Gå til innhold

hva ville dere valgt..

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

..i reoler og salongbord når dere har mørkbrun skinnsofa, lysebeige vegger og lyse gardiner( beige eller creme, ikke kjøpt ennå) ? Vet ikke om jeg skal satse på møbler i bjørk eller noe litt mørkere? Det blir nok fra Ikea, har ikke så god råd etter huskjøpet, men nye stuemøbler skal vi ha.

Har sett litt på Bonde og Markør...eller Billy??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synst det høyrest ut som eik kunne passe hjå dykk... PÅ IKEA har dei mykje fint i eikefinèr - det synst eg òg ser litt 'skikkeligare' ut enn det som er bjørkefinèr, til dømes...

Og elles - kanskje luta tremøblar? Ville iallefall hatt noko litt mørkt, sidan vegger og gardiner skal vere lyse... Trur òg eik vil stå betre til kremfarga enn det 'vanleg' trekvit gjer - altså bjørk/furu...

Skrevet

Jeg ville hatt noe i "mellombrun" farge. Jeg har flere møbler (skap, bokhyller, tvbenk) som jeg har kjøpt i trehvitt også beiset de med interiørbeis selv. Blir kjempefint og mye billigere enn å kjøpe f.eks eikemøbler.

Skrevet

Bjørk blir for lyst... Eik eller kirsebær.

Skrevet

Jeg ville kjøpt rimelige bokhyller/reoler i furu og beiset den i en ønsket farge. Jeg ser for meg en gyllen brunfarge som ikke er for mørk, men heller ikke lys. Det finnes mange nyanser å velge mellom og det er bare å prøve seg frem.

Hvis dere ikke ønsker denne jobben, så ville jeg nok heller valgt en mørkere brunfarge og ikke bjørk/bøk.

Skrevet

furu gir lett kvister i treverket. Jeg synes ikke det er så fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...