AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #1 Skrevet 5. oktober 2010 Vet ikke hva jeg skal gjøre. Sliter med vondt i nakke og nå også rygg. Vet jeg burde trene,men klarer det ikke,da jeg etter en dag på jobben har så vondt at jeg bare går hjem å griner. Går til fysioterapaut,og hun mener jeg må be om å få andre arbeidsoppgaver eller gå til legen og få en sykmelding slik at jeg kan trene meg opp. Problemet er at jeg har forklart situasjonen til sjefen min og jeg har blitt satt til andre arbeidsoppgaver i en dag eller to.. men så er det tilbake til det som gjør at jeg får så vondt.Vi er sterkt underbemannet for tiden og vi må gjøre det vi er best til. Vet ikke hva jeg skal gjøre,mister livsgnisten. Og synes det er veldig kjipt sykmelde meg når vi er underbemannet,men klarer seriøst ikke mer. Måtte bare få det ut.Noen som har noen tips? poster anonymt her.
Sugerøret Skrevet 5. oktober 2010 #2 Skrevet 5. oktober 2010 Få sjekket kroppen ,ta bilder ( røntgen,mr av rygg og ct av nakken) Har du fått en skade som kan være grunnen? Feil jobbestilling? Få sjekket føttene ,feilstillinger i beina kan gi nakke/ryggsmerter! Fysio kan hjelpe men om du har vært der 5 ganger og ingen forandring ville jeg nok ha skiftet til en Manuellterapeut .Selv har jeg rygg og nakkeskader men manuellt. har hjulpet meg enormt med nakkeslengen. Først må du få utelukket at det er noe feil med skjellett/skiver/virvler.Så ta bilder og få en helsjekk fra nakke til tå. Av erfaring vet jeg at muskelsmerter er ikke bare litt vondt,men det kan gjøre enormt vondt,spesielt når en får spasmer/kramper i muskelaturen GO' bedring
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #3 Skrevet 5. oktober 2010 Dersom det ikke er noe påviselig strukturelt galt med deg vil jeg påstå at du er nødt til å trene for å bli bedre. Sorry babe.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Eller kan du ha følelsesmessige uløste problem? Det kan ofte sette seg i kroppen ... Har hatt problem med dette selv, og går i terapi samtidig som jeg har lagt om kostholdet til det bedre. Er stor sammenheng mellom det følelsesmssige, kosthold og mosjon. Ville bare nevne det, og håper du finner ut av ting snart
Gjest gjest- silje Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Off jeg vet hvordan du har det! Hvis fysio anbefaler deg sykemeling en periode for å trene deg opp, så bør du ta det alvorlig! Har selv gjort det for noen år siden, og har trent meg opp sakte, men sikkert. Så idag er jeg veldig god i ryggen, takket være trening, og en forståelsesfull lege! Har ikke vært sykemeldt for rygg eller nakke i over to år nå, så det har spart staten og jobben min endel penger tiltross. Mange sliter seg så ut at de ender som uføretrygdede, fordi de ikke vil ta en sykemelding når de enda har helsa litt i behold, det sparer ikke jobben eller staten penger i det lange løp. Så slagordet : Work until you drop, blir veldig feil i sammenhengen med rygg og nakke. Og imellomtiden så bør du kanskje se deg etter en annen jobb? Eller yrke? Undebemanning er vel noe som stresser mennesker mest, fordi kravene blir større i slike situasjoner, så å ofre helsa for jobben/ sjefen er det du kommer til å angre mest på tror jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå