Gå til innhold

overveldende lyst på makrell i tomat

Fremhevede innlegg

Skrevet

innimellom får jeg en helt voldsom lyst på makrell i tomat, det føles som et overfall. spiser en boks på to minutter og er glad deretter. jeg er egentlig sjokoladetypen, men tenker at hvis kroppen min er så tydelig om det, kanskje jeg mangler noe? noen som har opplevd liknende? tenker også at hermetikk i utgangspunktet ikke er noe sunt, men bedre en sjokolade er det vel... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Makrell i tomat er veldig sunt... masse omega-3, masse antioksidanter i tomatsausen, og masse sunne proteiner. Elsker også makrell i tomat... spiser sikkert fire bokser i uke(på brødskiver).... bob-bob-su :D

Skrevet

Får også sånn en sjelden gang, spiste da hele boksen på noen knekkebrød, kjempe godt, og ikke minst mye sunnere enn godteri :-P

Men jeg tror ikke det er det at kroppen mangler noe.

Skrevet (endret)

Jeg får også skikkelig makrell i tomat cravings innimellom, men for min del tror jeg det ofte kommer hvis jeg har spist litt dårlig/lite noen dager. Fikk det faktisk for et par timer siden, og slukte en boks (på 100 g, ikke en sånn stor) fordelt på to rugsprø. Nam :)

Endret av Safira
Skrevet

hehe samme her! Har hatt det slik de siste to ukene nå, og jeg hadde ikke før den tid spist makrell i tomat på sikkert 12-15 år! Husker jeg var kjempeglad i det da jeg var lita, men så slutta jeg å spise det, og har ikke rørt det siden. Men her en dag tidlig i september, hadde en kollega av meg det på brødskiva, og det lukta såå godt.. så etter en uke måtte jeg kjøpe det.. og siden har det gått i makrell og tomat til frokost,lunsj og kveldsmat :P

Skrevet

Jeg får også sånn, gjerne med makrell i tomat, leverpostei eller brunost. Tror innimellom det er kroppen som sier ifra at den trenger mer jern eller lignende, og at underbevisstheten min vet at det finnes i de påleggene.

...eller så får jeg bare rett og slett voldsomt lyst på det ;)

Skrevet

haha, veldig godt å vite at jeg ikke er alene. :) men antioksidanter er vel litt flyktige, og ikke så veldig "levandes" når de kommer ut av blikkboksen igjen? omega 3 står det bedre til med, godt poeng. får bare fortsette å spise det da.

Skrevet

Makrellen er absolutt sunn, men tomatsausen inneholder en del sukker så hvis man spiser det ofte kan det være lurt å skrape vekk en del saus.

Skrevet

Makrellen er absolutt sunn, men tomatsausen inneholder en del sukker så hvis man spiser det ofte kan det være lurt å skrape vekk en del saus.

Ikke alle er fanatisk redde for litt sukker i løpet av dagen. Det finnes langt værre kilder til sukker enn makrell i tomat.

TS: Jeg kan også få det sånn, i tillegg til at jeg får kick på brunpst, kaviar og Stabburet laks. Jeg får kick på dette i perioder med mye stress og ekstra mye tankevirksomhet, og jeg tror i bunn og grunn at det kommer av at jeg da trenger nok fett og sunn mat for å fungere. :)

Skrevet

Ikke alle er fanatisk redde for litt sukker i løpet av dagen. Det finnes langt værre kilder til sukker enn makrell i tomat.

Er ingen likhetstegn mellom å være fanatisk redd for litt sukker i løpet av dagen, og å være bevisst på at det finnes en god del sukker i tomatsausen. Og jeg tviler sterkt på at noen tror det ikke finnes langt verre kilder til sukker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...