Dularfullar Skrevet 4. oktober 2010 #1 Skrevet 4. oktober 2010 S¨lenge jeg kan huske så har jeg slitt med mensensmerter, men jeg tror at det har blitt mye verre de siste årene. Jeg har vært sammen med min samboer i snart halvannet år og han har hele tiden sagt at jeg må dra til legen. Jeg prøver vanlige paracet med den fungerer nesten aldri. Det er jo ikke slik hver eneste måned, noen ganger så merker jeg det nesten ikke. Men i natt hadde jeg en av de verste nettene som jeg kan huske. Det var så utrolig vondt at jeg bare lå å gråt hele tiden, prøvde å massere magen og korsryggen, men det gjorde ting bare verre. Prøvde å stå opp for å bevege litt på meg, men smerten var så stor at jeg knapt klarte å bevege meg. Så jeg krabba tilbake til senga og der lå jeg i nesten 4 timer med slike sterke smerter før jeg sannsynligvis ble så utslitt så jeg sovna. Jeg vet ikke om jeg orker flere slike netter, så i hele natt lå jeg og funderte på om jeg faktisk skulle ta meg en tur til legen. En ting for å se om det er noe feil med meg, og om det er mulig å få noen smertestillende som virker litt bedre enn den vanlige paraceten som man får kjøpt overalt. Men jeg kjenner at jeg gruer meg litt, føler at det er litt flaut å dra til legen for å be om sterkere piller, gruer meg til en evt. undersøkelse som sikkert vil finne sted. Men jeg skjønner at jeg er nødt. jeg klarer virkelig ike mer av disse smertene. I natt så var det så utrolig smertefullt, jeg visste rett og slett ikke hvor jeg skulle gjøre av meg.... så jeg lurer på om det er flere som har det slik som meg, og hva har evt. dere gjort med det.....
hufsa! Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 heia,anbefaler deg å ta ibux isteden.paraceten kan jeg bare hive i dass for min del når jeg har mensen.ibux hjelper med en gang,men ta 2 stk.hvis ikke fins det egene tab uten resept for mens verk og voltaren som au er bra for noen.hvis ikke kontakt lege så får du noe sterkere.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Naproxen og ibux fungerer mye bedre mot menssmerter, og er resptfrie. Naproxen er til menssmerter. Det er viktig at du tar de med en gang du kjenner smertene komme, ellers så virker de ikke like bra. Om ikke Naproxen eller Ibux virker så går du til legen.
Dularfullar Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2010 tusen takk for svar det blir nok en tur til apoteket i dag tror jeg... Jeg har ikke hatt så veldig mye hel med Ibux, men jeg har ikke hørt om Naproxen før, så jeg skal se om jeg finner det.
hufsa! Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 ja,gjør det.hvis ikke voltren eller voltarol,husker ikke helt.
Gjest scorpius Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg hadde nesten ikke menssmerter før, men så begynte de å plutselige å komme og det var helt jævelig, mildt sagt. Jeg bruker Naproxen, noe jeg anbefaler. De virker iallfall veldig effektivt på smertene mine. Verdt å prøve Masse lykke til!
Troilltøva Skrevet 4. oktober 2010 #8 Skrevet 4. oktober 2010 jeg har også grusomme menssmerter hver gang, og har jeg ikke ibux liggende eller får de innen kort tid så sliter jeg. blir skikkelig dårlig :S jeg tar 3 400 mg, altså 1200 mg...det er kanskje mye, men det funker
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #9 Skrevet 4. oktober 2010 Psst, hvis du går til lege, så ikke si "mensensmerter", det heter "menssmerter".
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #10 Skrevet 4. oktober 2010 Pass på å ikke ta Naproxen på tom mage! Hvorfor ikke?
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #11 Skrevet 4. oktober 2010 Cataflam. Det er helt vanlig for veldig mange, men siden du plutselig har blitt dårligere, kan det jo være en idé å sjekke om du har enometriose. Jeg og alle kvinner i min familie har alltid hatt kraftige menssmerter. Jeg blir sykemeldt og kaster opp, og på det verste ønsker jeg bare å dø. Det beste jeg kan håpe på er å bli slått ut av smertene, så jeg sovner, og våkner når det er over. Det er det verste jeg vet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå