Gå til innhold

Syk hund. Diare.


fridaurheim

Anbefalte innlegg

De siste dagane har boxeren min på 2 år ikke har lyst på tørrforet sitt, Royal Canin. Og idag har hun vært slapp hele dagen og hatt diare stakkars..

Begynne å lure på om det er noe som feiler mage-systemet hennes siden det er andre gangen hun har diare på 1-2 måneder.

Vet at boxere generelt har ømfintlig mage osv, men synes hun er litt for ofte syk til å være en ung og ellers sprek og frisk hund.

Så jeg lurer på om det er noen som vet om noe jeg burde sjekke ut, symptomer osv. Har vært hos dyrlegen før når hun har vært lignende syk og de finner aldri ut noe så årker ikke dra dit før jeg vet om noe mer jeg kan spørre om.

Håper veldig på svar, håper virkelig ikke det feiler hunden min noe alvorlig.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

boxer... hun er ikke bare flink til å spise ting hun ikke skal da? feks mat som er kastet ionn under busker der dere går tur???? har hun diare over lengre perioder eller stopper den fort??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo hun er egentlig veldig flink til å spise på så og si ALT. Men jeg følger med henne hele tiden egentlig. Hun er inne når vi er inne og ute når vi er ute.. Så har ikke sett at hun ikke har fått i seg noe hun ikke skulle hatt..

Bruker å gå over relativt fort, et par dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør du noe for at diaren skal stoppe? om du ikke gjør noe (diett, kosttilskudd osv) vil jeg tro hun har spist noe... men kommer om det øker i frekvens eller alvorlighet ville jeg sjekket det ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere ganger ikke gitt henne tørrfor før diaren og da spyet stoppet, og gitt fiskaker, ris osv.. Men så ikke ut til å hjelpe.

Ser ikke ut som det er noe verre enn sist, for sist så spydde hun i tillegg.. Nå er hun bare slapp, lite matlyst og diare. Må også nevne at det bare er tørrforet hun er lei, all annet mat liker hun mye som før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt normalt at de ikke vil spise så mye når de er dårlige i magen. Bare pass på at hun ikke blir dehydrert eller får blodig diare, da må hun til veterinær.

Du kan prøve om det ikke har gitt seg til i morgen, kjøpe diettfôr for diaremager og prokolin/zoolac (dette bør de ha hos veterinæren), kjekt å ha hjemme også til de gangene hun blir dårlig...

Fiskekaker og overkokt ris er også fin "roe" ned magen fôr.

Om du er helt sikker på at hun ikke kan ha fått i seg noe i et ubevoktet øyeblikk (de er jo veldig raske), kan du jo prøve å gå over til et sensitiv magefôr (ikke så diett som diarefôret) og fåes hos vanlige dyrebutikker også over lengre tid og se om dette fungerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for tips.. Skal følge med til i mårn og hvis hun ikke blir bedre da får jeg enten prøve veterinær eller annet for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge siden hun fikk ormekur? Hvis hunden er en del ute kan det hende at hun spiser ting som dere ikke vet om, og da er det veldig viktig å gi ormekur. F.eks. sauebæsj og gress og sånt. Jeg tror ikke det har noe med selve fòret å gjøre, men dere kunne jo prøvd å gitt henne et annet merke for en liten periode bare for å se om det blir noen forskjell. Ellers så er det vanlig at hunder er syke fra tid til annen, men hvis det skjer veldig ofte bør dere virkelig dra til veterinæren for å ta en fullstendig skjekk med røntgen/CT av magen.

Hvor mye av fòret spiser hun? Og drikker hun nok vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ormekur ja.. Det skal hun ha nå snart, så kan jo kanskje ta det den i morgen. Og hun er veldig glad i å spise gress.

Når jeg var hos veterinæren for ca 6-7 mnd siden tok de røngten-bilde av magen og prøve av bæsjen osv.. Men fant ikke ut noe. Fikk bare beskjed om å gi fiskeboller og ris også fikk jeg noe tilskudd til maten. Også skulle jeg bare vente og se.. Og gikk jo som vanlig over etter en dag eller to, så fant ikke ut hva det kunne være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...