Gå til innhold

Luftbobler på linsene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen forslag til hvordan jeg skal påføre kontaktlinsene mine slik at jeg ikke hver gang får luftboble på linsene som jeg må prøve å få vekk? Når dere får luftboble, hvordan får dere raskt vekk luftboblene? Jeg lukker øynene og beveger øynene rundt men det tar tid å få bort de luftboblene!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt linser i 20 år og aldri opplevd luftbobler på linsene. Er du sikker på at linsene er riktig tilpasset øyet ditt?

Skrevet

Tror ikke jeg får det med de linsene jeg har nå.

Du kan prøve å skyve linsene litt rundt med fingeren (ev. ved hjelp av nedre øyelokk dersom du ikke ønsker å ta fingeren borti linsa) når du har satt de inn. Mulig boblene forsvinner da.

Skrevet

Jeg har brukt linser i 20 år og aldri opplevd luftbobler på linsene. Er du sikker på at linsene er riktig tilpasset øyet ditt?

Men hvordan får du på deg linsene da? Jeg putter alltid linsene inn på det hvite og så beveger den seg sakte oppover med som regel en luftboble inni. Jeg klarer ikke å putte linsene rett inn på pupillen.

Skrevet

Jeg pleier å gjøre som deg; lukke øynene og bevege øynene litt rundt. Jeg pleier også å lukke øynene og trykke litt på øyelokket.

Skrevet

Men hvordan får du på deg linsene da? Jeg putter alltid linsene inn på det hvite og så beveger den seg sakte oppover med som regel en luftboble inni. Jeg klarer ikke å putte linsene rett inn på pupillen.

Jeg setter de alltid rett inn på pupillen og da blir det som tidligere nevnt ikke noen luftbobler.

Skrevet (endret)

Jeg bruker å sette de inn på det hvite og deretter gli de inn på midten av øyet med fingeren, da går luftboblene ut med en gang.

Endret av Alice i Eventyrland
Skrevet

Jeg bruker å sette de inn på det vite og deretter gli de inn på midten av øyet med fingeren, da går luftboblene ut med en gang.

Men holder du øyelokket fast med den andre hånda?

Skrevet

Men holder du øyelokket fast med den andre hånda?

Ja. :)

Skrevet

Ja. :)

Holder du øyelokket bare fast ved å presse øyevippene mot huden?

Skrevet

Holder du øyelokket bare fast ved å presse øyevippene mot huden?

Ehm, nei, jeg tar tak på øyelokket og presser det oppover, og setter deretter linsen inn med den andre hånden.

Skrevet

Hihi. Jeg måtte sjekke hvordan jeg egentlig gjør det når jeg tar på linsene, etter at jeg så denne tråden. Jeg bruker kun en hånd idet jeg tar på linsa. Da holder jeg linsa på tuppen av pekefingeren, sa drar jeg ned nedre øyelokk med ringfingeren og setter linsa inn litt nedpå øyet. Deretter skyver jeg den opp med nedre øyelokk, og når jeg gjør det forsvinner all lufta som er under.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Nå er det ikke så ofte jeg skifter linser lenger (which reminds me, må skifte døgnlinser) men jeg bruker den hånda jeg har linsa på til å dra ned nedre del av øyet, ser opp i taket, setter linsa på øyet, og drar den oppover med fingeren. Da forsvinner eventuelle luftbobler, iallefall hvis jeg har linsa riktig vei. Er den vrengt kan det være litt værre.

Eventuelt setter jeg linsa rett på pupillen og har ingen problemer etter å ha blunket en gang ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...