Gjest loetta30 Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Har brukt loette28 i 3 år, men i det siste året har sexlysten gått fra lav til ikke-eksisterende. Vurderer å bytte til Yasmin (legens anbefaling), men leser ulike steder at loette er den pillen med minst hormoner i. Vil det da hjelpe å bytte? Noen som har erfaringer? Skal gifte meg juli neste år, og vil da slutte på pillen, men frem til bryllupet har jeg ikke lyst å bli gravid, men har jo heller ikke lyst å leve i sølibat med min kjære...
Lulilelu Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg hadde akkurat det samme problemet med loette. Søkte rundt på nettet og fant ut at det er vist ett vanlig problem. Jeg husker ikke navnet, men det er ikke mengde hormoner som har noe si, men ett spesielt hormon i loette som gjør at man mister sexlysten. Jeg har sluttet på de for jeg orket rett og slett ikke mer. Jeg har ikke prøvd jasmin og vil ikke det heller. Har lest så mye negativt om de. Problemet er at det er så mange forskjellig p-piller og folk reagerer forskjellig på de, så greien er å finne den som passer akkurat deg. Jeg har prøvd de fleste men det har alltid hvert noe gale med de alle, så jeg har gitt opp hele driten, så nå skal jeg satse på pessar. Ingen hormoner uten å måtte bruke kondomer. Kanskje det kunne vært noe for deg. Hvis du har planer om å bli gravid etter bryllupet så er det greit å være fri for p-piller så lenge som mulig på forhånd. Det er vanlig å slite med å bli gravid en god stund etter man har gått på p-piller.
Ida :D Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Hvordan man reagerer på p-piller er helt individuelt.. Ingen fasitsvar på om det vil hjelpe for deg å bytte:)Jeg har vært uheldig og fått mange bivirkninger på alt jeg har prøvd, i alt 4 forskjellige. Jeg har erfaring med begge typene. Gikk for 1-2 år siden på yasim, men ble sinnsyyykt plaget med mange bivirkninger(humørsvigninger, mindre lyst, nedstemthet osv). Jeg har nå gått på loette i 7 mnd, men har idag faktisk byttet merke grunnet NULL sex-lyst, og store humørsvigninger.. Har gitt p-plaster en ny sjanse. Fikk anbefalt p-ring, men vil ikke helt det:S Du må nesten bare prøve deg fram:) Learning by doing. Håper du finner et alternativ som passer for deg! Ikke noe morsomt problem dette her..
Gjest lykkeliten Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Dama mi sleit med lav sexlyst og humørsvingninger når hun gikk på Loette. Hun bytta til Mercilon for 3 måneder siden og vi har merka en viss forbedring ( jeg har i alle fall: hun tar nå mye mer initiativ til sex ). Humørsvingningene er mye bedre. Hun bruker i tillegg litt magnesium som tilskudd. Lykke til
Fantomina Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Gjest Anjelika Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg ville prøvd å bytte, uten at jeg har noen erfaringer eller kunnskap om Loette sånn spesifikt. Samtlige p-piller lister vel opp ca de samme bivirkningene på pakningsvedlegget (blant annet manglende sexlyst), men det er veldig individuelt hva som slår ut på hvem. Jeg har vært gjennom flere merker og flere forskjellige bivirkninger, mistet sexlysten av det ene (Microgyn) og det er ganske godt gjort siden libidoet mitt har vært skyhøyt hele livet. Forsto derfor at det var pillen sin feil, skiftet til et random annet merke og fikk den tilbake med et smell. Men så fikk jeg kviser og depresjoner og måtte bytte igjen da, hehe. Man må vel gjerne gjennom noen merker i livet før man lander på et som funker uten altfor mange bivirkninger.
Gjest Blubberella Skrevet 5. oktober 2010 #7 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg vet nå ikke helt... Jeg går på Yasmin og har en ganske laber sexlyst. Eller det vil si jeg vil i hodet, men kroppen er ikke helt med på notene bestandig. Men jeg har aldri brukt annet enn Yasmin (svært få bivirkninger og generelt veldig fornøyd med dem), så jeg vet ikke hvordan de er i forhold til andre merker. Det er vel bare å prøve seg frem, for som flere sier er det individuelt hvordan de forskjellige p-pillene virker på oss.
Calypso Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 Dette med p-piller og bivirkninger er jo tydeligvis ganske individuelt... Jeg har gått på Loette nå i ca. fire år og jeg har ikke hatt en eneste bivirkning.. sexlysten er på topp, osv. Så det om Yasmin er bedre for deg finner du vel igrunn bare ut av ved å prøve. 1
Gjest idakaroline Skrevet 9. oktober 2010 #9 Skrevet 9. oktober 2010 Brukte Loette en god stund, men måtte gi opp. Brukte Loette et år og etterhvert ble både sexlyst totalt borte. Jeg gikk over til Yasmin, noe som har vært helt perfekt for meg! Har brukt det i nesten to år nå, og har ikke hatt bivirkninger i det hele tatt. Sexlysten har vært på topp hele tiden, spesielt etter mensen. Vet ikke om det kan ha noen sammenheng med pillene, men uansett - jeg har vært ekstremt plaga med menssmerter også, så Yasmin hjalp veldig på det også. Tror nok du bare må prøve deg fram litt og se hva som passer for deg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå