Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi laster ned musikk med WinMX og spiller det av i Windows Media Player.

Har alt lagret i egen mappe under Mine dokumenter, nemlig "Min musikk". Har Windows XP Home Edition.

Hvordan går jeg frem når jeg en gang får kjøpt meg cd-brenner og tomme cd`er, og vil brenne musikken ned på en cd? Gjerne inngående trinn-for-trinn-forklaring, da jeg ikke er kjempeflink med data.

Og hvilke typer cd-plater er best å kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brenne vanleg audio-CD?

I dei fleste brenneprogram (det eg veit) så går konverteringa frå MP3 automagisk. Du berre velgjer at du vil brenne audio, og kopierer dei MP3-filene du vil over til CD-mappa, og set i gong brennaren.

Skal det vera meir detaljert enn det så bør det nemnast kva brenneprogram som skal brukast, då det er litt forskjellar i dei ulike. (For den saks skuld så er det jo MP3-avspelarar som kan brenne CD'ar òg.)

Skrevet

Det pleier ikke være noe hokus-pokus å brenne audio cd'er fra mp3-filer nei. Konverteringa går i de fleste program av seg selv. Når du får deg cd-brenner følger det med et program du installerer på maskina. Med dette programmet kan du lett plukke de musikkfilene du vil ha over på cd og brenne ut.

-viXen-

Skrevet

Hva om man ikke vil brenne det som audio, men bare ha koper av filene? Kan man brenne hele mapper?

Skrevet

Jada, det går så greit atte. Greier du å flytta filer og mapper i explorer, så greier du å brenna CD'ar òg - er ikkje så veldig ulikt. :-)

Gjest Data-NERDEN
Skrevet

Skal du brenne musikk i enten mp3 eller i waw format så bør du få deg et program som heter NeroBurningRom , definitivt det beste programmet , når du åpner det programmet så drar du bare filene dine over i mappen hvor musikken skal brennes.

Skal du ut å kjøpe tomme cd'r så annbefaler jeg på det sterkeste Verbatim, dette er kvalitet og koster også litt mer enn billig platene på elkjøp å sånne steder. Kjøp Verbatim med tynne cover , da får du 20stk, for rundt 70-80kr. Kjøper du med vanlig cover , så får du 10stk for 60-70kr.

Verbatim har jeg brugt mye i den senere tid, har prøvd masse andre merker , men verbatim er dei eneste som holder seg bra.

Pris=Kvalitet , enkelt og greit!!

Skrevet

Konvertere wav filer til cdr

#sox minfil.wav minfil.cdr

fortsett med de filene du vil ha på CD'n, til du har 700Mb.

Brenne cdr filene!

Bruk kommandoen "cdrecord" som root

#cdrecord speed=32 dev=0,0,0 -v -dao -audio minfil1.cdr minfil2.cdr......minfilsiste.cdr

Har du mange CD'r du skal ha brent, kan du lage deg et script. Allt du trenger å gjøre er å få Mor til å skifte CD for deg.

:hoho:

Skrevet

men ikke kjøpcder på clas ohlson og biltema og slikt

beldig dårlig kvalitet på de cdene :kjempesinna:

platekompaniet har faktisk cdene med best kvalitet

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du har MP3- cd spiller kan du brenne opptil 200 mp3 sanger fra pc`n til en cd.

Hvis du bare har vanlig cd-spiller må du konvertere sangene til wav-fil.

Dette formatet er større, og cd`n tar bare noen få sanger 15-20 stk.

Her kan du laste ned et program for å konverter fra MP3 til Wav-filer.

Hvis du bare vil brenne sangene for å bevare de på en cd, kan du evt. legge de sammen i en zip-fil slik at du kan få alle sangen på en cd.

Her er div. brenneprogrammer for å laste ned eller kjøpe:

Clone-cd

Nero

Clony XXL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...