Gå til innhold

Avføringsmiddel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg har slitt VELDIG med hard mage over en lengre periode nå, og har derfor ikke

gått på do (nr 2) på nesten 1 uke(!). Legen min anbefalte meg å prøve et reseptfritt

avføringsmiddel som jeg kunne kjøpe på apoteket. Men jeg har selvfølgelig glemt navnet.

Derfor lurer jeg på; er det noen som kan gi meg svare på den mildeste variantene som de

selger på apoteket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har slitt VELDIG med hard mage over en lengre periode nå, og har derfor ikke

gått på do (nr 2) på nesten 1 uke(!). Legen min anbefalte meg å prøve et reseptfritt

avføringsmiddel som jeg kunne kjøpe på apoteket. Men jeg har selvfølgelig glemt navnet.

Derfor lurer jeg på; er det noen som kan gi meg svare på den mildeste variantene som de

selger på apoteket?

Laktulose copyfarm mikstur er noe du får kjøpt på apoteket tror det er reseptfritt.

I flere innvandrerbutikker får du kjøpt en te som heter tra fitne (rød pakning) som også er VELDIG effektiv, og naturlig.

Skrevet

Jeg bruker Microlax når jeg er forstoppet. Det er et klyster som virker innen 15 min, veldig effektivt!

Gjest Spinell
Skrevet

Hvis du ikke er bekvem med klyster finnes Dulcolax i tablettform.

Skrevet

Duphalac er flytende og reseptfritt på apoteket.

Dulcolax også. Jeg foretrekker Duphalac da jeg føler den er mildere for magen enn Dulcolax. Selv om den har samme effekten på meg.

:)

Skrevet

Jeg bruker Microlax når jeg er forstoppet. Det er et klyster som virker innen 15 min, veldig effektivt!

Man kan også kjøpe en boks med Senna-tabletter for 35 kroner inkludert frakt som fungerer fint.

Se her: http://cgi.ebay.co.uk/Senna-Tablets-7-5mg-60s-Natural-Laxative-Constipation-/360305254132?pt=UK_Health_Beauty_Vitamins_Supplements&hash=item53e3dddef4

http://www.chemistdirect.co.uk/senna-laxative-tablets_1_39298.html

Skrevet

Takk for svar dere :) Hva er det egentlig som virker rasket? Burde jeg kjøpe noe

flytende? Tenker slik at hvis jeg tar noe før jeg legger meg at jeg da vil våkne

flere ganger om natten for å gå på do, noe jeg vil unngå.

Skrevet

Så da er du altså ikke villig til å ofre (muligens) bittelitt søvn èn natt for å få alt i gang igjen? Tar du f.eks. 2 små tabletter før du legger deg, så tar det som regel en hel natt før de virker. Bruker du engangsklyster, så tar det vanligvis veldig kort tid (5-15min) før det begynner å røre på seg.

Ellers anbefaler jeg å spise en håndfull svisker. Kanskje 10-15 stk. Det fungerer også fint og er naturlig og greit.

Lykke til. :)

Skrevet

Tablettene heter Dulcolax. Klysteren heter Microlax.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...