Gjest bente85 Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Er det noen som har det her, som kan fortelle litt om hvordan det er å ha? Eventuelle bivirkninger dere har, medisiner som dere går på, oppfølging fra fastlege osv. Tok noen blodprøver i starten av september, og det tyder på at jeg kan ha lavt stoffskifte. Tok nye prøver igår for å finne ut mer av hvordan det ligger an. Får vite svarene på prøven på neste legetime, om 2 uker ca.
Gjest Pet Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Mine symptomer var: vektøkning treg fordøyelse trøtthet søvnproblemer konsentrasjonsproblemer nedstemthet veldig glemsk veldig irritabel en følelse av konstant pms mensforstyrrelser nedsatt sexlyst ...hadde det altså ikke noe bra og trodde jeg var deprimert. Begynte på Levaxin i juli og den 4. dagen på tabletter var det som om en stor, mørk sky forsvant fra hodet mitt og siden har jeg ikke sett noe til den. Går til legen hver 6 uke. En av verdiene (anti-TPO) er fortsatt veldig høy så dosen må økes, men dette må skje veldig sakte for å unngå bivirkninger. Har virkelig fått et nytt liv etter at dette ble oppdaget, trodde jeg var dømt til å være ei sur, feit kjeftesmelle for resten av livet.
Gjest bente85 Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Med meg så startet det med at jeg følte at jeg var litt hes i stemmen, at stemmen falt bort litt og at den ble mer skurrete isteden. Det andre som jeg opplevde, var kraftigere mens. Nå sist mnd, altså i september blødde jeg kraftig spesielt to dager og hadde innmari mye utflod. Også ble mensen bare redusert og de siste dagene av mensen blødde jeg svakt. Noe annet som jeg også har opplevd de senere månedene, er at jeg er mer lei meg, blir fortere irritert og sint. Og jeg har vel kanskje hatt litt selvmordstanker oppi dette? Fryser lett, spesielt om kvelden. Kan nok være mer trøtt enn tidligere.
Gjest Pet Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Med meg så startet det med at jeg følte at jeg var litt hes i stemmen, at stemmen falt bort litt og at den ble mer skurrete isteden. Det andre som jeg opplevde, var kraftigere mens. Nå sist mnd, altså i september blødde jeg kraftig spesielt to dager og hadde innmari mye utflod. Også ble mensen bare redusert og de siste dagene av mensen blødde jeg svakt. Noe annet som jeg også har opplevd de senere månedene, er at jeg er mer lei meg, blir fortere irritert og sint. Og jeg har vel kanskje hatt litt selvmordstanker oppi dette? Fryser lett, spesielt om kvelden. Kan nok være mer trøtt enn tidligere. Jeg har også hatt kraftig mens og vært frossen. Har ikke vært sikker på om dette har hatt noe med stoffskiftet å gjøre, men det kan nok ha det. Heshet er visst veldig vanlig, det har ikke jeg hatt. Håper du får like god og rask virking av behandlingen som jeg har hatt - hvis verdiene dine er høye nok til at du blir behandlet med thyroxin.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Symptomene jeg hadde før det iflg blodprøver ble stabilt var kraftig vektøkning (110 kg på det meste og 165 høy),og jeg var veldig slapp og sliten. Mistet matlyst og ble deprimert. I tillegg har jeg alltid hatt problemer med at jeg fryser så lett. Symptomene jeg har nå til tross for fine prøvesvar er SYKE muskelsmerter, jeg fryser veldig lett og er ALLTID kald på hender og føtter, og etter trening er jeg stiv og støl bortimot en ukes tid istedenfor kun en dag eller to som "vanlige" folk. Dette er til tross for at blodprøvene sier at stoffskiftet er fint sålenge jeg tar levaxin (i senere tid hører jeg derimot om MANGE som sliter med det samme, så nå er jeg litt skuffet over at legen gav meg store forhåpninger om et normalt liv, når jeg fikk diagnosen).
Gjest bente85 Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg har også hatt kraftig mens og vært frossen. Har ikke vært sikker på om dette har hatt noe med stoffskiftet å gjøre, men det kan nok ha det. Heshet er visst veldig vanlig, det har ikke jeg hatt. Håper du får like god og rask virking av behandlingen som jeg har hatt - hvis verdiene dine er høye nok til at du blir behandlet med thyroxin. Tror jeg får nevne det ved neste legetime, det med heshet. Jeg har en flink fastlege som tar tak i dette. Har vært endel hos min nye lege etter at jeg flyttet i sommer pga høyt blodtrykk, og det var ved blodprøver på grunn av dette at det da ble oppdaget dette med stoffskiftet. Tok blodprøver i starten av september, og andre sett med blodprøver ble tatt igår. Så i slutten av mnd får jeg vite hvordan det ligger an med meg. Er spent.
Gjest bente85 Skrevet 5. oktober 2010 #7 Skrevet 5. oktober 2010 Symptomene jeg hadde før det iflg blodprøver ble stabilt var kraftig vektøkning (110 kg på det meste og 165 høy),og jeg var veldig slapp og sliten. Mistet matlyst og ble deprimert. I tillegg har jeg alltid hatt problemer med at jeg fryser så lett. Symptomene jeg har nå til tross for fine prøvesvar er SYKE muskelsmerter, jeg fryser veldig lett og er ALLTID kald på hender og føtter, og etter trening er jeg stiv og støl bortimot en ukes tid istedenfor kun en dag eller to som "vanlige" folk. Dette er til tross for at blodprøvene sier at stoffskiftet er fint sålenge jeg tar levaxin (i senere tid hører jeg derimot om MANGE som sliter med det samme, så nå er jeg litt skuffet over at legen gav meg store forhåpninger om et normalt liv, når jeg fikk diagnosen). Heldigvis har ikke jeg lagt på meg så mye den siste tiden. Ikke i følge sist gang jeg sjekket. Men det var ved legekontroll og sjekk av vekt at legen min ville ta en sjekk av stoffskiftet. Uff, så uheldig du er da. Er spent på hva som blir med meg framover. Er spent på prøvene, hvor lavt det kan være.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå