Gå til innhold

psykelig


Gjest Airi

Anbefalte innlegg

Gjest Airi Chikako

Har sett så mange innlegg her inne hvor man skriver om "psykdom", at man er "psyk" o.l.

Er dette korrekt omtale av psykisk lidelse? Man sier/skriver vel "syk" uansett hva slags sykdom det er snakk om? Eller tar jeg helt feil nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei du tar ikke feil. :)

Har sett det jeg også, men oppfatter det bare som brukt uformelt beskrivende/forklarende om at det gjelder psyken, og ikke som at de faktisk tror det er riktig ord.. (i så fall er det skremmende :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt det i en tråd selv, men det var som sagt over her, bare for å illustrere at det var psyken det var snakk om og ikke noe fysisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker umodent og ungdomsskoleaktig når man skriver psyk. Det heter psykisk syk, og virker som folk blander de ordene fordi de ligner. Selv om folk sikkert skjønner at det ikke er det egentlig ordet ser det frykelig dumt ut. Det er blandig av to ord, og derfor en merkelig måte å formulere seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Blir bare forvirra av det, jeg :)

Er ikke noen språknazi til vanlig, da. Synes uformelt språk som regel passer ganske godt på forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare forvirra av det, jeg :)

Er ikke noen språknazi til vanlig, da. Synes uformelt språk som regel passer ganske godt på forum.

Enig med deg, og akkuratt ordet "psyk" reagerer jeg alltid på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...