han ikke vet hva han kan gjøre, annet enn å sette meg på en ny kur, så virker det meningsløst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde enten gått til legen og forsøkt å bli henvist videre, eller byttet fastlege til en som faktisk gidder å sende deg videre. Jeg har vært borti en fastlege som aldri henviser, selv om man kanskje har symptomer som aldri går over, og som i verste fall kan være noe alvorlig. Heldigvis fikk jeg engang en vikarlege som sendte meg videre med en gang.

Skrevet

Tusen takk for svar, Hinata.

Har flyttet hundre mil hjemmefra, så fastlegen min kan jeg ikke gå til før jul. Jeg vil bestille en legetime hos noen her jeg bor hvis det ikke går over iløpet av helga. (Har som sagt hatt dette ofte og lenge av gangen, så jeg tviler på at noen få dager til vil bli livstruende. Isåfall finner de forhåpentligvis ut hva som feiler meg :P )

Setter stor pris på det hvis noen hadde tips som kunne lette dagene mine litt frem til da.

Gjest Alabama
Skrevet

Du får deg ikke legetime hos en hvilken som helst lege. De tar bare imot sine egne pasienter. Du kan enten endre fastlege (lurt siden du bor 100 mil unna din egen fastlege) eller gå til privatpraktiserende lege. Det siste koster en del..

Skrevet

Alabama: Vi har fått "tildelt" en lege via skolen jeg går på som tar imot alle elevene ved skolen, selv om det ikke er fastlegen vår :)

Skrevet

Du bør i alle fall få legen til å ordne en ordentlig undersøkelse hvis UVI er utelukket. Symptomene kan jo skrive seg fra alt fra sosialangst til diabetes, og bøttevis av andre lyter. Prøv mens du er hjemme å holde ut noen ekstra minutter. Og prøv å redusere sukkermengden (dropp snop, brus og ferdigmat med sukker.)

Gjest Alabama
Skrevet (endret)

Høres ikke ut som diabetes, heller noe med lukkemuskulaturen eller overaktiv blære.

Endret av Alabama
Skrevet

Takk for tipset Kamikatze, skal holde meg unna alt søtt denne helgen. :)

Diabetes er det ikke, har testet meg for det også. Jeg googlet "overaktiv blære" og det så ikke helt bortevekk ut. Skal gjøre litt research på det i helga. Tusen takk!

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...