Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker vanligvis kun frisørprodukter, men nå har jeg ærlig talt ikke råd til å handle inn ny shampo og balsam. Og regner med det ikke er krise hvis jeg bruker butikkshampoo og balsam en liten periode. Trenger ingen belæringer om hvor billig det er å handle på nett (for det vet jeg, men trenger shampoo/balsam NÅ), eller hvor dårlig butikkprodukter er.. Vil bare vite hvilken shampoo og balsam fra butikken dere synes er best :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid bruk såkalt billig shampoo, jeg kjøper stort sett de som koster 19kr på HM når de har tilbud.

Liker Gliss, Elvital og Sunsilk sine shampooer.

Skrevet

De fleste butikkmerkene er gode til sitt formål, men hvilket som er best kommer jo helt på hva slags hårtype du har, og hvilket resultat du er ute etter. Jeg kan jo fortelle om min hårtype og hvilke merker jeg er fornøyd med, men det garanterer ikke at du får et godt resultat med de samme merkene.

Håret mitt rekker meg til litt forbi midjen, er fint (altså tynne hårstrå), og veldig tykt. Har naturlig fall i håret, og håret er normalt/tørt.

For å dempe bølgene, få litt mindre volum og fin glans bruker jeg Nivea Diamond Gloss, eller L'oreal Elseve nutri-gloss.

For mer volum og fremheving av bølger liker jeg Boots Shimmering Blonde fra apoteket (litt dyrere enn matbutikk, men fortsatt billig), Pantene, Respons og Gliss Liquid Silk.

Velger du noe som passer til din hårtype burde det ikke være noe problem :)

Skrevet

I mai kjøpte jeg shampoo og balsam fra Tigi bed head, 750 ml, til 200 kr. Jeg har fortsatt mye igjen, så da blir det faktisk billigere i lengden enn å kjøpe i butikk. Har bestilt ny nå, så jeg har ny i hus før jeg går tom.

Skrevet

I mai kjøpte jeg shampoo og balsam fra Tigi bed head, 750 ml, til 200 kr. Jeg har fortsatt mye igjen, så da blir det faktisk billigere i lengden enn å kjøpe i butikk. Har bestilt ny nå, så jeg har ny i hus før jeg går tom.

29 kr for 300 ml Boots (forskjellige typer) på apotek, noe som er suverent billigere. Butikkshampoo er like drøy som frisørshampoo, men det varierer jo selvsagt fra shampoo til shampoo (og balsam) med begge. Også fort gjort at man er mye mer nøye med fordeling av frisørshampoo - litt fordi det koster så mye, og litt fordi de ofte har mindre åpning. Jeg bruker frisørshampoo av og til, og må si at de varier akkurat like mye som butikkshampoo. Begge deler er like bra, så lenge man har valgt shampoo og balsam med ingredienser som passer til de behovene man har.

Skrevet

29 kr for 300 ml Boots (forskjellige typer) på apotek, noe som er suverent billigere.

Det er jo ikke SÅ mye billigere det. For litt under to hundre får man både sjampo og balsam fra Tigi, begge i 750 ml flasker, og da koster 300 ml sjampo 40 kroner. Kan lett sammenliknes med butikkprisene. :) Pluss at det er mer miljøvennlig å kjøpe sjampoer i store flasker..

Skrevet

Jeg liker faktisk veldig godt first price, men så er mitt hår slik at jeg absolutt ikke trenger noe pleie i det hele tatt, det er altfor glatt uansett hva jeg gjør :ler:

Skrevet

Det er jo ikke SÅ mye billigere det. For litt under to hundre får man både sjampo og balsam fra Tigi, begge i 750 ml flasker, og da koster 300 ml sjampo 40 kroner. Kan lett sammenliknes med butikkprisene. :) Pluss at det er mer miljøvennlig å kjøpe sjampoer i store flasker..

Mer miljøvennlig skal du ha for, det er sant! Om det var 200 kr for både shampoo og balsam på 750 ml pr flaske var det jo et godt kjøp (men hjelper uansett lite om TS ikke har råd til å bruke 200 kr akkurat nå). Jeg trodde det var snakk om 200 kr for shampoo og 200 kr for balsam, siden det tross alt er blodpris på de fleste frisørprodukter her i landet :fnise:

Skrevet

Tigi er de eneste jeg har sett som har så billige tilbud på store flasker, men håret mitt likr ikke Tigi, så da er jeg like langt.

Skrevet

Jeg bruker fruktis.. 19 kr pr flaske på rema for shampoo og balsam.. kosta 29 pr flaske på bunnpris så jeg :P Jeg har tjukt hår som blir ganske fort fett, og fruktis er definitivt den beste butikk shampooen jeg har prøvd. Har vel å merke ikke prøvd så mye dyr shampoo, da jeg er for gnien til å gidde å bruke 500 kr for shampoo og balsam:p

Skrevet

Jeg trodde det var snakk om 200 kr for shampoo og 200 kr for balsam, siden det tross alt er blodpris på de fleste frisørprodukter her i landet :fnise:

Det er så ymse pris på dette merket rundtomkring. Jeg ser at prisene hos frisør er minst det dobbelte av hva man får på nett. Jeg betalte i underkant av 200 kr for shampoo og balsam til sammen.

Skrevet

http://www.feelunique.com/brands/tigi-bed-head/duo-packs

£20.99 er ca 195 kroner i følge tollvesenets valutakurser, som er de man må gå ut fra.

For å svare på det opprinnelige spørsmålet så liker jeg Fructis ganske godt, men Sunsilk takler jeg virkelig ikke. De fleste til Elvital er også greie.

Skrevet

Når jeg bruker shampoo fra dagligvarebutikk ender jeg gjerne opp med Herbal Essences produktene. Det er jo helt greie produkter som erstatning en periode, og de lukter jo himmelsk :Nikke:

Skrevet

Nå har jeg begynt å bruke frisørprodukter, men før brukte jeg gliss, og var veldig fornøyd med den.

Skrevet

Jeg synes også at nivea diamond gliss er bra. Og herbal essens (den rosa).Ellers så har jo bodyshop en knallbra bananshampo som koster litt i underkant av en hundrelapp og som pleier håret ganske godt.

Skrevet

Håret mitt blir stritt, squeeky og kjempefett av Elvital osv. Slike sjampoer som skal ha et eller annet som skal legge seg på håret, på en måte. Derfor jeg har kurer, så hvis jeg først skal bruke sjampo fra matbutikk, blir det minst mulig fancy. Veldig glad i Herbal Essence, håret ser og føles rent ut - hverken mer eller mindre.

Skrevet

Har nettopp fått et tips om at jason sin aloevera shampoo (vita og helsekost) er god, samt ølshampooen fra nille.

har ikke prøvd de selv men ei venninne med fint langt naturlig "hippiehår" tipsa meg om akkurat de 2. De skal være nok så billige,særlig den fra Nille :)

Skrevet

Jeg bruker fruktis.. 19 kr pr flaske på rema for shampoo og balsam.. kosta 29 pr flaske på bunnpris så jeg :P Jeg har tjukt hår som blir ganske fort fett, og fruktis er definitivt den beste butikk shampooen jeg har prøvd. Har vel å merke ikke prøvd så mye dyr shampoo, da jeg er for gnien til å gidde å bruke 500 kr for shampoo og balsam:p

Lush har en veldig god shampo for fett hår til rundt 70-80 kroner i fast form, som er mye drøyere enn flytende shampo. Jeg ble iallefall veldig fornøyd!

Skrevet

Jeg bruker bare gliss, og de fungerer veldig bra på mitt hår! Det har nesten ingen floker lenger, og det hadde de før når jeg brukte dyre frisørprodukter. I tillegg blir det glansfullt og veldig lett å jobbe med!0 De jeg liker best er en av disse to:

http://hybris.cms.henkel.com/medias/sys_master/8521793566583600.jpg

http://4.bp.blogspot.com/_gSk0GXe0GKc/S_Lg_cv6FuI/AAAAAAAAB9g/a-BiPcV0DHc/s1600/gliss.jpg

Skrevet

Synes faktisk Head&Shoulders har veldig gode shampo/balsamer til en rimelig pris, man trenger ikke nødvendigvis ha et flassproblem... De lukter rent og godt og gjør håret fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...