Gå til innhold

Hva betaler dere for sydenturen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke så mye erfaring med sydenturer. Har hørt at noen bruker mangfoldige tusen, mens reklamene sier "en uke i syden for 1500,-" og sånt. Hvis jeg går inn på Ving eller Startour blir det likevel opp mot 20 000,- for to voksne og to barn? :klø:

Hva betaler dere andre vanligvis? Hvor mange er dere, og når på året drar dere? Hva slags fasiliteter betaler dere evt. ekstra for?

Skrevet

Jeg har ikke barn selv, men er 2 voksne og vi pleier å betale enn 3 til 4 tusen per pers, men da kommer vi på greie hoteler med bra standard og har med transport, forsikringer og mat på fly. evt også frokost på hotellet i noen tilfeller.

disse tilbudene fra 1500 gjelder nok primært fra oslo og på uspesifiserte reisemål, i noen tilfeller kun fly.

Mine kollegaer som reiser til syden hvert år med sine 2 - 3 barn betaler en plass mellom 20 og 30 tusen. pluss maten og lommepenger.

jeg reiser en del og følger en del med på priser og slikt, stede mann kan forvente å betale mye for en ferie er Egypt (det er billig mat og frikke, men fly og opphold er dyrt pga etterspørsel), Hellas, Spania, Frankrike, Italia. rimligere reisemål er Tyrkia, koratia, Bulgaria, budapest.

i tilegg til å bruke operatørene sine hjemmesider vil jeg anbefalle deg å bruke, finn.no, restplass.no, reisefeber.no, expedia.no. det hender de har noen gode tilbud å komme med.

Skrevet

Vi er også to stykker, uten barn, og vi bruker å dra en del til Gran Canaria og Hellas i julen for å unngå jule-stresset. Det er helt forskjellig fra gang til gang hvor mye vi betaler. Vi betaler gjerne litt mer for kvalitet, bor aldri på mindre enn 5-stjernes hotell og drar til familiesteder selv om vi er unge uten barn, for å unngå all festingen og den type miljø. Vi drar helt og holdent for å slappe av og unngå julestresset og da betaler vi alt fra 6.000 til 20.000. Selve hotell og flybiletter er billige, det er utgiftene mens vi er der nede som er dyre. Spa, opplevelser, mat og shopping er det som koster penger. Derfor varierer det også mye hva vi betaler for reisen alt i alt.

Du kan få en billigere sydentur enn 20.000 kroner for to voksne og to barn, men det kan hende at standaren blir dårligere da. Jeg anbefaler deg å dra ned til nærmeste reisebyrå og snakk med dem. De sitter på nyttig informasjon som kan hjelpe deg med å bestille en evt. reise :)

Skrevet

Var selv en uke i Tyrkia for en måned siden, der reise og opphold kom på 2200 kroner.

900 kroner for flybillet tur/retur, 100 kroner for visum, 200 kroner for transport tur/retur flyplassen og 1000 kroner for en stor flott 5 roms leilighet (4 soverom, 2 bad, 2 balkonger). Vi var tre som reiste i følge, så dette er min andel av totalprisen.

Ikke pakketur, men ordnet rutefly og leilighet på egenhånd.

I tillegg gikk det rundt 3000 kroner i lommepenger (mat, drikke, osv).

Skrevet

Normalt ca. kr. 5000,-/person for en uke midt i fellesferien m/charter. I fjor: Totalt kr. 15.000 for en uke på Sicilia m/rutefly og stort to-etasjes feriehus m/eget basseng for 5 voksne. Valget er ditt!

Skrevet

Jeg har reist før eller etter skoleferien på sommeren, og betalt ca 3000 for fly og hotell 1 uke, til Egypt, Gran Canaria og Tunisia. Det er kun for meg.

Skrevet (endret)

Kommer an på når man reiser, hva som er inkludert i prisen, hotellstandard osv. I sommer reiste vi til Side, Tyrkia, og betalte 27 000 kr for to personer. Dette var da for tre uker med all inclusive på et femstjernes hotell, et av de hotellene med den beste ratingen på Ving.

Selv om det i utgangspunktet egentlig var dyrere enn det vi hadde forespeilet oss, sparte vi mye på det, rett og slett fordi det var så mye inkludert. Det var f.eks tre forskjellige restauranter på hotellet i tillegg til en frokost-, lunsj- og middagsbuffét, i tillegg til at alt av drikke (både mineralvann og alkoholholdig drikke), snacks (det var iskrembar, konditori med godterier og kaker etc) også var inkludert. Andre ting som ofte koster litt er jo solsenger, håndklær, treningsstudio etc som også var i den prisen vi betalte. Vi spiste ingen andre steder enn på hotellområdet, men det trengte vi heller ikke. I tillegg var middagen helt fantastisk god, bufféten ble byttet ut hver dag slik at det aldri ble kjedelig. Og da mener jeg at det går an å bo på et all inclusive-hotell.

Jeg er sikker på at vi hadde brukt mye mer om ingenting hadde vært inkludert, for det hadde nok gått si en 15-18 000 for tre uker med fly og hotell, ihvertfall med den standarden.

Jeg har vært på billige turer, og relativt dyre turer. Det er ikke uvanlig å betale 15 000 kr for tre personer, men er man heldig kan man få det svært billig, spesielt ift restplasser. Derimot må man gjerne betale litt om man vil reservere en tid i forveien. Jeg har dog opplevd at jo tidligere man bestiller jo billigere er det, eventuelt må man vente til rett før avreise. Å bestille 4-5 mnd før avreise er gjerne mye dyrere enn å bestille 10-12 mnd i forveien, mens det å vente si tre dager før avreise kan igjen være svært billig fordi folk kanskje kansellerer sine reiser og reiseselskapet vil bli kvitt plassene.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Vi er to voksne, og disse turene er vel fordelt over de siste 4-5 årene.

Dro til Hellas i August. 10 dager. Hotellrom med AC, frokost, basseng m.m. Vi betalte 3000kr for hele turen.

Var på kanariøyene i 7 dager i julimåned. Leide en liten bungalow med basseng rett utenfor å 2 minutter til stranden. Der var ikke frokost inkludert. Betalte ca 2500kr for hele reisen.

Bulgaria i 3 uker, September/Oktober. Her er vi ganske heldige da vi slipper å betale for opphold. Flyreisen koster ca 1500kr pr pers, så 3000kr for oss to.

Tyrkia, Junimåned. Betalte 780kr pr pers for fly og hotell. Her var ingenting ekstra som frokost og lignende inkludert.

Lommepenger i tillegg selvfølgelig :)

Skrevet

TS her. Ingen som har reist med små barn som kan si noe om hva som er vanlig prisklasse?

Skrevet

har ikke barn. men de fleste på jobben har og de aller fleste av mine venner har et og to barn.

ved chartret reise for 2 voksne og 2 barn, så ligger de rundt 15 til 25 000kr på vanlige 3 og 4 stjerners hoteller med transport og mat på flyet.

Ved all inclusive ligger de fra 23 000 og oppover.

noe lommepenger må plusses på. :)

en selvbestilt reise, der mann booker flyet og ferie stede selv. har de fått prisen ned i så mye som 10 000 for alle 4 .(det kan bli billigere, kommer ann på korti og hvor mann reiser, Norwegian har mange bra tilbud innimellom ;) ) da bestiler du selv fly, og leilighet, finn.no har veldig mange bra utvalg på ferie leiligheter som blir leid ut av privatpersoner.

Her kommer mat og lomme penger i tilegg.

Skrevet (endret)

Vi var i Tyrkia (Side) for 1 mnd siden, og betalte 6 800 kr per pers., men det var med visum, mat på flyet og transport begge veier. Bodde på et all inclusive hotell, med 5 stjerner. Var der i 7 dager.

Vi var 9 stykker som drog, og vi drog i september.

Vi betaler ekstra for all inclusive, god standard, fine basseng og kort avstand til strand.

Endret av Sweetpea25
Skrevet (endret)

*Dobbeltpost*

Endret av Sweetpea25
Skrevet

Vi betalte ca 5000 per person for 1 uke i Hellas i sommer (inkl. mat på flyet og buss til hotellet). :)

Fint hotell, sentralt og relativt god standard :)

Kommer litt ann på når man bestiller hotell og når i sesongen det er :)

Skrevet

i mai/juni var jeg i hellas 2 uker, uspesifisert men veldig sentralt hotell(dog ikke det beste), betalte 1600 per pers for fly/hotell/transport tilfra flyplassen. Det var et tilbud fra happy hour hos ving.

De tre siste årene har jeg vært to uker i hellas i august, begynnelse eller slutt og betalt ca 4000 for fly,hotell,buss t/r flyplass. Men dette på 3-4*hotell.

Skrevet

Vi er to voksne og to barn og var på pakketur til Kroatia sist sommer (før skolen tok ferie i juni). Da betalte vi ca 14.000,- for en uke. Mat var ikke inkl, men det var et flott hotell. Skulle vi tatt samme tur i skoleferien måtte vi plusset på 10.000,- til... Da ble det altfor dyrt for oss - så vi tok barna ut av skolen den ene uka - for å kunne realisere drømmen om en uke i syden.

Det er rimeligere å leie hus (iallefall hvis man drar sammen med andre familier og kan dele på husleien). Det forutsetter jo da at man får relativt rimelige flybilletter da.. Vi gjorde dette i sommer og endte opp med å betale ca 17.000,- for vår familie med TO uker i syden.

Men jeg tror det er mange som "gladelig" betaler 25.000 - 30.000,- for en uke i syden i fellesferien - med to voksne og to eller tre barn..

Skrevet

Vi er to voksne og ligger normalt på minst 12.000 for fly + hotell en uke for begge to. Mat, alkohol og annet kommer i tillegg.

TS: De lokkeprisene du ser er ganske vanlig pris på uspesifiserte restplasser. Da kan du fint få fly+hotell for 1500kr/pers, men da har du også den usikkerheten som følger med på kjøpet ang hotell og bosted. Ikke å anbefale med en unge.

20.000 for to voksne og to barn er ganske nær minimum av hva du kan klare å oppdrive av pris på et greit hotell imens det fortsatt er ganske mange hoteller å velge mellom.

Skrevet

Vi er ein familie med 2 voksne og 2 barn. Vi budde på Sunving resort, i Side i Tyrkia,i haustferien for 2 år sidan. Då betalte vi 24 000 for 2 veker. Men dette var eit veldig fint hotell,med barnebasseng,leikeplass ,og barneklubbar. Vi vurderte Gran Canaria og, men det vart mykje dyrare. Det blir også billigare om de har muligheit å reise utenom skuleferiane.Eg ville aldri reist uspesifisert med små barn, og risikert å komme på eit dårlig hotell.Vi synest ferien blir mykje bedre for heile familien, når ein bur på eit hotell der alt er tilrettelagt for barn.

Skrevet

Jeg og kjæresten dro til utlandet i august og betalte 5000 kr tilsammen. Da var mat på flyet og transport inkludert. Vi var på en spesifisert reise igjennom star tour og hotellet var firestjerners :) Det gjelder bare å holde seg oppdatert og slå til mens prisene er lave.

Skrevet

Vi (en voksen et barn 8 år) betalte 15000 for en uke på Skiathos siste halvdel av juli i fjor. Nå skal det være sagt at turen ikke ble bestilt før i april- så kan hende vi hadde fått det rimeligere dersom vi hadde booket tidligere.

Billigere pr pers hadde det nok også blitt dersom vi hadde reist 2 voksne 2 barn på rommet. Så lenge det bare var jeg og barnet betalte vi som to voksne...

Skrevet

Nå er det veldig forskjellig, og det kommer mye an på tid vi reiser og standard.

Sist reise var til Kreta på sunwing resort hotell med helpensjon en uke, var siste uka i juni, betalte 8000 for meg og mine to barn. Var tilbudstur rett før.

Så reiste vi første uka i desember til Lanzarote på blue village med all inclusive, det ble 9000 for meg og mine barn.

Dyreste turen var da vi reiste to voksne og 1 barn, og 1 spedbarn. Spedbarnet kosta oss 250 kr. Men hele turen kom på 25000, var på Gran Canaria, to uker i jula, på blue star hotell.

Jeg og kjærsten skal nå reise til Egypt første uka i mars, vil ha all inclusive, det blir vel da ca 7000 pr. pers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...