AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Hei! Jeg lurer på om det er noen her som har erfaring med bruk av p-ring...? Jeg vurderer å prøve det, men er veldig usikker enda:) Har vært veldig plaget med svært mange bivirkninger på 4 andre prevensjonstyper(Diane, yasmin, loette og p-plaster) Her snakker vi stor humørsvingninger som går utover kjærsteforhold, familieforhold osv. Også endret sex-lyst, emosjonell, lettere deprimert osv.. Skal prøve meg på plater en gang til, snart gir jeg opp. Siste utvei er p-ring om ikke dette funker. Har mest lyst å kaste alt, og bare bli hormonfri.. LEVE LIVET:) Men vil ikke risikere å bli gravid heller da. Passer ikke helt enda:) SÅ, mitt spm er, har du noen erfaring å dele angående bruk av p-ringen?
Ethereal Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg gikk først på Loette. Fikk skikkelig humørsvigninger, ble deprimert osv. Så begynte jeg på p-ring og ble veldig fornøyd! Opplevde ingen angre bivirkninger enn litt blødninger de første ukene. Har gått på det i over et år. Jeg har bare positive ting å si om p-ringen
dulsidala Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Klarer å holde godt humør så jeg er kjempefornyød, småsmå blødninger når det er pause mellom ringene. Har prøvd flere typer piller før, men alltid vært problem å holde på humøret. Eneste bakdel er at p-ringene er dyrere enn piller
Tarindrelle Skrevet 6. oktober 2010 #4 Skrevet 6. oktober 2010 Hadde samme problem som deg med mye humørsvinginger (og mye blødning) og byttet til p-ring. Fungerte bra en stund, men var fortsatt ikke optimalt for meg (fortsatt mye blødning + magesmerter). Endte opp med å bytte over til p-sprøyte som jeg gikk på i 2 år (fungerte ypperlig, dog kanskje litt humørsvingninger der også (eller kanskje det bare er sånn jeg er? )) Sluttet på sprøyten for en stund siden (skal jo ikke gå på det så lenge har jeg hørt), går nå på piller med forskjellige hormon nivå alt etter hvor en er i syklus. Husker ikke hva de heter i farten, men er veldig fornøyd. Har fått normale blødninger, men igjen, fortsatt litt humørsvingninger
Ida :D Skrevet 6. oktober 2010 #5 Skrevet 6. oktober 2010 Takk for svar:) Høres ut som vi alle sliter med disse hersens pillene! Skulle ønske det fantes en pille for menn og! Så kunne vi byttet på det:) Hadde vært kjekt.
Gjest Putri Skrevet 6. oktober 2010 #6 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg bruker p-ring, og er kjempe fornøyd! Er den eneste prevensjonsformen som har fungert til meg da jeg veldig fort blir kvalm og uvel ved bruk av p-piller etc. Anbefales virkelig!
Brukernavn Skrevet 7. oktober 2010 #7 Skrevet 7. oktober 2010 har brukt p-ring LENGE, og det fungerer helt fint. Eneste problemet mitt er at jeg glemmer å ta ut ringen når den har vært inne i 3 uker...
Ripsy Skrevet 7. oktober 2010 #8 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg har brukt p-ringen i mange år og har vært kjempefornøyd. For meg var det deilig å slippe å huske å ta en pille hver dag. Nå har vi akkurat blitt prøvere :rødme: og da jeg sluttet i mai kom jeg rett inn i normal syklus - det er jo også et pluss den dagen dere vil bli gravide. Selvom det selvfølgelig ikke nødvendigvis gjelder alle. Men kanskje det er lettere enn ved bruk av p-piller, da ringen har mindre hormoner og hormonene er mer lokale.
Gjest Iah Skrevet 7. oktober 2010 #9 Skrevet 7. oktober 2010 jeg brukte p-ringen tidligere, i ca 1.5 år. Jeg opplevde betydelig økt utflod, gjentatte soppinfjeksjoner og til slutt store smerter i forbindelse med samleie. Aldri, aldri mer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå