Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kjøper aldri gudbrandsdalsost... Der er i alle fall ikke oftere enn en gang pr tiår.

Jeg like likevel ikke at gudbarndsdalsosten skal legge ned all produksjon fra Gudbrandsdalen. .... En: Det er villledende markedsføring. To: Da kan de like godt flytte produksjonen til Holland, for det er mye billigere. Tre: Kommer du som turist til Norge så kan du velge mellom Pizza, Pasta, Lasagen, Kebab, Burger og Vraps. ... Det er litt flaut.

Parmaskinke må komme fra parma. Serano(fjeld)skinke må være laget i det spanske høylandet. Dijon sennep skal være fra Dijon. Calvados fra Calvados. Champagne fra Champagne.. Hvorfor må akkurat Norge være så totalt selvutslettende når det gjelder mat.

Gudbrandsdalsost skal være håndlaget fra gryte i Appelasjon Gudbrandsdalen Controle

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, akkurat på brunostfronten (og pultost, gomme etc) er det vel mer typen ost stedsnavnet henviser til - Ost som i Gudbrandsdalen eller Innherred. Vi har vel ikke så voldsomt stort fokus på regionalt opphav, noe som både er synd og fint, syns jeg. Nå lager jo halvparten av norske melkebønder egen fetaost...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...