Gå til innhold

Kalorifattige godsaker?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du en oppskrift noe godt (kaker, kjeks, karameller/fudge ol.) som inneholder få kalorier?

I helgene spiser jeg det jeg liker av søtsaker (til en viss grad selvsagt), men i ukedagene hadde det vært fint med noe kalorifattig å kose seg med. Jeg har eksperimentert litt med bakebollen, men foreløpig ikke funnet noe som har falt i smak.

Håper dere har noen oppskrifter å dele med meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Popcorn og saftis?

Det handler vel ikke bare om usunne og kalorifattige varianter? Bløtkake? Vafler, trollkrem... rømmedressing til dip til grøntforet, hjemmelaget syltetøy på brødskiva?

Det handler mye om hva du kan lage selv.

Skrevet

Man kan jo kutte og skjære opp ulike typer frukter da, som ananas, kiwi osv, og gjøre det litt fint og apetittelig. Det er jo ganske så godt.

Skrevet (endret)

Kokosboller

Skyr

Fruktsalat eller bær med mager vaniljekesam

Endret av venus_
Skrevet

Her er eit oppskrift på veldig gode brownies som faktisk har svært lite kaloriar. Særleg dersom du kuttar ut nøttene i oppskrifta. Og ja, det smakar som brownies, ikkje som eit dårleg erstattingsprodukt!

Skrevet

Kriweb.no! Dama er rå! Eneste er at hun bruker en del "spesielle" matvarer som de fleste ikke har, men det kan man jo bytte ut.

Ellers er ikke eggedosis så aller verst med tanke på mengden.. Samme gjelder vel pikekyss og kokosboller :jepp:

En kjeeempe kaloriffatig mousse kan man lage av eggehviter, sukker/sukrin, noen få dråper vaniljeessens, litt espressopulver, LITT salt og oboypulver/kakaopulver. Må spises med en gang da, har prøvd den og synes ikke det er like godt med gelatin oppi.

Skrevet

Her er eit oppskrift på veldig gode brownies som faktisk har svært lite kaloriar. Særleg dersom du kuttar ut nøttene i oppskrifta. Og ja, det smakar som brownies, ikkje som eit dårleg erstattingsprodukt!

Denne vil jeg prøve :)

Men hva er Semi Sweet Chocolate Chips?

Skrevet

Denne vil jeg prøve :)

Men hva er Semi Sweet Chocolate Chips?

Etter et raskt bildesøk på google, ser det ut som det er små sjokoladeknapper.

Her kan du se bilde av det.

Skrevet

Det er som gyngehest sier små sjokoladeknapper. Men du kan også bruke tilsvarende mengde i finhakket sjokolade. Ut i fra oppskriften vil jeg tippe at en kopp med finhakket mørk sjokolade med ca 50-70& sjokolade vil gjøre susen. Velg den sjokoladetypen og graden du foretrekker.

Men den kaken så gooooood ut! Lyst å prøve jeg også

Skrevet

Du kan lage gele av fun light saft og gelatin. Eller så kan jo lett-kakao fjerne noe av søtsuget.

Siden kriweb.no allerede er nevnt så kan jeg jo nevne at det også er en del kalorifattige oppskrifter her.

Skrevet

Det er som gyngehest sier små sjokoladeknapper. Men du kan også bruke tilsvarende mengde i finhakket sjokolade. Ut i fra oppskriften vil jeg tippe at en kopp med finhakket mørk sjokolade med ca 50-70& sjokolade vil gjøre susen. Velg den sjokoladetypen og graden du foretrekker.

Men den kaken så gooooood ut! Lyst å prøve jeg også

Den er veldig god!

Eg brukte 50 gram kokesjokolade, det fungerte fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...