Gjest jente24 Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 Hei, Jeg har ofte hatt problemer med luft i magen, og at magen lager lyder. I noen perioder er magen helt stille, men nå er jeg inne i en periode da magen er helt "umulig". Den kan være stille om morgenen, men i 11-tiden (altså før lunch) og utover kan den begynne å lage de underligste ulelyder... Det er nok luft som er årsaken, for det hjelper ofte å slippe ut litt men det kan jeg jo ikke gjøre på forelesninger etc. Og selv om jeg slipper ut luften, fortsetter magen ofte å lage lyder etter kort tid. Dette kan selvsagt ha noe å gjøre med hva jeg spiser, men jeg spiser jo ikke annerledes nå, når jeg er inne i en "bråke-periode" enn jeg gjør når jeg er inne i andre perioder når magen ikke bråker... Jeg drikker biola for å se om det hjelper da. Men dette ødelegger mye for meg i hverdagen. Noen ganger må jeg rett og slett gå fra forelesningere (det er så bråkete at folk kan finne på å snu seg... jeg prøver å smile og le det bort, men det er ikke lett..). Hvis jeg er på en forelesning/møte/etc., og merker at magen er i ferd med å begynne å bråke, blir jeg bare sittende og vippe på stolen og håpe at forelesningen snart er over.. Finnes det noen medisiner etc. mot slikt? Jeg har hørt at det finnes tabletter som "sprekker" luftbobler i magen, men er det noen som vet hva disse heter, og som kanskje har erfaring med dem?
Gjest gjest Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Bruker du noen form for medisiner eller har brukt det siste året? Tenker på alt mulig. Antibiotika, f. eks?
Gjest jente 24 Skrevet 5. oktober 2010 #4 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg hadde en antibiotikakur for ca. 6 mnd. siden. Men har jo hatt slike plager før også, så er ikke sikker på om det kan ha med det å gjøre... Leste litt om miniform ja, kanskje jeg kan prøve det!
Kamikatze Skrevet 5. oktober 2010 #5 Skrevet 5. oktober 2010 Prøv å spise ei halv grovbrødskive i forkant av forelesningen. Ellers kan aniste på termosen kanskje hjelpe?
Sugerøret Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 få magen sjekket for cøliaki ,matallergi/intoleranse,betennelse osv Irritabel tarm kan gi slike smerter og mye luft.Prøv Fennikel tabletter ,disse hjelper mye da de skal "poppe" luftboblene og gi mindre mageknip pga luft. http://gevita.symfoni.no/kunder/gevita/gevitacms.nsf/%28$All%29/E76D0F356E2B8C84C125712B00559BB1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå