Gå til innhold

En slankedagbok


Jodi

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! :goodbye:

Nå er det nok. Nå må jeg slutte å sitte i sofaen og syns synd på meg selv, og trøstespise. Nå har det gått altfor langt, jeg kjenner jeg sliter med å gjøre vanlige ting, som å bøye meg ned får å knyte skolisser, gå opp trappene på jobben, være konstant trøtt hele tia, ryggen krangler hver dag - jeg orker ikke mer

Og jeg vet jo så inderlig godt, at den eneste som kan gjøre noe med dette er meg selv. Jeg kan få mer energi, få mer ut av dagen, orke mer og ikke minst: føle meg mer vel med meg selv. Alt dette ved å spise sunt, røre mer på meg, og gå ned i vekt.

Så da tenkte jeg at å opprette en dagbok her legger litt press på meg.

Starter min kamp om å bli 45 kg lettere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er!! 45 kg er voldsomt mye, men man må jo starte et sted, og det å føre dagbok, spise sunt og implementere bevegelse og fysisk aktivitet i hverdagen er en god start! :)

Lykke til, gleder meg til å følge med her :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk CoffeeGirl! Ja det er mye, men jeg planlegger å bruke lang tid på det.

Idag har jeg vært relativt flink syns jeg, spist knekkebrød til frokost, salat til lunsj, en Go1-2-3 til mellommåltid, og suppe-lapskaus til middag. Også har jeg gått tur med bikkja nå ikveld. Kjenner faktisk at jeg har litt mer energi enn i går, det er deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame:

Så bra du har mer energi! :)

Trener du ved siden av? Følger du noen spesielle kostholdsråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke trent noe i sommer, men planen er å trene ja. Først og fremst gå turer med bikkja, og begynne å jogge etterhvert. Så er jeg støttemedlem på et treningsstudio da, så kanskje jeg skal benytte meg av det og etterhvert, har lyst til å få med meg pilates en gang i uka. Også har jeg kjøpt meg rockering, testa den ut ista - holdt på å le meg ihjæl, den datt jo ned hele tia... :gjeiper:

Følger ikke noe spesielt opplegg, skal bare spise sunt og kutte ut ting som brus, lyst mel, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, idag har jeg ikke fått gjort stort. Har en så stiv og vond nakke, med hodepine i hele dag. Men jeg har ihvertfall vært sunn i matveien da :) Satser på en mer aktiv dag i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Urk, idag har jeg ikke fått gjort stort. Har en så stiv og vond nakke, med hodepine i hele dag. Men jeg har ihvertfall vært sunn i matveien da :) Satser på en mer aktiv dag i morgen..

God bedring :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre idag :)

Har ikke fått trent noe da, det rakk jeg rett og slett ikke. Joa, kunne gått ut nå, men det er mørkt og høljregner ute... :sjenert:

Men jeg har ihvertfall vært flink i matveien idag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre idag :)

Har ikke fått trent noe da, det rakk jeg rett og slett ikke. Joa, kunne gått ut nå, men det er mørkt og høljregner ute... :sjenert:

Men jeg har ihvertfall vært flink i matveien idag da!

Jeg hater å gå ute i mørket. Vurderer å skaffe hodelykt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodelykt har jeg, men jeg er så mørkeredd at jeg tør ikke....

Jeg har aldri prøvd med hodelykt, men for alt jeg vet kan jeg være akkurat like mørkredd. Er stort sett gatelykter der jeg går, er kun 100 meter som er uten lys, så da jeg var ute på tirsdag prøvde jeg å overbevise meg selv om at "jeg er ikke mørkredd, jeg er ikke mørkredd". Akkurat når jeg har klart å få det til, kommer det noe ut av skogen til høyre for meg - der kom det tydeligvis ned en tursti som en jogger hadde funnet det for godt å jogge på i mørket. Holdt på å tisse på meg, hylte skikkelig, og småløp hele veien hjem :fnise:

Håper du får en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Lenge siden jeg har skrevet her nå, kan vel ha noe med å gjøre at jeg falt helt av vogna etter bare èn uke.... Huff.

På tirsdag skulle jeg ut og kjøpe meg en ny bukse. De fleste som har noen ekstra kilo eller 30 kjenner vel til følelsen av å stå i et prøverom og ingenting passer.... Så da gikk jeg rett på helsekosten og kjøpte Cambridge-kur i stedet.

Tenker å begynne på det i morgen, og etterhvert gå over på lavkarbo/ketolyse kur.

Nå MÅ jeg bare ta meg sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg igang da, med min nye livsstil. :jepp:

Jeg lagde frokosten igår kveld, omelett med norvegia og salami, stekt i smør.

Skjærte opp 1/3 agurk ved siden av.

Nå har jeg snart brukt 2 timer på frokosten - det er mektige saker asså! Men jeg kjenner at jeg er mindre oppblåst enn om jeg skulle spist yoghurt og knekkebrød. :)

Etter jobb har jeg planer om å ta en storhandel i butikken, og lage meg tapas kjøttboller fra bunn av etterpå. Steker opp mange, så har jeg både til middag, og lunsj flere dager. De er så fantastisk gode med en salat og tzatziki ved siden av! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stikker innom, jeg! :goodbye: Jeg har også et slikt slankeprogram på gang, og må også ned ganske mange kilo. Masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er:) Nesten det vanskeligste er å komme opp av sofaen!

Gått endel på lavkarbo selv, og fant ut at det som reddet meg fra desperat snacks-hunger var ostesnacks. Ta skiver med ost (pleier å brette skivene i to så de blir doble) og legg utover et bakepapir, putt inn i varm ovn til du ser de bobler og blir sprø.. Det går fort! Litt krydder (peppermiks og løkpulver er favoritter her) og spis til du blir kvalm:)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har prøvd de ostechipsene, av den tomat-osten (taffel?) - de er kjempegode!

Men jeg ser mange bruker de som kjeks eller "pizzabunn", jeg har litt vanskelig for å ha ost oppå osten, hehe... Men jeg må vel prøve det og. Må jo ha noe snacks, ihvertfall i helgene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unner meg alltid en sjokolade på lørdagen. Den gjør at jeg kan holde meg borte fra sjokolade resten av uken, siden jeg har det som noe å se frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...