Gå til innhold

ghettolov framfor nasjonal lov


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

I flere ghetoer i Danmark og også i Sverige kommer det stadig oftere til tilstander hvor lov og rett omtrent opphører å ha gyldighet fordi grupperiner påtvinger ghetoen sine regler og skremmer bort motstandere og politi.

Det er ikke slik i Norge, selv om det begynner å bli store områder i bydeler hvor det snart ikke bor normenn. Er det bare et spørsmål om tid eller kan slike tilstander unngås.

http://www.dagbladet.no/2010/10/03/nyheter/danmark/utenriks/politikk/13665699/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det virker skummelt. Har ikke hørt om dette før, leste bare den artikkelen du linket til. Håper det ikke skjer i Norge, men når det skjer i Danmark, er det nærliggende å tenke at det kan skje i Norge også.

Lediggang er roten til alt ondt heter det. Ligger nok mye i det, da disse getthoene består av minst 40% arbeidsløse. Blir nok fort litt desperasjon etter penger ja.

Har egentlig liten tro på at de norske politikerne kan stoppe dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig integrering og dårlig kontroll. Man blir jo kalt rasist av den minste ting nå om dagen, så ingen tør gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker skummelt. Har ikke hørt om dette før, leste bare den artikkelen du linket til. Håper det ikke skjer i Norge, men når det skjer i Danmark, er det nærliggende å tenke at det kan skje i Norge også.

Lediggang er roten til alt ondt heter det. Ligger nok mye i det, da disse getthoene består av minst 40% arbeidsløse. Blir nok fort litt desperasjon etter penger ja.

Har egentlig liten tro på at de norske politikerne kan stoppe dette.

Har vi slike lommer av kriserammet befolkning, da? 40% arbeidsledighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det første en må gjøre er å forby familiegjenforening. Dernest bør en stoppe all innvandring fra India, Pakistan, Marokko, Tyrkia osv. Så må en sette i gang assimileringsprogrammer for alle ikkevestlige innvandrere. Så må en stille harde krav til språkkunnskap for ALLE innvandrere. Også franskmenn og amerikanere på 4 års opphold via internasjonale bedrifter. Hvis ikke så vil Norge ikke være Norge om en 30 til 40 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke jeg. Men hvorfor skal det skje i Sverige og Danmark og ikke i Norge?

Lav arbeidsledighet, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som "typisk" dansk propaganda om du spør meg. Å slutte fra en enkelt sak til å generalisere...

Og la meg gjette hva tilsvaret her blir (av anonym bruker): at jeg dermed støtter slike kriminelle handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som "typisk" dansk propaganda om du spør meg. Å slutte fra en enkelt sak til å generalisere...

Dansk propaganda?? Er det å åpent diskutere ghettofisering dansk propaganda? Jeg tror jeg foretrekker dansk åpenhet om en alvorlig samfunnsutvikling, framfor kvelende politisk korrekthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Høres ut som "typisk" dansk propaganda om du spør meg. Å slutte fra en enkelt sak til å generalisere...

Og la meg gjette hva tilsvaret her blir (av anonym bruker): at jeg dermed støtter slike kriminelle handlinger.

Mer at du ikke innser hvor graverende gal kulturen fra en del land faktisk er. Det må være lov å bekjempe ukultur med alle midler. Spesielt innen sine egne riksgrenser. Og det uten å bli beskyldt for rasisme og generalisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer at du ikke innser hvor graverende gal kulturen fra en del land faktisk er. Det må være lov å bekjempe ukultur med alle midler. Spesielt innen sine egne riksgrenser. Og det uten å bli beskyldt for rasisme og generalisering.

'Ukultur' er tydeligvis et begrep som ikke eksisterer her til lands, her er alle kulturer like verdifulle med samme krav på respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg foretrekker dansk åpenhet om en alvorlig samfunnsutvikling, framfor kvelende politisk korrekthet.

Enig! Jeg tror Hitler ville likt svensk/norsk presse"skikk" :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I flere ghetoer i Danmark og også i Sverige kommer det stadig oftere til tilstander hvor lov og rett omtrent opphører å ha gyldighet fordi grupperiner påtvinger ghetoen sine regler og skremmer bort motstandere og politi.

Det er ikke slik i Norge, selv om det begynner å bli store områder i bydeler hvor det snart ikke bor normenn. Er det bare et spørsmål om tid eller kan slike tilstander unngås.

http://www.dagbladet.no/2010/10/03/nyheter/danmark/utenriks/politikk/13665699/

Slike tilstander kan unngåes om vi får en regjering som har såpass i topplokket at de forstår hva som holder på å skje. Den vi har i dag vil bare øke muligheten for slike tilstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike tilstander kan unngåes om vi får en regjering som har såpass i topplokket at de forstår hva som holder på å skje. Den vi har i dag vil bare øke muligheten for slike tilstander.

Jeg tror man undervurderer regjeringen eller politikere dersom det antas at de ikke vet hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man undervurderer regjeringen eller politikere dersom det antas at de ikke vet hva som skjer.

Og jeg tror man overvurderer en eventuell FRP/KRF- regjering hvis man tro at de kan gjøre det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og jeg tror man overvurderer en eventuell FRP/KRF- regjering hvis man tro at de kan gjøre det bedre.

Selvfølgelig. Poenget er at de vil gjøre hva som helst for å holde seg til makten, inkludert å aktivt gå inn for å endre den demografiske sammensetningen for å øke sin oppslutning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer at du ikke innser hvor graverende gal kulturen fra en del land faktisk er. Det må være lov å bekjempe ukultur med alle midler. Spesielt innen sine egne riksgrenser. Og det uten å bli beskyldt for rasisme og generalisering.

Dette er interessant: Når kriminelle utlendinger gjør noe galt, som i det danske tilfellet, bestikke og true et vitne til taushet, gjennom sine familier, så er det et uttrykk for deres kultur. Men når våre egne forgår seg, er det ikke det. Er ikke det litt urettferdig overfor utlendingenes kultur, at det rubriseres slik? ER denslags en del av deres kultur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man undervurderer regjeringen eller politikere dersom det antas at de ikke vet hva som skjer.

Er det gjort noen mottiltak her i landet, bortsett fra å hjemsende de familiene som er godt integrert og etablert i samfunnet, som også har fått faste jobber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...