Gå til innhold

Hvor ren er maten på butikken?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det sies at handlekurvene er en ren bakteriebombe. Men hva med varene man handler? Det er alle mulige folk som tar på det. Grønnsaker vaskes jo, men det gjør ikke andre varer. Er jo mange som bare slenger varene på kjøkkenbordet og marbordet under middagen. Brød har jeg sett mange bare tar det ut og legger på brødfjøla, gjerne med brødposen litt bort i.

Men hvor rent er egentlig varene? Er det ei bakteriebombe eller faller bakteriene bort?

Og forresten, jeg er ikke hysterisk. Jeg bare lurer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brød har jeg sett mange bare tar det ut og legger på brødfjøla, gjerne med brødposen litt bort i.

Hva ellers skal man gjøre? Skylle brødet før man legger det på fjøla og spiser det?

Skrevet

Sikkert mye bakterier ja, men blir jo svært sjelden syk og det samme med de jeg kjenner også, så da kan det jo ikke være så ille?

Skrevet

Det er sikkert like bakterielt i matbutikken som alle andre steder for folk tar på ting. Har du hørt det med at en vanlig jobbpult har flere bakterier enn et toalett? Lag ditt eget brød davel..

Gjest Spinell
Skrevet

Det jeg er mest skeptisk til er smågodtet. Ser for meg skitne barnehender som grafser i dunkene...

Skrevet

Noe bakterier må man da tåle. Jeg vasker aldri grønnsakene og frukten jeg kjøper. Kan spise eple rett fra butikken uten å tenke over hvor mange som har tatt i det, om det har ligget på gulvet ol. Jeg spiser også smågodt hver helg, som gud vet hvor mange har tatt i. Men jeg er aldri syk :) Folk må ikke være så hysteriske

Skrevet

Var i Italia i sommer, og på matbutikkene var det veldig strengt. Der hadde de ansatte som plukket frukt for oss. Ingen kunder fikk lov til å ta frukt eller grønt selv, men vi kunne godkjenne det vi ville ha.

T.o.m. på de små landhandlerene fikk bare de ansatte ta i frukten og grønnsakene.

Syns det var hygienisk egentlig :)

Når det gjelder smågodt pleier jeg bare å kjøpe smågodt på video nova, siden det sjelden er med små barn her, og jeg tar helst godtet som er øverst, eller langt inni oppi boksen om det er nederst. Her ser jo til ansatte hva som skjer med godtet også.

Ellers tenker jeg ikke på det, for det er sundt med litt bakterier. Bare tenk på hvordan det var i gamle dager, og folk overlevde da også, så lenge de hadde et bra kosthold - noe man må ha for å ha et sterkt immunsystem.

De fattige var vel ofte de mest utsatt for sykdom, siden de hadde et dårlig og ensformig kosthold.

Skrevet

Det er flere eldre menn enn små barn som "grafser" i smågodtet. Ikke dermed sagt at det er noe mindre bakterier oppi der...

Skrevet

Hva ellers skal man gjøre? Skylle brødet før man legger det på fjøla og spiser det?

Det finnes noen som gjør det. :fnise:

Skrevet

HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAA Dritbra meaty!

Skrevet

Ærlig talt. Selvfølgelig er det nok masse bakterier på maten når den kommer fra butikken, men det er kanskje ikke særlig lett å unngå. Bakterier har vi jo rundt oss hele tiden og er noe vi naturligvis må leve med. Også i butikken.

Skrevet

Stimulerer immunforsvaret :)

Det vi skal være mer var på er coctailen av de stoffene som brukes for å holde maten ren, bare for at produsentene skal profitere mest mulig.

Gjest Spinell
Skrevet

Beklager, men jeg har ingen behov for å få mitt immunforsvar styrket av at snørrete unger med omgangssyke og jord på hendene har grafset i de nederste hyllene i smågodtavdelingen. Ei heller av at eldre menn med tvilsom håndhygiene etter toalettbesøk har gjort det samme... Det får være grenser for hva som må deles :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...