Gjest Silent girl Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Begynner med brett en nå, har den typen uten 'placebo'-pillene (3x21 piller) og lurer på om det går greit å ta alle 3 brettene kontinuerlig, altså hoppe over 2 mens-perioder?? Grunnen er at det passer utrolig dårlig å få mens de 2 pillefrie periodene (spesielt den 2.)..... Har liten erfaring med p-piller og er litt usikker da flere sier de får småblødninger selv om de 'hopper over' 1 periode.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #2 Skrevet 7. oktober 2010 JEg gjorde dette da jeg gikk på yasmin og det gikk helt fint, men "systemet" mitt ble litt fucked, gikk uten mensen i mange mnd uten at det var noe annen grunn enn at jeg hadde rotet det til. men så lenge du ikke gjør det ofte, og enda lenger av gangen går det nok bra!
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #3 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg har bare mensen 2-3 ganger i året, og går på Yasmin p-pille. Det er i samråd med gynekolog og fastlege, fordi jeg har veldig lett for å havne i hormonelle ubalanser og lider mye da. Nå er hverdagen min veldig mye enklere.
LadyStarlight Skrevet 7. oktober 2010 #4 Skrevet 7. oktober 2010 Det skal gå fint å hoppe over mens i 2 omganger, er vel mer smak og behag det går på. Hvordan du kommer til å reagere på å hoppe over 1 periode for første gang med et nytt merke har jeg ingen fasitsvar på. Noen p-piller er sterkere enn andre. Gikk selv på et merke som det gikk veldig bra å hoppe over. Byttet til et annet merke, og der fikk jeg småblødninger (litt nå og da) helt fram til neste pillefrie periode. Så varierer veldig fra person til person
ejoty Skrevet 8. oktober 2010 #5 Skrevet 8. oktober 2010 Det skal gå greit å ta 3 brett kontinuerlig, men hvordan kroppen din reagerer på det (mtp. mellomblødninger) vil vel egentlig bare tiden vise. Min kropp klarer ikke mer enn 2 brett i strekk før den begynner å blø uansett den siste uken i brett 2, så da er jeg så "heldig" å blø to uker i strekk...
Gjest Silent girl Skrevet 8. oktober 2010 #6 Skrevet 8. oktober 2010 Takk for raske svar, ble litt mer usikker nå..... Får prøve med 2 brett kontinuerlig og 7 dager uten og krysse fingrene for at jeg ikke ender opp med 2 ukers blødning mellom brett 2 og 3.
SmallTalk Skrevet 8. oktober 2010 #7 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg tar en og en pakke av gangen (3 brett sammenhengende). Funker veldig fint for min del. Dette er veldig individuelt, og kommer helt an på kroppen til hver person. Noen tåler det, noen tåler det ikke, noen får blødninger uansett, noen spotter litt, noen merker ingen ting. Du må nesten bare prøve deg frem. Farlig er det uansett ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå