Gå til innhold

Pillivuyt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å satse på servise fra Pillivuyt.

Noen som har dette og kjenner kvaliteten?

Er det dessuten noen som vet om de har produksjonsgaranti på seriene? Selgerne i butikkene som fører Pillivuyt vet ingenting om dette og sier bare at "jeg tror nok ikke de slutter med dette med det første assa...". Jeg blir ikke helt overbevist av slike utsagn fra 17 år gamle ekstrahjelper :filer:

Noen som vet om de har hatt de samme seriene over flere år? Eller kommer det stadig nye serier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvaliteten fra Pillivuyt er helt suveren! De eldste ildfaste formene mine er over 10 år gamle og de ser omtrent ut som nye enda de har vært mye brukt. Når det gjelder produksjonsgaranti har jeg ikke hørt om at de har det, men satser du på de helhvite seriene, f.eks. tallerkenseriene Sancerre eller Bourges og koppene Cecil eller Eden er det klassikere som har vært produsert i en evighet. Ønsker du mer konkrete svar på det med leveringsgaranti kan du jo ta kontakt med den norske leverandøren, Bastian, www.bastian.no , de kan helt sikkert svare på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker dette som hverdagsservice, og det er ikke slitt i det hele tatt etter 8 års bruk. Super kvalitet!

Jeg hadde ikke vært bekymret for produksjonen, tror ikke den fabrikken legger ned sånn med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillivuyt-fabrikken har eksistert i snart to hundre år. ;) Den legger nok ikke ned med det første, som det sies over her. Søsteren min har samlet på det enkle hvite serviset i snart tjue år, og ikke hatt noe problem med supplering, i alle fall. De lager nye serier innimellom, men det klassiske helhvite har de vel laget så lenge de har holdt på, så vidt jeg har hørt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her - takk for svar!

Nå var jeg ikke redd for at fabrikken legger ned med det første altså, men kjedelig om de slutter med en av seriene vi tenkte å samle på når jeg har 5 tallerkener eller noe slikt :roll:

Satser på at det går bra da! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...