Anonym:-) Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg har masse epler i hagen min, og har lyst til å bake en eplekake :-) Noen som har noen gode oppskrifter? Har så lyst på sånn "svampete" eplekake, hvis dere skjønner hva jeg mener Noen har lett for å bli litt tørre...
Lulilelu Skrevet 7. oktober 2010 #2 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg har fått mange komplementer på min eplekake. Det blir luftig og perfekt fuktig inni. 200g smør romtemperatur 200g sukker 4 egg romtemperatur 1ts bakepulver 170g hvetemel Skrell epler og del de i skiver. Ta eplene i en plastpose og hell oppi ønsket mengde med sukker og kanel, bland godt. Jeg har ikke noe mål på dette siden jeg tar det etter øynene. Antall epler varierer etter hvem jeg lager til siden noen liker mer epler i kaken enn andre. Pisk smør og sukker godt, bruk håndmikser. Tilsett ett og ett egg, pisk mellom hver. Sikt mel og bakepulver over røren, litt om gangen og miks det inn i røren. Hell røren i en 24dm rund form. Stikk ønsket mengde eplebiter nedi kaken. Pass på å ikke bruke for lite epler selv om det kan se ut til at du tar mange i, siden eplene kryper og kaken vokser. Strø over perlesukker og evt knuste mandler. stek midt i ovnen på 180 grader i ca 50 min.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå