Gå til innhold

Rare ord

Gjest Eurodice

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

På kropp- og helseforumet idag leser jeg om "tisserumpe". Det ordet har jeg aldri hørt før, virker utrolig barnslig :fnise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

høres veldig barnslig ut ja. der jeg kommer fra sier vi "rennaræv". tisserumpe høres vel da litt penere ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Tisserumpa er forrran og bæsjerumpa er bak.

Jeg skjønte det av sammenhengen, men dette var altså en voksen kvinne som skrev om seg selv og sine problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres veldig barnslig ut ja. der jeg kommer fra sier vi "rennaræv". tisserumpe høres vel da litt penere ut....

Men "rennaræv" er da diaré, ikke den biten av kroppen man tisser med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tisserumpa er forrran og bæsjerumpa er bak.

Jeg skjønte det av sammenhengen, men dette var altså en voksen kvinne som skrev om seg selv og sine problemer.

Ok. Jeg lurte på om det var tissen eller rumpa ts i tråden mente. jeg tenkte kanskje at det rant fra begge steder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Ok. Jeg lurte på om det var tissen eller rumpa ts i tråden mente. jeg tenkte kanskje at det rant fra begge steder...

Du får lese innlegget selv. Det virket som hun ikke var helt fortrolig med forholdene nedentil, for å si det sånn :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får lese innlegget selv. Det virket som hun ikke var helt fortrolig med forholdene nedentil, for å si det sånn :ler: .

Jeg leste det. Utfra overskriften trodde jeg hun hadde problemer både foran og bak, men i innlegget tror jeg det kom fram at problemet var foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tisserumpe" og "bæsjerumpe"? :klø:

Held det ikkje med tissen og rumpa? Kan ikkje heilt skjønne kva "rumpe" har med vagina/skjede/urinrørsåpning å gjere?

Og "bæsjerumpe" er vel såkalla smør på flesk? Dei fleste veit vel kva som kjem ut der bak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

haha, da jeg var lita lærte mormoren min meg at det var tisserumpe det het :ler: Men jeg snappet opp ganske rakst at ingen andre kalte det for det. Jeg kan fortsatt se en viss logikk i det da. Legger man godviljen til så kan det jo se ut som en liten rumpe hvis man står med bena samlet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Tisserumpe" og "bæsjerumpe"? :klø:

Held det ikkje med tissen og rumpa? Kan ikkje heilt skjønne kva "rumpe" har med vagina/skjede/urinrørsåpning å gjere?

Og "bæsjerumpe" er vel såkalla smør på flesk? Dei fleste veit vel kva som kjem ut der bak...

Enig. Tissen og rumpa er da to forskjellige ting, selv om de er i nærhetene av hverandre. Det blir som å si nesemunn og spisemunn når man helle bare kunne sagt nese og munn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Det blir som å si nesemunn og spisemunn når man helle bare kunne sagt nese og munn.

He he: luktemunnen og spisemunnen, eller luktenesen og spisenesen :fnise:

Jeg trodde tisserumpa bare var et ord som fantes på mamma-fora og mammablogger! Har aldri hørt det brukt i den virkelige verden.

Et annet rart ord jeg leste en gang var et spørsmål om når sønnen burde gå over til "storguttseng". I motsetning til barneseng, altså. Ordet ble brukt flere ganger gjennom hele innlegget, uten anførselstegn.

Folk dikter opp mange rare ord når de snakker om og med barn!

Endret av Spinell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 12 år senere...

Jeg sa tisserumpe da jeg var liten, før skolealder. Kan ikke huske å ha brukt det offentlig. Jeg var innlagt på sykehus med en dame i slutten av tjueårene. Hun ropte inn til meg da jeg var på badet: ikke rør kluten til venstre, det er min rumpeklut. Holdt på å daue av sjokk. En ting å bruke kluter flere ganger hjemme, men på et sjukehus. Og appåtil å fortelle det????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym61969 skrev (46 minutter siden):

Jeg sa tisserumpe da jeg var liten, før skolealder. Kan ikke huske å ha brukt det offentlig. Jeg var innlagt på sykehus med en dame i slutten av tjueårene. Hun ropte inn til meg da jeg var på badet: ikke rør kluten til venstre, det er min rumpeklut. Holdt på å daue av sjokk. En ting å bruke kluter flere ganger hjemme, men på et sjukehus. Og appåtil å fortelle det????

😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...