tesstess123 Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Hva vil dere si er vanlig for en 15-16 åring å få i lønn i timen?
barnehagetanten Skrevet 6. oktober 2010 #2 Skrevet 6. oktober 2010 Lønn for hva? Jobb i hjemmet? Pass av søsken? Jobb i butikk? Vaskejobb? Avisbud? Annet; fint om en spesifiserer f0r da er det enklere å svare. Generelt: vi lønner våre barn med kr 50,- i timen for å hjelpe til i hjemmet/hagen. Ikke mer fordi de tross alt bor her og at de gjør noe skaper trivsel for dem selv også (må legge til at det er ikke mye de gjør; så de er ikke slaver akkurat.) Ukepenger så har vi en regel med 10,- pr år: en 15 åring mottar 150,- i uken, en 16 åring 160 og så videre. Vår 16 åring tjener 110,- timen for en jobb i et firma. Av det betales skatt.
Compaq Skrevet 6. oktober 2010 #3 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg regner med at det er en vanlig lønnet jobb det er snakk om,ikke vasking av stuegulvet. Vanlig lønn ligger vel rundt 90 kr vil jeg tro, uten at jeg kan si noe heelt sikkert. Da jeg var 16 jobbet jeg i en bedrift og tjente 110 kr timen, mens venninner jobbet i matbutikk og tjente 88,- i timen.
Sapree Skrevet 7. oktober 2010 #4 Skrevet 7. oktober 2010 Her har du butikk tariff, men den har økt noen kroner fra april i år: http://butikksjef.com/Lonn.html
tesstess123 Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2010 Ja var butikk jeg tenkte på. takk for svar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå