Gå til innhold

trening og trøtthet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

min andre uke med trening ,el på den tredje. . etter treningsøktene så blir jeg så vedlig døsen å trøtt.

noen som vet hva som gjør d?

er det siden kroppen er utrent å stillesittende at den reagere når den nå blir brukt? å energien vil komme etterhvert?

dette er etter hver økt selv de som er føre 12 på dagen. og jeg har hatt god søvn på natten, og spist riktig føre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja jeg glemte å skrive at jeg spiser etter treningen også. 5 minutt å kjøre hjem. da spiser jeg, også dusj etter.

har det nooe med hvor mye el lite eter?

at det er for lite med et par skiver+litt frukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min andre uke med trening ,el på den tredje. . etter treningsøktene så blir jeg så vedlig døsen å trøtt.

noen som vet hva som gjør d?

er det siden kroppen er utrent å stillesittende at den reagere når den nå blir brukt? å energien vil komme etterhvert?

dette er etter hver økt selv de som er føre 12 på dagen. og jeg har hatt god søvn på natten, og spist riktig føre

Drøyt to uker med trening er jo ikke all verden, ikke forvent deg all verdens fremgang på så kort tid. Jeg har trent sykling og andre utholdenhetsidretter i mange år og er i god form, men jeg blir da også sliten og døsig i kroppen etter en treningsøkt. Jeg kan greit sykle turer på 11-12 mil, men på hverdager sykler jeg ofte bare 6-7 mil for å ikke komme så sent i seng. Selv om jeg da fint kunne ha syklet lenger så kjenner jeg meg sliten og døsig etter en slik tur også.

Det kommer av at kroppen kommer i restitusjonsmodus. Kroppen registrerer at du har trent så hardt at du har brutt ned noen muskelfibrer, da trenger kroppen litt tid på å bygge dem opp sterkere enn de var før. Ganske logisk egentlig.

Derimot så vil du etter en stund kjenne deg mer energisk de dagene du ikke trener. På slutten av sykkelsesongen, det vil si nå, så trapper jeg ned treningen, og da er det en del dager jeg har skikkelig overskudd av energi som kroppen er vant til å bruke. Jeg prøver å få trent en del, men nå som det er en del kjøligere ute og ikke minst mørkere er det ikke så fristende å dra ut og sykle. Det blir nok innetrening til snøen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente i månedsvis (hvis ikke år) før jeg ikke lenger ble utmattet etter trening. Nå går det greit, men jeg vil ikke si at jeg får noe mer energi etter å ha trent heller. Og ja, jeg spiser etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei. ja nå er det jo også uvant for kroppen etter så mye stillesitting. og mest nettopp begynt.

men oppe i 9 tia. og trener 11-12 så eter jeg å dusjer. å så sitter jeg å døser, såpass at noen av gangene har jeg faktisk sovnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo normalt at man blir sliten og gjerne ofte sånn delig avslappet/trøtt etter å ha trent. MEn poenget er vel at du blir sliten på en annen måte enn hvis du har vært på jobb en hel dag f.eks?

Vil også tro at du vil merke det med energien de dagene du ikke trener, at du merker at du generelt har mer overskudd og får behov for å gjøre ting, evt trene mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å trene på morgenen for meg er sovemedisin. Jeg har best nytte av det på ettermiddagen/ tidlig kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg er det helt uaktuelt å trene på morgen/formiddag - da sovner jeg.

nå er ike jeg representativ siden jeg har lavt stoffskifte, men jeg brukte et par tre år faktisk på å bygge opp utholdenheten ifht trening.

det første året var jeg alltid kvalm/veldig trøtt både under og etter trening.

ble også utrolig kvalm av styrketrening.

nå trener jeg både styrke og kondis, og jeg trenger ikke sove etterpå.

blir bare vanlig små-trøtt - men det er jo bare deilig når det er kveld og man skal sove snart :)

før var trening et tiltak, nå er jeg avhengig av det for å føle at kroppen fungerer.

har jeg vondt i ledd eller muskler går jeg faktisk på trening - det hjelper alltid.

ergo, veldig bra for kroppens indre - og så er det selvsagt en bonus når andre plutselig synes man har fått litt sprett i bakenden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Trening ein kan merke tek månader! Og ein blir jo sjølvsagt sliten av å trene, ein tek seg jo ut, men etter ei stund merker ein at ein er mindre daff mellom øktene. Men etter trening: sofaen kallar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...