Gå til innhold

Samvær og fritidsaktiviteter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan jeg avlyse far sitt samvær med barna for å følge barna på fritidsaktivitetene sine når far ikke følger dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et vanskelig spørsmål, som kommer an på mange faktorer. Men hvis den andre forelderen ikke gidder å følge opp en aktivitet som barnet setter stor pris på, vil jeg tro det kan forsvares.

Skrevet

Det hadde jeg glatt gjort. Det er barnet som er i fokus her og ikke foreldre.

Skrevet

Kan jeg avlyse far sitt samvær med barna for å følge barna på fritidsaktivitetene sine når far ikke følger dem?

Jeg valgte å følge opp barna da jeg var samværsforelder, selv om den andre foreldren nektet barn og meg dette.

Mor nektet å følge barna til fritidsaktivitetene "fordi de skulle bli tøffere". Men når et barn er 6 år er det ikke uvanlig at de er mørkeredd slik våre barn var. Det minste barnet sluttet den vinteren å gå på sin aktivitet fordi det var så mørkt og forholdsvis langt å gå.

Jeg fikk imidlertid ikke lov å ta barnet med på slik aktivitet om det var "mors dag". Senere (under en aktivitet de begynte på året etter) stilte jeg derfor opp med bil slik at mor ikke kunne se meg. Barna løp bort til bilen og jeg kjørte dem, var tilstede (de var jo så stolte over hva de klarte :) ) og kjørte dem tilbake uten at mor oppdaget hva som skjedde. Dette foregikk i 3 år før mor oppdaget det ettersom hun aldri fulgte dem utenom konkuranser.

Jeg mener derfor at du ikke skal frata barna samværet med den andre forelderen, men isteden følge opp barnet på barnets premisser, dvs at barnet både får samvær med andre forelderen og får delta på sin aktivitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...