Gå til innhold

Hvem terroriserer ? Israelerene eller Palestinerene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvem terroriserer hvem på Vestbredden ?

Er det Palestinerene som terroriserer Israelere eller er det Israelere som terroriserer Palestinere ?

Og hvor lang tid tar det før noen slår tilbake ?

Og blir de som terroriserer tiltalt uavhengig av religion tilhørighet, etc ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du produserer jo disse israelfiendtlige trådene dine som hakka møkk her på forumet.

Er det ikke mulig å holde seg til en eller et par av de trådene du allerede har laget?

Skrevet

Du tar feil. Jeg har startet noen ytterst få tråder som omhandler Israel/Palestina problemet. Det er flere der ute som er enda mer skeptisk enn det jeg er til politikerene og den rettspraksisen de har der nede.

Skrevet

De er ikke venner, og terroriserer hverandre. De er omtrent like slemme, men siden storebror (Israel) er sterkest, så er det lillebror som får mest tyn. Derfor er tilsynelatende Israel en større terrorist, og den som kan vise til de styggeste resultatene.

Skrevet

Det er jo i krig så begge parter terroriserer hverandre. Vi i Norge burde være nøytrale.

Skrevet

Hvem terroriserer hvem på Vestbredden ?

Er det Palestinerene som terroriserer Israelere eller er det Israelere som terroriserer Palestinere ?

Og hvor lang tid tar det før noen slår tilbake ?

Og blir de som terroriserer tiltalt uavhengig av religion tilhørighet, etc ?

Hvis du ikke vet det, så spør noen som har greie på det.Men ikke spør de samme terroristene hele tiden.

Ut fra linken din, ser det ut til at noen har lært av vennene dine hvordan en takler sine nære naboer. Så dette godtar du sikkert, siden du aldri har protestert på bibelbrenning eller brenning av nasjonale flagg. Ei heller på ambassadebrenning.

Skrevet

De er ikke venner, og terroriserer hverandre. De er omtrent like slemme, men siden storebror (Israel) er sterkest, så er det lillebror som får mest tyn. Derfor er tilsynelatende Israel en større terrorist, og den som kan vise til de styggeste resultatene.

Hvordan får du det til at lille Israel er storebror i denne krigen?

Både Syria,Iran og andre arabiske stater deltar i denne krigen, som de du kaller lillebror selv har startet, og vil holde gående så lenge det finnes en eneste jøde i live.

Israel er hele tiden i forsvar, og den dagen Israel ikke trenger å forsvare seg mot angriperne, ja, da er denne krigen over.

Skrevet

Både Syria,Iran og andre arabiske stater deltar i denne krigen, som de du kaller lillebror selv har startet, og vil holde gående så lenge det finnes en eneste jøde i live.

Israel er hele tiden i forsvar, og den dagen Israel ikke trenger å forsvare seg mot angriperne, ja, da er denne krigen over.

Hvordan kan du si at Palestina startet denne krigen? Du bør kanskje friske opp historiekunnskapene dine litt. Israel er ikke i forsvar, det de gjør er å angripe og terrorisere sivile. Og til deg som mener Norge bør være nøytrale i denne saken; du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv. Israel har fått ture frem som de vil lenge nok!

Skrevet

Hamas har noen venner med muskler, og Israel har venner med enda større muskler. Men Israel må ikke ta Hamas for hardt, fordi da kan Obama bli sur.

Jeg tror at Israel ved å trekke seg tilbake til FN-tildelte grenser kan få Hamas, Syria og Iran til å roe seg litt ned.

Det eneste Israel oppnår med sin maktbruk er å opprettholde dagens situasjon, og det er kanskje det de vil.

Skrevet

Hvordan kan du si at Palestina startet denne krigen? Du bør kanskje friske opp historiekunnskapene dine litt. Israel er ikke i forsvar, det de gjør er å angripe og terrorisere sivile. Og til deg som mener Norge bør være nøytrale i denne saken; du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv. Israel har fått ture frem som de vil lenge nok!

Jeg har aldri sagt at Palestina har startet noen krig.

Du bør lære litt historie før du uttaler deg.

Det finnes ikke noen stat som heter Palestina, og det har aldri gjort det.

Det finnes heller ikke noe folkeslag som heter palestinere.

Denne benevnelsen ble brukt om jøder og arabere som bodde i det mandatet som britene hadde herredømme over, men araberne likte ikke å bli kalt palestinere, for ikke å bli forvekslet med jødene. Palestina omfattet også det som i dag kalles Jordan, og som araberne fikk samtidig som jødene fikk tilbake en del av sitt opprinnelige land, Israel.

Jødene har aldri gitt fra seg landet Israel, men er blitt fordrevet derfra av sine fiender.

Skrevet

KR-øst:

Svar meg HELT ÆRLIG:

Mener du de som brant koranen, brennte tepper og malte trusler på inngangsdøren til synagogene forsvarte seg mot angripere ??

Og nå forventer jeg et ÆRLIG svar.

Skrevet

Hamas har noen venner med muskler, og Israel har venner med enda større muskler. Men Israel må ikke ta Hamas for hardt, fordi da kan Obama bli sur.

Jeg tror at Israel ved å trekke seg tilbake til FN-tildelte grenser kan få Hamas, Syria og Iran til å roe seg litt ned.

Det eneste Israel oppnår med sin maktbruk er å opprettholde dagens situasjon, og det er kanskje det de vil.

Israel kjemper kun for å opprettholde livene til sine innbyggere.

Skrevet

KR-øst:

Svar meg HELT ÆRLIG:

Mener du de som brant koranen, brennte tepper og malte trusler på inngangsdøren til synagogene forsvarte seg mot angripere ??

Og nå forventer jeg et ÆRLIG svar.

Du bør ikke forvente, eller kreve noe som helst svar,i det heletatt, du som aldri svarer på et direkte spørsmål.

Og om dette du nevner ikke bare er en av de tusener løgnhistoriene som dine venner araberne produserer til enhver tid, overfor godtroende, troskyldige og velvillige regjeringer og enkeltpersoner i vesten, så er dette noe de har lært av dine venner, som du aldri ser en feil hos, selv om de dreper kvinner og barn.

Skrevet

Jeg tror Kåre Willoch hadde rett da han for ikke lenge siden stod frem på TV og ba Israel oppføre seg som et ansvarlig land med en ansvarlig politikk, for tiden begynner å renne ut for Israel.

Vesten, inkl. USA, er ikke så sterke som før. Kina er på vei til å bli en stormakt i større grad enn tidligere pga den enorme økonomiske veksten. Russland begynte å å få mer økonomisk makt for 10-15 år siden og selger nå avanserte våpen til Syria. Søramerika og land i Europa er på vei til å endre mening om Israel til det negative.

Dette må Israel snart forstå og ta inn over seg. Den terroren Israel har utsatt Palestinerene for i snart 80-90 år må ta slutt om ikke den kommende generasjonen av Israelere skal lide for forfedrenes overgrep.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...