AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Det lurer jeg på...Kan jeg begynne nå? Eller sitter jeg med vonde kaker i julen da?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Det lurer jeg på...Kan jeg begynne nå? Eller sitter jeg med vonde kaker i julen da? Kan du ikke bake boller eller napoleonskake i stedet da?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Blir de ikke tørre hvis du baker alt nå? Skriver forresten som AB for å slippe å få temaet på Mine innlegg.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 kanskje det går bra om du fryser dem?
Gjest Gjest_sunglasses Skrevet 7. oktober 2010 #5 Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Hvis du baker gjærbakst, er det bare å brette opp ermene og sette igang. Pepperkakedeig kan fint fryses ned, detsamme gjelder annet småbakst vil jeg tro. Så kan du bare ta deigen ut av fryseren i passe tid før jul, la det tine og bake ut. Oppbevar kakene i et kaldt rom/kjeller i lufttett boks. Jeg pleier å begynne med baksten tidlig i desember, men baker nå ikke så mange sorter. Endret 7. oktober 2010 av sunglasses
Gjest navnelapp Skrevet 7. oktober 2010 #6 Skrevet 7. oktober 2010 Desse pepparkakene skal berre skjerast i skiver, og du kan faktisk skjere dei medan deigen framleis er frossen. Dei er knallgode, og lette å få til. Lag deigen no, så tek det 10 minutt å bake dei rett før jul. http://altgodt.wordpress.com/2009/12/07/fleire-s%c3%b8te-favorittar/
Fluffe Skrevet 7. oktober 2010 #8 Skrevet 7. oktober 2010 Blir de ikke tørre hvis du baker alt nå? Skriver forresten som AB for å slippe å få temaet på Mine innlegg. Bruk admistrer så kan du bare sjule tråder du ikek vil se
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå