Frk Johansen Skrevet 6. oktober 2010 #1 Skrevet 6. oktober 2010 Nå som det begynner å bli mørkere ute merker jeg at jeg blir mer trøtt, hva gjør dere andre for å holde dere i full vigør? Jeg spiser en liten boks makrell i tomat daglig, så jeg føler jeg får dekket mitt behov for omega 3, men når det kommer til jern er jeg mer usikker. Kanskje jeg skulle startet med mulitvitaminer?? Hva spiser dere av denne typer tilskudd dere jenter (og gutter)som er her inne?
MarilynM Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Trøtthet og synkende humør i høst/vinter-mørket henger oftest sammen med D vitamin-nivået i kroppen. Jeg tar 50-60 mikrogram vitamin D hver dag for å unngå dette. Jern er ikke lurt å ta med mindre du faktisk mangler det, så få tatt en prøve hos legen og unngå det hvis du ikke har mangel (farlig å ha for mye jern!) Multivitaminer uten jern kan du fint ta, men ta dobbel dose for å få nok, doseringene i Norge er latterlig lave. Solaray eller Biolife sine er gode, styr unna butikkenes egne merkevarer (som butikkansatte får beskjed om å pushe på kundene, men som er mye dårligere opptak på. Og for guds skyld ikke kjøp vitaminbjørner eller tilsvarende dritt. Det er bedre å betale 200,- for noe som virker enn 100,- for noe som gir like god effekt hvis du kaster det i do..
SmallTalk Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Nå som det begynner å bli mørkere ute merker jeg at jeg blir mer trøtt, hva gjør dere andre for å holde dere i full vigør? Jeg spiser en liten boks makrell i tomat daglig, så jeg føler jeg får dekket mitt behov for omega 3, men når det kommer til jern er jeg mer usikker. Kanskje jeg skulle startet med mulitvitaminer?? Hva spiser dere av denne typer tilskudd dere jenter (og gutter)som er her inne? Med mindre du har faktiske symtomer på jernmangel, så bør du ikke ta jern uten at legen har konstantert at du trenger det. Signerer D-vitamin, det er med på å få opp humøret.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå