Rachel Skrevet 8. oktober 2003 #1 Skrevet 8. oktober 2003 Vi laster ned musikk med WinMX og spiller det av i Windows Media Player. Har alt lagret i egen mappe under Mine dokumenter, nemlig "Min musikk". Har Windows XP Home Edition. Hvordan går jeg frem når jeg en gang får kjøpt meg cd-brenner og tomme cd`er, og vil brenne musikken ned på en cd? Gjerne inngående trinn-for-trinn-forklaring, da jeg ikke er kjempeflink med data. Og hvilke typer cd-plater er best å kjøpe?
Crazee Skrevet 8. oktober 2003 #3 Skrevet 8. oktober 2003 Brenne vanleg audio-CD? I dei fleste brenneprogram (det eg veit) så går konverteringa frå MP3 automagisk. Du berre velgjer at du vil brenne audio, og kopierer dei MP3-filene du vil over til CD-mappa, og set i gong brennaren. Skal det vera meir detaljert enn det så bør det nemnast kva brenneprogram som skal brukast, då det er litt forskjellar i dei ulike. (For den saks skuld så er det jo MP3-avspelarar som kan brenne CD'ar òg.)
vixen Skrevet 8. oktober 2003 #4 Skrevet 8. oktober 2003 Det pleier ikke være noe hokus-pokus å brenne audio cd'er fra mp3-filer nei. Konverteringa går i de fleste program av seg selv. Når du får deg cd-brenner følger det med et program du installerer på maskina. Med dette programmet kan du lett plukke de musikkfilene du vil ha over på cd og brenne ut. -viXen-
Gjest Starya Skrevet 8. oktober 2003 #5 Skrevet 8. oktober 2003 Hva om man ikke vil brenne det som audio, men bare ha koper av filene? Kan man brenne hele mapper?
Crazee Skrevet 8. oktober 2003 #6 Skrevet 8. oktober 2003 Jada, det går så greit atte. Greier du å flytta filer og mapper i explorer, så greier du å brenna CD'ar òg - er ikkje så veldig ulikt. :-)
Gjest Data-NERDEN Skrevet 10. oktober 2003 #7 Skrevet 10. oktober 2003 Skal du brenne musikk i enten mp3 eller i waw format så bør du få deg et program som heter NeroBurningRom , definitivt det beste programmet , når du åpner det programmet så drar du bare filene dine over i mappen hvor musikken skal brennes. Skal du ut å kjøpe tomme cd'r så annbefaler jeg på det sterkeste Verbatim, dette er kvalitet og koster også litt mer enn billig platene på elkjøp å sånne steder. Kjøp Verbatim med tynne cover , da får du 20stk, for rundt 70-80kr. Kjøper du med vanlig cover , så får du 10stk for 60-70kr. Verbatim har jeg brugt mye i den senere tid, har prøvd masse andre merker , men verbatim er dei eneste som holder seg bra. Pris=Kvalitet , enkelt og greit!!
Postmannen Skrevet 10. oktober 2003 #8 Skrevet 10. oktober 2003 Konvertere wav filer til cdr #sox minfil.wav minfil.cdr fortsett med de filene du vil ha på CD'n, til du har 700Mb. Brenne cdr filene! Bruk kommandoen "cdrecord" som root #cdrecord speed=32 dev=0,0,0 -v -dao -audio minfil1.cdr minfil2.cdr......minfilsiste.cdr Har du mange CD'r du skal ha brent, kan du lage deg et script. Allt du trenger å gjøre er å få Mor til å skifte CD for deg.
Gjest lurven Skrevet 11. oktober 2003 #9 Skrevet 11. oktober 2003 men ikke kjøpcder på clas ohlson og biltema og slikt beldig dårlig kvalitet på de cdene platekompaniet har faktisk cdene med best kvalitet
Gjest Anonymous Skrevet 11. oktober 2003 #10 Skrevet 11. oktober 2003 Hvis du har MP3- cd spiller kan du brenne opptil 200 mp3 sanger fra pc`n til en cd. Hvis du bare har vanlig cd-spiller må du konvertere sangene til wav-fil. Dette formatet er større, og cd`n tar bare noen få sanger 15-20 stk. Her kan du laste ned et program for å konverter fra MP3 til Wav-filer. Hvis du bare vil brenne sangene for å bevare de på en cd, kan du evt. legge de sammen i en zip-fil slik at du kan få alle sangen på en cd. Her er div. brenneprogrammer for å laste ned eller kjøpe: Clone-cd Nero Clony XXL
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå