AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #21 Skrevet 8. oktober 2010 Oi, for en kjempegod ide! Var det DB i Oslo? Nei det var i Møre og Romsdal. Du kan jo forsøke! Men du leser jo situasjonen best, du som vet hva slags mennesker du har med å gjøre. Ergo må du tenke på konsekvensene ut i fra hvordan du opplever katteeieren: Om det er lurt å få DB til å snakke med henne eller om det er best å snakke med henne selv. DB var hvertfall veldig flink i min situasjon, til å få det til å bli snakk om "mangel på kunnskap, slik at katteeier oppfattet det som "tips for en bedre hverdag for kattemor og katt"
AnneBonny Skrevet 8. oktober 2010 #22 Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Ojsann. Men dessverre så har ikke Dyrebeskyttelsen myndighet til å gripe inn i slike saker, og heller ikke rett til å gå inn på privat grunn. Derfor anbefaler jeg deg til å ta kontakt med Mattilsynet. Du er jo pliktig til å melde fra om mistanke om dyr som lever under uverdige forhold. Hvis du har tatt kontakt med Dyrebeskyttelsen, kan du legge det til i telefonsamtalen. Mattilsynet vil ta imot bekymringsmeldingen og se på forholdet innen 2 uker. De er pliktig til å følge opp bekymringer. (Du kommer ikke til å høre hva utfallet blir, da Mattilsynet har taushetsplikt om forholdene.) Dette med å bli eieren til Snurre. Hmmmmmmm. Huff, Ts, Skjønner... Men nå er det slik at det skal mye til. Han må jo endten bli tatt bort fra eier pga uanstendige forhold (men i de små tilfellene handler det om å få beskjed om at det må bli skjerpings hos katteeier, for så å la katteeier få skjerpe seg). Andre måten er at eier gir deg katten. Er muligheten stor for at eier vil gjøre det? Du må nesten håpe (er det så bra da?) at Snurrelurre har det ille nok til at Mattilsynet tar han bort i fra eier. Isåffall kan du være den hyggelige nabodamen som snurre henger hos Han kan komme og gå, etter at han i det hele tatt begynner å få slippe ut igjen (sukk).. Mitt råd er å ikke bli uvenner med naboen, det tror jeg er lurest. Endret 8. oktober 2010 av AnneBonny
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #23 Skrevet 8. oktober 2010 Nå har jeg lest igjennom hele tråden. Og i første innleget ditt spør du om råd til hvordan du skal gå fram. Så kommer Aurora M. med (nok et) glimrenede og kunnskapsrikt innlegg hvor hun ber deg om å gå forsiktig fram og ikke komme med kritikk, men få dem på din side slik at du kan ta over katten. Så kommer neste innlegg fra deg, og du forteller at du har gjort det stikk motsatte!! Og nå har de blitt sinte på deg og til og med stengt inne katten fordi du klaget! Det vil si at katten har fått det enda verre, og at du er nesten garantert å ikke nå igjennom til dem. hva er vitsen med å spørre om råd på et forum og så gjøre det stikk motsatte??
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #24 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg synes egentlig ikke du skal bry deg i det hele tatt. Det er ikke dyremishandling hverken å ha katten på balkongen noen timer eller ha den inne noen dager. Som andre sier kan jo grunnen være at den har vært borte en stund, og de vil prøve å unngå at det skjer igjen. Det vet du jo ingenting om. Jeg synes peroner så bryr seg for så utrolig lite er plagsomme personer. Skaff deg en katt som virkelig er blitt mishandlet, og ikke en som har tak over hodet og mennesker som bryr seg.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2010 #25 Skrevet 9. oktober 2010 I går da jeg dro på jobb halv 8 var han ute. Da jeg kom hjem kl 5 var han fortsatt ute. Så fro jeg ut på trening og kom hjem kl 9 og han var fortsatt ute!! ALtså i 13 timer! Hvordan vet du at han ikke var inne i de periodene du var borte fra hjemmet? Jeg synes du har tråkket skikkelig i baret når du refset katteeieren. Nå er katteeieren i forsvar. Du hadde nok kommet mye lengre ved å ta en vanlig prat med naboen. Kan hende de er engstelige for at katten skal bli borte igjen og derfor vil holde den inne. Samtidig så vet de jo at den har vært utekatt og prøver å gjøre det nestbeste ved å ha den på balkongen slik at den iallfall får frisk luft. Mulig de har satt opp ly for katten også uten at du ser det. Eieren bryr seg jo eller så hadde hun ikke lett etter katten sin den gangen den forsvant. Luna
gerotten Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #27 Skrevet 13. oktober 2010 Hvordan går det med Snurre? Siste nytt fra Snurre. Sjekket i dag før jeg dro på jobb kl 07.00. Da stod han på balkongen igjen.Det var 3 grader ute. Det var mørkt fra vinduene , veldig sikker på at de har gått på jobb. En ny kald dag venter Snurre. Hadde egentlig tenkt til å la det gå noen uker før jeg brydde meg igjen, bare for å gi det nok tid , slik at jeg har nok på dem. Men nå er grensen nådd! Jeg sjekker om de gjentar dette i morgen, og gjør de det ringer jeg dyrebekyttelsen. Håper de kan hjelpe Snurre, dette er vcondt å se på.
gerotten Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #28 Skrevet 13. oktober 2010 Hvordan vet du at han ikke var inne i de periodene du var borte fra hjemmet? Jeg synes du har tråkket skikkelig i baret når du refset katteeieren. Nå er katteeieren i forsvar. Du hadde nok kommet mye lengre ved å ta en vanlig prat med naboen. Kan hende de er engstelige for at katten skal bli borte igjen og derfor vil holde den inne. Samtidig så vet de jo at den har vært utekatt og prøver å gjøre det nestbeste ved å ha den på balkongen slik at den iallfall får frisk luft. Mulig de har satt opp ly for katten også uten at du ser det. Eieren bryr seg jo eller så hadde hun ikke lett etter katten sin den gangen den forsvant. Luna Grunnen til at jeg er sikker på dette er at naboen går hjemme fra hver dag kl 07.00 og kommer hjem i 17 tiden. Jeg sjekket 07.30, 15.30, 18.00 og 21.30 og han stod der frossen og trist. Dessuten har jeg en vaskedame som var der mellom 11 og 15 og hun bekreftet at han var der. Enig i at man kommer lengst med å prate rolig, men blir bare så utrolig sint og da klarer jeg ikke alltid være så rolig så jeg bør, men at jeg tråkket skikkelig i baret synes jeg ikke jeg gjorde.
Envy Skrevet 13. oktober 2010 #29 Skrevet 13. oktober 2010 Siste nytt fra Snurre. Sjekket i dag før jeg dro på jobb kl 07.00. Da stod han på balkongen igjen.Det var 3 grader ute. Det var mørkt fra vinduene , veldig sikker på at de har gått på jobb. En ny kald dag venter Snurre. Hadde egentlig tenkt til å la det gå noen uker før jeg brydde meg igjen, bare for å gi det nok tid , slik at jeg har nok på dem. Men nå er grensen nådd! Jeg sjekker om de gjentar dette i morgen, og gjør de det ringer jeg dyrebekyttelsen. Håper de kan hjelpe Snurre, dette er vcondt å se på. Skjønner godt at det er vondt å se på Det er vondt å høre om også! Godt å se at du har tenkt å ta affære! Stakkars Snurre kan ikke ha det slik når vinteren kommer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå