Gå til innhold

Føflekk som verker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en føflekk på haka som har vært der i mange år (muligens hele livet), det siste året eller så har den blitt litt rar... Det startet med at den ble litt hoven og verket litt (som en kvise egentlig) og så grodde den. Den ble mindre, men etter en noen uker så vokste den tlbake til sin opprinnelige størrelse. Og så tok det en stund og den verket igjen, dette har skjedd ca 3-4 ganger det siste året.

Nå begynner den å vokse tilbake til sin vanelige størrelse igjen, den ser helt vanlig ut, lys brun ca 2mm, tydelig kant mot huden (altså litt opphevet). Når den ikke er betent/ligner en kvise så ser den helt fredelig ut.

Hva tror dere? Er jeg bare paranoid når jeg tenker på kreft osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette ville jeg gått til lege med om jeg var deg. Det er tross alt bedre å undersøke sånt en gang for mye enn en gang for lite.

Skrevet

jeg ville gått til legen mandag morgen.

det kan være helt ufarlig, men jeg ville uansett ha sjekket det - kan være legen vil fjerne den selv om det ikke er kreft.

Skrevet

Når den går tilbake til sin vanlig form innimellom så er det trolig en kvise som vokser under den når den blir "rar". Likevel: gå til legen og ta en sjekk. Er enig med andemor i at det er bedre med en sjekk for mye enn en for lite i slike tilfeller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...