Gå til innhold

Til dere bussjåfører!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her i Bergen er det langt mellom de sure sjåførene. Det er både min og folk jeg snakker med sin erfaring. Kanskje vi bare har flaks?

Jeg prøvde å ta bussen i Bergen en gang, men det viste seg å være helt umulig å få betale - fyren snakka jo ikke norsk.. altså, han var bergenser.. ikke utlending ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er møkk lei sure gretende passasjerer som kun tenker på sine egene behov og slenger dritt til de stakkars bussjåførene som prøver å gjøre jobben sin.

Jeg synes ikke dette unnskylder oppførselen til enkelte bussjåfører. Det går faktisk an å være hyggelig mot passasjerer som er greie! Ts sier jo at h*n opplever gretne sjåfører selv om man prøver å være hyggelig!

Skrevet

Jeg er så enig! Jeg blir faktisk overrasket hver gang en bussjåfør er hyggelig, for det hører sjeldenheten til! Men - hvis du virkelig vil få ut dette budskapet, så bruk avisa eller noe. Tror ikke det er så mange bussjåfører som leser kvinneguiden :fnise:

Skrevet

Hehe, jeg kan godt skjønne sjåføren om han har kjørt lenge, gjerne i ettermiddagsrushen med mange passasjerer. Jeg hadde iallefall blirr ganske lei av å ha masse skråling i bussen...

Og det er jo strengt tatt arbeidsplassen hans. Han har vel rett paa at det ikke skal vaere mye stoey hele dagen lang. 8 timer i strekk med hyling ville gjort hvem som helst irritert.

Til ts: Jeg holder til langt langt mot nord.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg er faktisk uenig i de fleste situasjonene TS mener er uhøflige. Jeg finner desverre ikke ut hvordan jeg kan sitere flere ganger ut av ett innlegg, så derfor må jeg kommentere hvert enkelt scenario TS beskrev.

Er du for seint ute til bussen - synd for deg. Bussjåføren har rutetider å følge og får mest sannsynlig kjeft både av andre kunder og av sjefen sin hvis han velger å vente på deg som er for treig. Det er jo selvfølgelig ergelig at bussjåføren "ikke gidder" å vente på deg, men det er en grunn til det. Han kan bli sparket om han ofte er for sen, og da kan han ikke skylde på "jamen jeg bare venta på en dame som kom løpende".

Du mener bussjåføren burde tatt imot pengene du ga ham i hånden, jeg mener det fort kan bli uhygenisk for ham. Pengebrettet er der av en grunn. Dessuten er dette en situasjon jeg anser som en bagatell du ikke burde hisse deg opp over..

Personen som hadde parkert på bussholdeplassen for å snakke i telefonen hadde parkert feil - og var dermed til fare for seg selv og øvrig trafikk. Du kan ikke rettferdiggjøre feilparkering fordi han hadde parkert for å snakke i mobilen. Bilisten skulle faktisk ha parkert et sted det er lov for personbiler å parkere. Og hvordan i alle dager ved du at bussjåføren parkerte der kun for å provosere? Det er jo en god mulighet for at dette faktisk er der bussen pleier å stå parkert, og at bussjåføren ikke har lov til å parkere andre steder.

Damen som blokkerte midtgangen var også til fare for seg selv, sitt barn og de andre medpassasjerene - hvis bussen for eksempel måtte bråbremse ville barnevognen føket framover og da kunne den drept noen, og barnet som lå oppi vil jeg ikke tenke på hvordan det kunne gått med.. Her skal jeg være enig med deg i at bussjåføren opptredte uproffesjonelt ved å kjefte og smelle - men han gjorde faktisk jobben sin ved å passe på at bussen var trygg.

Og hvis du absolutt må bli møtt av et smil av alle du møter, bør du kanskje vurdere å smile litt selv. ;) Makan til negativt innlegg skal man leite lenge etter!

• Liker 1
Skrevet

Og hvis du absolutt må bli møtt av et smil av alle du møter, bør du kanskje vurdere å smile litt selv. ;) Makan til negativt innlegg skal man leite lenge etter!

Men du skjønner det at det er ikke alle som er like villige til å smile tilbake, uansett hvor blid du måtte være!

Skrevet

Jeg har møtt ca 50/50 med sure og blide bussjåfører. Nå tenker jeg ikke bare på sur som i ubehagelige i seg selv, men jeg er av typen som kom mer smilende inn med et lystig "hei!" og et smil, og hvis jeg får null reaksjon så tenker jeg på dem som litt sure. Har møtt like mange sure kassadamer og drosjesjåfører, og på kundeservice over telefon. Ja, og postbud og andre serviceyrker. Noen folk har alltid et smil på lager, noen er kanskje litt mer tilbakeholdne, men lyser opp når de blir møtt med et smil, og noen er det umulig å nå frem til. Sånn er nå folk, uavhengig av yrke.

Det jeg lurer litt på er hvorfor mennesker som ikke har lett for å smile velger jobber i serviceyrker hvor de må ha mye kontakt med folk. Og ikke minst, hvordan beholder de jobben? Greit at bussjåføren/kassadamen har en dårlig dag eller har møtt litt for mange utrivelige kunder, men noen er jo sånn hele tiden.

Skrevet (endret)

Jeg er faktisk uenig i de fleste situasjonene TS mener er uhøflige. Jeg finner desverre ikke ut hvordan jeg kan sitere flere ganger ut av ett innlegg, så derfor må jeg kommentere hvert enkelt scenario TS beskrev.

Er du for seint ute til bussen - synd for deg. Bussjåføren har rutetider å følge og får mest sannsynlig kjeft både av andre kunder og av sjefen sin hvis han velger å vente på deg som er for treig. Det er jo selvfølgelig ergelig at bussjåføren "ikke gidder" å vente på deg, men det er en grunn til det. Han kan bli sparket om han ofte er for sen, og da kan han ikke skylde på "jamen jeg bare venta på en dame som kom løpende".

Du mener bussjåføren burde tatt imot pengene du ga ham i hånden, jeg mener det fort kan bli uhygenisk for ham. Pengebrettet er der av en grunn. Dessuten er dette en situasjon jeg anser som en bagatell du ikke burde hisse deg opp over..

Personen som hadde parkert på bussholdeplassen for å snakke i telefonen hadde parkert feil - og var dermed til fare for seg selv og øvrig trafikk. Du kan ikke rettferdiggjøre feilparkering fordi han hadde parkert for å snakke i mobilen. Bilisten skulle faktisk ha parkert et sted det er lov for personbiler å parkere. Og hvordan i alle dager ved du at bussjåføren parkerte der kun for å provosere? Det er jo en god mulighet for at dette faktisk er der bussen pleier å stå parkert, og at bussjåføren ikke har lov til å parkere andre steder.

Damen som blokkerte midtgangen var også til fare for seg selv, sitt barn og de andre medpassasjerene - hvis bussen for eksempel måtte bråbremse ville barnevognen føket framover og da kunne den drept noen, og barnet som lå oppi vil jeg ikke tenke på hvordan det kunne gått med.. Her skal jeg være enig med deg i at bussjåføren opptredte uproffesjonelt ved å kjefte og smelle - men han gjorde faktisk jobben sin ved å passe på at bussen var trygg.

Hør på deg selv a! Her har vi ei som har svar på alt! Det du sier er jo helt usakelig og jeg forstår ikke hvordan du kan forsvare sånne som oppfører seg så uprofesjonelt. Sitter du hjemme i en fantasiverden, og møter du aldri motgang du eller? Bra for deg at du er så positiv til alt sammen da..

Seriøst! Jeg kunne sannsynligvis brukt resten av livet mitt på å diskutere mot sånne som deg. Selvfølgelig er jeg klar over at man har en timeplan å følge. Men står bussen der, og du banker på å komme inn, og du ser han ser deg i speilet, kan han ta seg ti sekunder å lukke opp.. Han får ikke sparken om han gjør det.. Jeg går også ut i fra at uansett hvilke hindringer han møter på veien. Om det er kø, fotgjengere, eller et eller annet, så klarer han å holde timeplanen, og han får nok sannsynligvis ikke sparken for det..

Ja, jeg mener absolutt han kunne tatt imot pengene. Lever vi i Egypt eller?? Jeg tror han overlever, og hvis han er så redd for å bli smittet i disse skumle tider, så bruk hanske eller finn på noe annet eller no. Det jeg hisser meg opp over er holdningen til sjåføren, og det er ikke en bagatell.. Han jobber i servicebransjen, og bør kunne møte kundene sine med et smil, og være hyggelig og imøtekommen.

Ja, du klarer å vri opp på det.. Bra du ser løsninger. Han som snakket i telefonen sto jo feil, men hvorfor skal bussjåføren sperre han inne. Jeg vet han gjorde dette med vilje, fordi jeg så han så seg i speilet.. ristet på hue, og satt der i de fem minuttene jeg var der og bare ventet på en konfrontasjon. Jeg så det jeg så, og jeg vet at bussen kunne stå mange andre steder.

Jeg vet at han gjorde det rette ved å si fra at det ikke var lov å stå i midtgangen.. men når jeg sier hvordan måten det ble gjort på bør du klappe igjen. Han gjør ikke jobben sin når han går frem sånn, og skjeller ut dama med ungen, når han i utgangspunktet slapp inn ei dame med barnevogn når bussen var full fra før..

Og ja, jeg vil absolutt bli møtt med et smil, men du fremstår meg som om jeg er drit sur og grinete til disse sjåførene.. Hvor har du det fra??? Du får leite litt lenger da vuttu, så kanskje du finner flere negative innlegg. Mulig du har bare positive tanker og forestillinger, men jeg ser litt mer realistisk på tilværelsen. Jeg mener at disse sutrete sjåførene bør skaffe seg noe annet å jobbe med, hvis det er så jævlig å kjøre buss med masete kunder. Det kan umulig være så masete i 8 timer i strekk.

Jeg er utrolig imponert hvordan du klarer å vri og vende på alt. Det er i hvert fall godt å vite at noen lever i en perfekt verden her.. hvor alt er firkanta…

Endret av spørsmålstegnet
Skrevet

Applaus for dette!

Jeg er fullstendig enig med hele innlegget ditt.

• Liker 1
Skrevet

Hør på deg selv a! Her har vi ei som har svar på alt! Det du sier er jo helt usakelig og jeg forstår ikke hvordan du kan forsvare sånne som oppfører seg så uprofesjonelt. Sitter du hjemme i en fantasiverden, og møter du aldri motgang du eller? Bra for deg at du er så positiv til alt sammen da..

Seriøst! Jeg kunne sannsynligvis brukt resten av livet mitt på å diskutere mot sånne som deg. Selvfølgelig er jeg klar over at man har en timeplan å følge. Men står bussen der, og du banker på å komme inn, og du ser han ser deg i speilet, kan han ta seg ti sekunder å lukke opp.. Han får ikke sparken om han gjør det.. Jeg går også ut i fra at uansett hvilke hindringer han møter på veien. Om det er kø, fotgjengere, eller et eller annet, så klarer han å holde timeplanen, og han får nok sannsynligvis ikke sparken for det..

Ja, jeg mener absolutt han kunne tatt imot pengene. Lever vi i Egypt eller?? Jeg tror han overlever, og hvis han er så redd for å bli smittet i disse skumle tider, så bruk hanske eller finn på noe annet eller no. Det jeg hisser meg opp over er holdningen til sjåføren, og det er ikke en bagatell.. Han jobber i servicebransjen, og bør kunne møte kundene sine med et smil, og være hyggelig og imøtekommen.

Ja, du klarer å vri opp på det.. Bra du ser løsninger. Han som snakket i telefonen sto jo feil, men hvorfor skal bussjåføren sperre han inne. Jeg vet han gjorde dette med vilje, fordi jeg så han så seg i speilet.. ristet på hue, og satt der i de fem minuttene jeg var der og bare ventet på en konfrontasjon. Jeg så det jeg så, og jeg vet at bussen kunne stå mange andre steder.

Jeg vet at han gjorde det rette ved å si fra at det ikke var lov å stå i midtgangen.. men når jeg sier hvordan måten det ble gjort på bør du klappe igjen. Han gjør ikke jobben sin når han går frem sånn, og skjeller ut dama med ungen, når han i utgangspunktet slapp inn ei dame med barnevogn når bussen var full fra før..

Og ja, jeg vil absolutt bli møtt med et smil, men du fremstår meg som om jeg er drit sur og grinete til disse sjåførene.. Hvor har du det fra??? Du får leite litt lenger da vuttu, så kanskje du finner flere negative innlegg. Mulig du har bare positive tanker og forestillinger, men jeg ser litt mer realistisk på tilværelsen. Jeg mener at disse sutrete sjåførene bør skaffe seg noe annet å jobbe med, hvis det er så jævlig å kjøre buss med masete kunder. Det kan umulig være så masete i 8 timer i strekk.

Jeg er utrolig imponert hvordan du klarer å vri og vende på alt. Det er i hvert fall godt å vite at noen lever i en perfekt verden her.. hvor alt er firkanta…

Herre min hatt...

Noen er uenig med deg, og du presterer å svare på den måten? Du virker utrolig umoden og ærlig talt ganske sur og grinete sjøl.

• Liker 1
Skrevet

Herre min hatt...

Noen er uenig med deg, og du presterer å svare på den måten? Du virker utrolig umoden og ærlig talt ganske sur og grinete sjøl.

Har Batteri og Kevlarsjäl noen gang tatt en buss? Tipper dere lever i et bittelite tettsted på landet. Spørsmålstegnet har noen gode poenger, og selv har jeg en av de som fast tar bussen til jobb og etter min erfaring har spørsmålstegnet rett i at enkelte busssjåfører må gjøre om holdningen. :)

Skrevet (endret)

Omtrent det eneste som irriterer meg med bussjåfører er når de ikke stopper når man har trykket på stoppknappen, eller ikke åpner bakdørene (!!!!!!!!). Det skjer altfor ofte her. I tillegg hører de ikke når man roper at de må åpne bakdørene!

Noen er også altfor uforsiktige med bakdørene, synes jeg. For ikke lenge siden begynte en å kjøre FØR jeg hadde kommet meg av, så måtte hoppe i fart. Holder alltid pusten når folk med barnevogn eller gamle folk skal av eller på.. Vet jo aldri når sjåføren blir lei av å vente og begynner å kjøre.

Endret av Neutral
Skrevet (endret)

Har Batteri og Kevlarsjäl noen gang tatt en buss? Tipper dere lever i et bittelite tettsted på landet. Spørsmålstegnet har noen gode poenger, og selv har jeg en av de som fast tar bussen til jobb og etter min erfaring har spørsmålstegnet rett i at enkelte busssjåfører må gjøre om holdningen. :)

Jeg er født og oppvokst i Oslo og har bodd her i over tredve år. Jeg føler dermed at jeg har rimelig god kjennskap til storbyen. Lappen har jeg enda ikke skaffet meg, så det sier seg selv at jeg har kjørt MYE buss i mitt liv.

Jeg sa ikke jeg var uenig med TS, og det sa vel ikke Kevlarsjal heller slik jeg oppfattet det. Poenget her var at de eksemplene som ble trukket fram var ikke akkurat "gyldige" i forhold til temaet.

Ja, det finnes mange grinete bussjåfører, akkurat som det finnes mange grinete reisende. Jeg er enig i at det er utrivelig med bussjåfører som ikke kan kundeservice, men om man stort sett møter kunder som TS skjønner jeg dem godt.

TS framstiller seg som en særdeles utrivelig person som skjærer alle over en kam, og har null forståelse for at andre enn ham kan ha en vanskelig dag.

Og å trekke fram at denne bilsjåføren var "fornuftig" fordi han kjørte inn på en bussparkering for å snakke i mobilen blir bare for dumt.

Endret av Batteri
Skrevet

Det var en gang da jeg var liten.. da vi sang: En bussjåfør, en bussjåfør.. det er en mann med godt humør!!!..

Seriøst!!! Noen må gjøre om den låta der!! Jeg er drittlei av bussjåfører som syter og klager og bare sitter der! Jeg vil ikke dra alle over en kam, men flesteparten av bussjåfører er bare JÆVLI grinete! Hvorfor? Det er lov å smile på jobb.. eller hva?

Dere jobber i servicebransjen, og dere skal være kundevennelige! Ikke svare oss frekt, selvom vi spør hyggelig. Dere skaper en utrolig dårlig stemning, og gjør ikke mere enn det dere må anstrenge dere til å gjøre! Dere må sjerpe dere. Ærlig talt!

Hvis noen er så uheldig å komme 5 sekunder forsent til bussen, så er det lov å lukke opp døra igjen så vi kan komme inn!! Det er lov å ta i mot penger med hånda, og ikke peke stygt ned på den støgge plata, og hinte til at pengene skal legges ned der! Dere oppfører dere som tullinger.

Jeg var vitne til at det var en personbil som hadde svingt innom en bussholdeplass.. Et knytepunkt hvor mange andre busser sto. Greit nok.. han var parkert kanskje feil, men han hadde i det minste tatt seg tid til å stoppe for å snakke i telefonen. Hvorfor i all verden var den en buss som parkerte sånn at han ble sperra inne.. KUN FOR Å PROVOSERE! Passiv agressiv, eller hva man skal kalle det.. Dessverre fikk jeg ikke med meg utviklinga fordi jeg måtte ta en annen buss.. men håper han som snakka i telefonen var større og sterkere en han støgge bussjåføren som sperra han inne..

En annen gang var jeg vitne til i rushtiden at han hadde sluppet inn for mange passasjerer. En av dem hadde en barnevogn, som sperra korridoren. Han flippa helt, og sjelte ut hu dama (som tilfeldigvis var utlending).. bussjåføren var norsk. Hu mente det var rasistisk i måten han snakka til hu, og det fyrte han opp enda mer, og heiv dama og barnet på hue og ræva ut!!! Alle andre sto der som tause vitner og ingen sa noe.. Jeg var mye yngre, og hadde lett blitt et offer hvis jeg hadde sagt noe, men han er voksen og bør skjønne..

En ting er at det koster masse å betale for å kjøre med dere. Det er det jo ikke dere som bestemmer.. men det er vi kunder, som gjør det sånn at dere har en jobb! Dra på smilekurs! Eller skaff dere noe annet å gjøre. Jeg er drittlei av å komme til sure sjåfører. Nå slipper dere å ta imot penger.. så dere har så utrolig lite å gjørra! og sjangsen for at dere blir rana er jo også nå mindre.. Ta dere sammen, og smil i det minste!!!!

Hvis noen av dere bussjåfører leser dette, så ta kontakt med sjefen deres, og be han gjøre noe!!!! Fjern dem! Gi dem latterpiller eller hva pokker det måtte være.

Jeg vil ha en positiv opplevelse og bli møtt med et smil..

Skrevet

hei.veldig synd at du har opplevd sure bussjåfører.det er ikkje bra.har vert busssjåfør i 12 år og er ikke sur!men tente å forelle litt om bussførere sin kvar dag.vi har verdens beste jobb.reiser rundt og treffer hyggelige mennesker kvar einaste dag.buss yrket har mistet sin yrkes stolthet. grunnen til dette er anbud.all busskjøring skal ut på anbud! det fungerer slik:ett selskap får betalt for å kjøre ett viss antall km på år.selskapet holder sjåfører og matriell.det selskapet som lyser ut anbudet bestemmer ruter,priser og bilettsystem. begge selskap har kvar sin data maskin og trykker på billigst knappen! ingen vil betale for at pasasjerene skal ekspideres det koster penger,rutene blir satt opp etter antall km ikke om det er tid til det eller ikkje.dei som lager rutene vet ofte ikke hvordan ting ser ut i praksis.dei tjener penger på å reise rundt og kontrolerer at rutene ikkje blir holdt og om sjåføren opptere uniformert korekt.buss selskapet får ikkje folk til å kjøre desse elendige rutene.og stiller med ukvalfiserte sjåføere fra polen bl.a.

min jobb:møte presis.8 min etter fremmøte skal eg vere på bussholde plassen.da skal bussen vere kontrolert at der er belter,gode dekk.alle lys skal virke og bussen skal vere varm.

videre kjører eg bussen folk betaler og alle mottar billett.er det noe med priser og biletering må desverre pasasjeren henvende seg til selskapet som eier billetteringen.

detteer svært ugunstig både for passasjerer og sjåfører.å ikke onske å motta penger i handa er ikke rart .mangen oppbevarer penger i lommetørkle og gir en hånd med tobbaksrusk.da svine influensa tida var der blei vi oppfordra til å få pasasjerene til å legge pengene på vekslebordet.eg har ein liten flaske anitbac i veska så det er ikkje problem.traffikken:vi møter mangen trafikanter etter veien.verst er dei som ikkje kan rygge.og tror dei har veldig stor bil.farlige situasjoner oppstår offtest som følge av sykklister.det hender det ikkje er rom for så store kjøretøy å pasere pga siktsonen.da tror jo bilen bak bussen at det er bussen som er treig og fliser forbi uten nok sikt og syklisten blir nesten klemt ved møtende bil. eg hilser på allle mine passasjerer og ungom i videregåande skole er minst høffelige.rusmisbrukere er høfligst faktisk!

det er ikkje plass garanti på lokal busser!vanlige langrute busser har 46 sitteplasser med setebelt og 26 stå plasser.det er mye synest eg!vill iallefall ikkje vere den som sitter med belte i baksete vis det begynner å brenne.biltilsynet bestemmer dette med plasser.

ønsker alle ein riktig fin tur og husk å bruke refleks i høstmørket både når du går og skal reise med buss!

Skrevet

:enig:

Hilsen ei som benytter seg av "hovedstadsbusser" daglig, i og med at dette er TS´ påkrevde kvalifikasjon for besvarelse.

Gjest Consensio
Skrevet

Sier meg bare enig med Kevlarsjäl :jepp:

Rutebilsjåfører har et ekstremt trangt tidsskjema som er nærmest umulig å holde (ikke alle, men de aller fleste). Det er nemlig ikke sjåførene selv som har noe de skulle sagt om hvor lang tid en rute egentlig tar, det er de som sitter i på kontoret høyt der oppe og har knapt sitti på en buss engang.

Tenkt på det da! Det sitter menn i dress på kontorene og bestemmer at rutene skal kortes ned. De kjører rutene med bil og finner ut at de klarer rutene X antall minutter kortere enn hva bussen bruker.

At bussen har en del tid på hvert stoppested tenker de ikke på. Ei heller at ingen dager er like og at hindringer i trafikken er noe man ofte møter på.

Om en sjåfør stopper, åpner dørene, tar betaling, venter til du har satt deg for å være snill så du ikke faller når han begynner å kjøre igjen...og gjør dette hver eneste gang noen kommer noen sekunder for sent til bussen...ja da vil han/hun komme for sent til neste stopp og møte på sure mennesker som har ventet på bussen og kanskje skal rekke et tog.

Man MÅ sette en grense ett eller annet sted.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Bra for deg at du er så positiv til alt sammen da..

Hehe, jeg har møtt masse sure bussjåfører i mitt liv. Men jeg tenker at alle kan ha en dårlig dag, og går videre i livet mitt. Selvfølgelig er det bussjåfører der ute som bør lære seg å smile - men det er også kunder som bør lære seg litt om trafikkregler etc.

Det var poenget med innlegget jeg skrev til deg. Jeg ville bare åpne øynene dine for at det rett og slett er andre muligheter enn dem du så. Du virker utrolig innstilt på at det du tenker er sannheten (spesielt med mannen som parkerte på bussparkeringa) og jeg ville vise deg at det finnes andre muligheter.

Men jeg har nulltåleranse for en ting: og det er bussjåfører som kjører for fort eller uforsiktig. Her jeg bor er det en bussjåfør som pleier å kjøre over rundkjøringer i steden for rundt, eller kjøre med ett hjul på fortauskanten. Han kjører over fartsgrensa stort sett hele tida, og tar krappe svinger. Der går grensa for min del. Men at bussjåfører ikke sier hei, eller at de følger traffikkreglene, tja, det er ikke verdens undergang for min del.

Skrevet

Helt enig, jeg også!

(og jeg bor også i Oslo uten bil) :)

Skrevet

Helt enig, jeg også!

(og jeg bor også i Oslo uten bil) :)

Vi har alle forskjellige meninger. Det er jo bra.. hehe. Jeg for min del synes det er uakseptabelt. Jeg har jo forståelse for at bussjåfører kan ha en tøff hverdag, men som sagt: jeg synes ikke det kvalifiserer til at det er greit å være sur og grinete. Hvis man ikke er glad i jobben, så finn på noe annet. Det er noen her inne som mener jeg er dem som oppfører meg som de drittungene som skriker og hojer, og ser stygt på sjåføren når jeg går inn på bussen. Jeg ser dem i øynene og hilser, men jeg vet jo at det er mange som ikke gjør dette, og jeg vet at det også er mange som er grinete. De kundene som er grinete og snakker frekt til bussjåføren fortjener jo heller ikke oppmerksomhet, men man må være saklige, og være serviceinnstilt. Uansett hvilke serviceyrke man er i.

Selv har jeg jobbet i posten, og jeg vet hvor kjipe kunder er. De sniffer deg i ryggen når du står med en bunke brev foran et stativ og vil ha posten, og når man legger post oppi kassa dems, så dytter de deg bort og vil ha det med en gang. Jeg kunne komme med flere teite eksempler om det, men det er ikke saken. Greia er at selvom man har en dårlig dag med mye mas, så må det kunne gå ann å respektere de kundene som faktisk er ordentlige. Det var en som nevnte narkomane at de var de hyggeligste. Tommelen opp til dem :)

Har aldri jobbet i kassa på en matvare butikk, men det må være noe av det slitsomste på mange områder. og kommer det en hyggelig kunde da, så er det jo ikke greit at kassereren er sur, og ikke hilser, fordi det er så mange andre sure kunder.

Jeg har også pressisert at jeg ikke "skjærer alle over en kam". Jeg har jo møtt hyggelige bussjåfører også, men det er ikke dem jeg referer til. Utrolig bra at mange av dem holder ut. Når det er sagt så forventer jeg som kunde, uansett om jeg skulle hatt en dårlig dag selv, og ikke bli behandlet dårlig og respektløst. Jeg vet det er feil, men kunden har alltid rett. (Vet at den er overdrevet:P) hehe, men poenget er. Er man i servicebransjen, så yt service!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...