Plommetreet Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Kjære, kjære medsøstre! Av uforutsette grunner har vi måttet flytte brylupsdatoen fra Aufust 2011 til Januar 2011, noe som tilsier at vi har veldig liten tid på oss!!! Vi har ingenting på plass, untatt kjolen som jeg kjøpte i sommer (da jeg fortsatt trodde det skulle være et sommerbryllup), og nå trenger vi all den hjelp vi kan få!!! Vi skal vie oss borgelig og trenger et fint lokale der vielsen kan ta plass. Vi har et STRAMT budsjett så jeg trenger et rimelig sted i Oslo. Helst på østkanten. Men beggars can't be choosers. Jeg er på g ang festlokale men hvis dere har gode ideer om et rimelig lokale der jeg kan ta med egen mat blir jeg også glad! Må ha plass til 60 spisende gjester og 100 totalt. Og DRESS! Hvor finner man SMÅ dresser?!?! Til brudgommen altså! Aaaaaah! Blir stressa av å skrive!!! På forhånd, tusen takk! Jeg mener det!!!
Rosalie Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Golia velhus er greit festlokale på østkanten. T-banen linje 3 stanser 20 meter fra inngangen. Dårlig kjøkken, men veldig greit for koldtbord. Man kan varme opp sauser, poteter og litt slike enkle ting. Vi var vel omtrent 60 gjester til middag der i et bryllup jeg var i, helt passe stort. Stygge gardiner, men slikt legger faktisk ikke folk merke til. Koster ca. 5.000 kr i leie for hel helg. http://www.goliavel.no/index.php/leie-av-golia-velhus Endret 5. oktober 2010 av Rosalie
Gjest Mahareth Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Dette går helt fint! Du har 3 mnd, og det er lang nok tid til å ordne det aller meste Du gifter deg ikke i høysesongen for bryllup, altså er det mye større sjanser for å få greie lokaler billig. Kan du ikke kjøpe en jakke til å ha over kjolen? Her er en link med oversikt over alt du trenger til bryllup, den kan være grei å ha nå http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=513576
TheaH Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 På grunn av graviditet planla vi bryllup på 5-6 uker, så du har god tid på deg Kjolen var på plass før vi bestemte oss for at NÅ gifter vi oss, så den slapp jeg å stresse med å finne. Nå hadde vi riktignok bare 19 stk til middag og 47 stk til kaffi, men vi hadde god tid til å finne lokale, fotograf, bordpynt, brudebukett, frisør og til å lage innbydelser, sanghefter, kirkeprogram og bordkort til middagsgjestene. Vi giftet oss heller ikke i høysesongen, så å få booka kirka til det tidspunktet vi ville var ingen problem (vi var forresten de eneste som giftet oss i kirka den dagen) Som andre her sier så gifter ikke du deg i høysesongen for bryllup, så du trenger ikke stresse. Bryllupet kan bli like bra eller til og med enda bedre når du ikke har planlagt alt til minste detalj Jeg må innrømme at vi var mye mer gjennomført i pynten, trykksakene osv enn hva ett vennepar av oss var og de hadde planlagt bryllupet i 14 mnd.
Fluffe Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 For første send ut invitasjoner....folk trenger litt tid på seg å ta fri.
Plommetreet Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. oktober 2010 Sende ut invitasjoner?! JEg vet jo ikke datoen en gang!!!!! Aaaaaaaaah! PANIKK!!!!! MEn takk for alle svar! Det er godt å se at andre har klart det på kort tid. Det viser seg å være litt problematisk med lokaler da det fortsatt er mye "Jule-greier" i Januar. Men da sikter jeg hovedsaklig til bydelshus... *mah* Jeg kjenner Bridezillaen våkne! Jeg har kjolen, men den blir ikke fin med jakke. Satser på sjal og pulsvanter. Den er lissom den minste utfordringen akurat nå. Ehm... Vet noen om fine lokaler å vie seg i? Foreløpig har jeg funnet Ladegården, men det er litt dyrt...
Fluffe Skrevet 5. oktober 2010 #7 Skrevet 5. oktober 2010 -send ut innvitasjoner -fiks papirene = dere + forloverene. Papirene holder i 4 månder så bare å fikse så fort som mulig -dere kan jo prøve 23 januar eller noe. Da Har kanskje de fleste juletrefester over - Masse fin vinter bordpynt å finne på ebay(bare å sende pm hvis du trenger hjelp) til en veldig rimelig pris. -Åssen mat kunne dere tenkt dere?
Plommetreet Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 5. oktober 2010 -send ut innvitasjoner -fiks papirene = dere + forloverene. Papirene holder i 4 månder så bare å fikse så fort som mulig -dere kan jo prøve 23 januar eller noe. Da Har kanskje de fleste juletrefester over - Masse fin vinter bordpynt å finne på ebay(bare å sende pm hvis du trenger hjelp) til en veldig rimelig pris. -Åssen mat kunne dere tenkt dere? Du er søt du!! Planen har alltid vært å ha koltbord. Hele familien mobiliserer til matlaging så det blir mye forskjellig. Fusion lissom! Jeg har en venninne som er frisør, sminkør og dekoratør som hjelper og ytterligere en venninne som tar blomstne. Men det er lokaler jeg stresser mest med!
fruBeist Skrevet 6. oktober 2010 #9 Skrevet 6. oktober 2010 Gratulerer med forestående bryllup! Fotograf? Toastmaster? Kakebakere? Du kjenner sikkert noen som kan ta oppdrag! Få på plass papirer så fort som mulig, så finn lokale og tid til vielse. Dette er nok det viktigste å få på plass først, så dere får dato og klokkeslett på sakene. Først da kan dere sende ut invitasjoner og booke andre nøkkelpersoner for dagen. Lykke til
Rosalie Skrevet 6. oktober 2010 #10 Skrevet 6. oktober 2010 Det er dårlig med ikke-religiøse seremonirom i Oslo. <men hva med utendørs vielse? Det tar type fem minutter dersom dere kjører standardformularet. Eller kan dere vie dere på Tinghuset i uken før selve bryllupsfesten.
Rhiannon Skrevet 6. oktober 2010 #11 Skrevet 6. oktober 2010 I forhold til festlokale: Vardeheim, på Høybråten, er rimelig koselig og burde ha plass til det antall gjester du beskriver. de er ikke dyre på utleie heller, og ligger et steinkast unna togstasjon og to steinkast unna buss. det ser ut til at du kan ta med mat. www.vardeheim.no.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #12 Skrevet 6. oktober 2010 I forhold til festlokale: Vardeheim, på Høybråten, er rimelig koselig og burde ha plass til det antall gjester du beskriver. de er ikke dyre på utleie heller, og ligger et steinkast unna togstasjon og to steinkast unna buss. det ser ut til at du kan ta med mat. www.vardeheim.no. Vardeheim på høybråten er kjempekoselig. Har selv bodd på høybråten i over 20 og og det er så vakkert der!
Plommetreet Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #14 Skrevet 6. oktober 2010 Det er dårlig med ikke-religiøse seremonirom i Oslo. <men hva med utendørs vielse? Det tar type fem minutter dersom dere kjører standardformularet. Eller kan dere vie dere på Tinghuset i uken før selve bryllupsfesten. Borgelig vigsel gjennom sosialhumanistene er i boks. Eller nesten da... Vi har forespurt i alle fall. Venter på svar. Så det er ikke problemet altså. Det er bare HVOR egner det seg. Jeg har ikke gifta meg før lissom. Kan ikke gifte meg ute i Januar vel? K-k-k-k-k-kaldt? Største utfordringen er faktisk at de lokalene jeg kunne tenke meg er booka... I og med at det er så snart.
Plommetreet Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #16 Skrevet 6. oktober 2010 Hva med å ha vielsen samme sted som festen? Vi har tenkt på det, men her er greia (sikkert bare bagateller, men du vet)... Alle er ikke invitert i middagen, så da blir det sånn: Hei alle sammen! Kom til vigsel på denne adressa. Men så må halvparten av dere gå for resten av oss skal spise, men SÅ kan dere komme tilbake. Hvis hele selskapet forflytter seg så blir ikke "skillet" så stort? Er jeg helt BRUD nå eller er det en logikk her?
Plommetreet Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #17 Skrevet 6. oktober 2010 Gratulerer med forestående bryllup! Fotograf? Toastmaster? Kakebakere? Du kjenner sikkert noen som kan ta oppdrag! Få på plass papirer så fort som mulig, så finn lokale og tid til vielse. Dette er nok det viktigste å få på plass først, så dere får dato og klokkeslett på sakene. Først da kan dere sende ut invitasjoner og booke andre nøkkelpersoner for dagen. Lykke til oioi! De juridiske greiene var det godt du minnet meg på! Toastmaster er i boks. Og forlovere. Ellers er det mye som ikke er påtenkt en gang!
FruN Skrevet 6. oktober 2010 #18 Skrevet 6. oktober 2010 Vi har tenkt på det, men her er greia (sikkert bare bagateller, men du vet)... Alle er ikke invitert i middagen, så da blir det sånn: Hei alle sammen! Kom til vigsel på denne adressa. Men så må halvparten av dere gå for resten av oss skal spise, men SÅ kan dere komme tilbake. Hvis hele selskapet forflytter seg så blir ikke "skillet" så stort? Er jeg helt BRUD nå eller er det en logikk her? Du sier noe der... Absolutt logikk! Men ihvertfall et alternativ om ingenting ellers skulle gått da
Gjest redstar Skrevet 6. oktober 2010 #19 Skrevet 6. oktober 2010 Gratulerer som kommende brud:) Oi, litt liten tid, men det ordner seg:) Hva med å ha sånn "pels" cardigan/jakke,slik som i vinterbryllup?noe alle dennetil kjolen?Eller en mindre? Pluss vanter da, det er jo kjempe fint, om det passer kjolen?
Plommetreet Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #20 Skrevet 6. oktober 2010 Gratulerer som kommende brud:) Oi, litt liten tid, men det ordner seg:) Hva med å ha sånn "pels" cardigan/jakke,slik som i vinterbryllup?noe alle dennetil kjolen?Eller en mindre? Pluss vanter da, det er jo kjempe fint, om det passer kjolen? Takk for gode råd, men jeg er nok altfor utradisjonell brud til sånne plagg. Kjolen min er ikke hvit en gang. Vi snakker knallrød afro og stor fargerik bukett! Men mor holder på å strikke sjal og pulsvanter til meg! Snille mamman min!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå