Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ryddet litt i skapene mine og funnet ut at jeg har skikkelig mye buljong! Syns jo det er dumt å kaste det også, så lurte på om noen hadde noen gode oppskrifter eller tips å dele med meg? Vet jo at jeg kan lage suppe og drikkebuljong, men det blir jo litt kjedelig i lengden det også, så kanskje det finnes noe annet/mer å bruke buljong til?

Oppskrifter på gode supper/drikkebuljonger tas selvfølgelig også imot med stor takk! :)

Har både kjøttbuljong og grønnsaksbuljong...(sukk, hehe)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker to terninger kjøttbuljong når jeg koker pasta.

Putter det i vannet.

Dette setter meget god smak på pastaskruene. Du trenger da heller ikke bruke salt og olje i vannet.

Anbefales til alle ;)

Skrevet

Buljong kan jo brukes til nesten alt! :)

Jeg bruker det bla i hjemmelaget tomatsuppe (ja, i grunn alt av supper ;) ), potetstappe, pasta, sauser, gryteretter ol. Bruker det også når jeg lager fløtegratinerte poteter - det blir kjempegodt! :)

Mange muligheter med buljongen - lykke til med matlagingen! ;)

Skrevet

Har ikke laget det selv enda, men skal prøve snart :)

En frossen pakke med lys lapskaus blanding, steke kjøttdeig/eller har i pølser, løk, chilli, tomatpurè og buljong.. Mmm, det smakte iallefall skikkelig godt!:)

Vet ikke om det kanskje er best å ha i buljongen og tomatpureen til slutt da kanskje..

Skrevet

Buljong kan brukes til å lage saus og du kan ha det i gryter som du lager fra bunnen.

Skrevet

Takk takk dere! Skal prøve ut disse tingene. Men bytter dere det ut med salt/krydder da, eller? Dere har vel ikke noen oppskrifter å dele? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...