AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 Hei, jeg har slitt VELDIG med hard mage over en lengre periode nå, og har derfor ikke gått på do (nr 2) på nesten 1 uke(!). Legen min anbefalte meg å prøve et reseptfritt avføringsmiddel som jeg kunne kjøpe på apoteket. Men jeg har selvfølgelig glemt navnet. Derfor lurer jeg på; er det noen som kan gi meg svare på den mildeste variantene som de selger på apoteket?
bananbåt Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Hei, jeg har slitt VELDIG med hard mage over en lengre periode nå, og har derfor ikke gått på do (nr 2) på nesten 1 uke(!). Legen min anbefalte meg å prøve et reseptfritt avføringsmiddel som jeg kunne kjøpe på apoteket. Men jeg har selvfølgelig glemt navnet. Derfor lurer jeg på; er det noen som kan gi meg svare på den mildeste variantene som de selger på apoteket? Laktulose copyfarm mikstur er noe du får kjøpt på apoteket tror det er reseptfritt. I flere innvandrerbutikker får du kjøpt en te som heter tra fitne (rød pakning) som også er VELDIG effektiv, og naturlig.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg bruker Microlax når jeg er forstoppet. Det er et klyster som virker innen 15 min, veldig effektivt!
Gjest Spinell Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 Hvis du ikke er bekvem med klyster finnes Dulcolax i tablettform.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Duphalac er flytende og reseptfritt på apoteket. Dulcolax også. Jeg foretrekker Duphalac da jeg føler den er mildere for magen enn Dulcolax. Selv om den har samme effekten på meg.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg bruker Microlax når jeg er forstoppet. Det er et klyster som virker innen 15 min, veldig effektivt! Man kan også kjøpe en boks med Senna-tabletter for 35 kroner inkludert frakt som fungerer fint. Se her: http://cgi.ebay.co.uk/Senna-Tablets-7-5mg-60s-Natural-Laxative-Constipation-/360305254132?pt=UK_Health_Beauty_Vitamins_Supplements&hash=item53e3dddef4 http://www.chemistdirect.co.uk/senna-laxative-tablets_1_39298.html
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #7 Skrevet 4. oktober 2010 Takk for svar dere Hva er det egentlig som virker rasket? Burde jeg kjøpe noe flytende? Tenker slik at hvis jeg tar noe før jeg legger meg at jeg da vil våkne flere ganger om natten for å gå på do, noe jeg vil unngå.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #8 Skrevet 4. oktober 2010 Så da er du altså ikke villig til å ofre (muligens) bittelitt søvn èn natt for å få alt i gang igjen? Tar du f.eks. 2 små tabletter før du legger deg, så tar det som regel en hel natt før de virker. Bruker du engangsklyster, så tar det vanligvis veldig kort tid (5-15min) før det begynner å røre på seg. Ellers anbefaler jeg å spise en håndfull svisker. Kanskje 10-15 stk. Det fungerer også fint og er naturlig og greit. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #9 Skrevet 4. oktober 2010 Tablettene heter Dulcolax. Klysteren heter Microlax.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå