Gå til innhold

Rynker i midten av tyveårene..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg får litt panikk her jeg sitter, etter å ha oppdaget flere og flere rynker rundt øynene, og såkalte "smilerynker". Har alltid hatt pen hud som jeg ikke har trengt å gjort noen ting med. Drikker mye vann, trener og spiser sundt. Så skjer dette..

Er dette vanlig, og hva må man gjøre for å begrense det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp helt vanlig

Gjest Applecore
Skrevet

Bruk fuktighetskrem natt og dag, ikke røyk og ikke vær for mye ute i sola :)

Skrevet

Genene har nesten alt å si for når man får rynker. Det beste man kan kan gjøre for å forebygge er å bruke høy solfaktor hele året.

Skrevet

Trådstarter her igjen.

Jeg røyker ikke, men snuser av og til. Solarium i ny og ned også. Holder det med vanlig fuktighetskrem beregnet for hele kroppen, eller burde man skaffe en ansiktskrem som er beregnet på dag og natt?

Min mor har en god del rynker, og er bare femti år. Hun røyker veldig mye, dog. Så mulig det ligger der.

Skrevet

Trådstarter her igjen.

Jeg røyker ikke, men snuser av og til. Solarium i ny og ned også. Holder det med vanlig fuktighetskrem beregnet for hele kroppen, eller burde man skaffe en ansiktskrem som er beregnet på dag og natt?

Min mor har en god del rynker, og er bare femti år. Hun røyker veldig mye, dog. Så mulig det ligger der.

Hadde kuttet ut solarium ASAP hvis du er redd for rynker.

Gjest Nanne70
Skrevet

Gå til innkjøp av en god dagkrem med solfaktor, en rynkeforebyggende øyekrem og en pleiende nattkrem. Hvis du bruker sminke, må du være nøye med å rense huden hver kveld.

Skrevet

Jeg er også i midten av 20-årene og har fått noen rynker - spesielt i pannen. Jeg er ganske sikker på at det er på grunn av solskader.Selv om jeg ikke griller meg hver sommer, så har jeg tynn, ømfintlig hud, og da skal det ikke mye solarium/sol til før rynkene kommer eller huden blir brent.

Rynkene blir betraktelig mindre når jeg holder meg så langt unna solen som jeg kan! Da blir jeg blek men med mye bedre hud.

Skrevet

Jeg er litt over midten av 20-årene og har også noen sånne rynker ved øynene.

Tidligere brukte jeg bare en ansiktskrem i hele ansiktet, men så fant jeg ut at huden rundt øynene er ganske tynn, og krever en egen type krem.

Jeg har nå begynt å bruke Andrea Milano Hydrate serum dagkrem og øyekrem. Bruker ikke nattkrem, da jeg synes huden bør få puste litt om natten...

Jeg har ikke brukt kremene så lenge, men synes at rynkene har blitt mindre. Av og til bruker jeg bare serumet, og det kan også brukes rundt øynene, og får huden til å bli babymyk :D

Skrevet

Dette har først og fremst med arv å gjøre. For mye soling og røyking kan selvfølgelig også påvirke ansiktshuden. Glem dag og nattkremer, bruk heller en god fuktighetskrem.

Det er jo litt tidlig å få rynker allerende i midten av tyveårene ja. De fleste begynner ikke å få rynker før de har passert 35.

Men smilerynker har jo alle i større eller mindre grad.

Skrevet

De kommer fortere hvis du er tynn, jeg er godt over 30 og har først begynt å få dem nå..er passe slank da. Men de syns best når jeg smiler, har nesten ingen når jeg er alvorlig. Men har gode gener. Tips: Minimum solf.20 hver dag. Fuktighet, fuktighet, fuktighet og invister i en god øyekrem. Rens huden hver kveld.

Skrevet

Spørs litt om man har gått mye opp og ned i vekt eller har mye vann i kroppen fra tid til annen, man kan få litt "saggete" hud av det.

Skrevet

Tynnere folk har mer rynker, bare begynn å legge merke til det. Jeg jobber med eldre og ser det veldig tydelig på de.. og på venninner også. De 2 tynneste venninnene mine er mest rynkete.

Skrevet

Jeg er 30 år og er tynn. Har et lite ansikt og så og si ingen rynker. Kun litt i pannen og det har folk som jeg kjenner som er 20 år også. Jeg har vel alltid tatt en del sol, men mindre de siste årene. Kan sole meg 1 gang i uken om vinteren da. Skulle tro at jeg skulle hatt mer rynker nå pga jeg er ganske så tynn, men kanskje det først kommer når jeg er blitt 40.

Gjest Nanne70
Skrevet

Dette har først og fremst med arv å gjøre. For mye soling og røyking kan selvfølgelig også påvirke ansiktshuden. Glem dag og nattkremer, bruk heller en god fuktighetskrem.

Dag/nattkrem er fuktighetskremer, men hvis TS har lyst til å minske rynkene, så kan det faktisk hjelpe å bruke en dagkrem med solfaktor - det trenger man ikke om natten:) Har hun tørr hud, er det greit med en litt "rikere" fuktighetskrem om natten, altså en nattkrem.

• 2 år senere...
Gjest michelle
Skrevet

nei. det er ikke vanlig. skjønt nordisk hud får rynker/linjer tidligere.. men jeg kan gi deg noen tips som funker. det er å ikke vaske/ dusje huden hver dag! dusje hud i ansiktet m hånddusjen bør man ikke gjøre om man ikke vil ha rynker, for det tørrer ut huden. Logisk, egentlig. bruk krem for tørr hud, krem fra parfymeri, i gode merker er dyrere, men mye bedre, og du trenger ikke å bruke den hver dag, som folk i parfymerier vil si til deg for å selge.. du bør spise sunt, fisk, kokt eller rå flere ganger i uka, og tilskudd av følgende vitaminer: e- vitamin, c-vitamin, d-vitamin og omega 3. Voila, du vil merke forandring! Og en ting til, kutt ut foundation, og pudder, kun til fest! og vær forsiktig med sol. jg kan garantere at huden din blir yngre i løpet av måneder bare. Det var dagens gode gjerning. Voila!

Skrevet

Tror ikke et spiller noen rolle om man sminker seg eller skyller huden i varmt vann. Noen har mer motstansdyktig hud, det er arvelig. Akkurat som alt annet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte også å få linjer i begynnelsen av 20åra, så la jeg på meg fem kg, og poff så var de borte. Nå har jeg en plan om å gå opp i vekt sakte men sikkert til jeg blir 60 så hver nye linje og rynke blir blåst ut :fnise:

Anonym poster: ab69c7d7180863815206098dfae51d91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sørg for nok fuktighet til huden, unngå sol og solarium.

Anonym poster: 4f119e0cd098508c09152374524edff5

AnonymBruker
Skrevet

De med normal/ tørr hud med fin hud i ungdomstiden får oftere tidlige rynker enn dem med fet. Selv var jeg et kviseteyne med fet t-sone i ungdommen, men i dag har jeg ikke en rynke siden huden har holdt seg godt. Er 35. Men var jo en kjip ungdomstid, da...

Tror som noen nevner her at det å bruke en fuktighetskrem med solfaktor (er fornøyd med Clinique med solfaktor) kan være forebyggende for å hindre føere rynker. Også å unngå røyk, alkohol og spise sunt.

Anonym poster: 6cd9a44ca32e427628f98c75ace95bc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...