AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #1 Skrevet 2. oktober 2010 Trenger tips en god, ferdig pizzabunn. Noen tips? Har hørt om NÅ, Peppes og Toro.
Inwe Skrevet 2. oktober 2010 #2 Skrevet 2. oktober 2010 Peppes sin er desidert best. Og smaker omtrent likt om du tar den du ruller ut eller den du må kna ut selv med vann
Sweetpea25 Skrevet 2. oktober 2010 #3 Skrevet 2. oktober 2010 NÅ er best, synes mine smaksløker iallefall!
Violet Hill Skrevet 2. oktober 2010 #4 Skrevet 2. oktober 2010 Brukte peppes sin rulle ut-variant i går og det var kjempegodt! Den er ganske tykk så passer kanskje best til amerikansk pizza.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #5 Skrevet 2. oktober 2010 Har ikke sett rulle-ut-varianten fra Peppes. Er den vanskelig å få tak i? Dersom jeg ikke finner den, går jeg nok for posen fra Peppes.
ToveM Skrevet 3. oktober 2010 #6 Skrevet 3. oktober 2010 Bruker både NÅ sin og Peppes ferdige. Begge er gode. Peppes sin pleier jeg kjevle ut litt for å få den litt tynnere og passe i en langpanne.
Inwe Skrevet 3. oktober 2010 #7 Skrevet 3. oktober 2010 Har ikke sett rulle-ut-varianten fra Peppes. Er den vanskelig å få tak i? Dersom jeg ikke finner den, går jeg nok for posen fra Peppes. Tror den finnes i de fleste dagligvarehandler. Har sett den på rema, rimi og kiwi iallefall
Supraspinatus Skrevet 3. oktober 2010 #8 Skrevet 3. oktober 2010 Det tar like lang tid å lage egen pizzabunn som dra til butikken for å kjøpe. 4dl hvetemel 1,5 dl vann 2 ss olje 0,5 ts salt 2 ts tørrgjær Min erfaring med ferdigdeiger er at de smaker gymsokk.
Violet Hill Skrevet 4. oktober 2010 #9 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg kjøper ferdigbunn når jeg ikke har tid eller ork til å vente på at deigen skal heve. Med butikk rett utenfor døren sparer jeg en del tid på det Veldig godt tips å kjevle ut peppesdeigen! Det skal jeg sannelig gjøre neste gang.
estrella Skrevet 4. oktober 2010 #10 Skrevet 4. oktober 2010 Bunn; 1 boks philadelphia ost naturell, 200 g 3 egg Raspet ost, ca 350 g Bland alt sammen med en mikser. Fordel på bakepapir og forsteik på 180 grader i 15 minutter. Bunnen gir 6,93 g karbohydrater. Den er jo like enkel som å kjøpe en ferdigbunn og smaker godt + den er mye sunnere uten alt melet og sukkeret en får i seg ved å kjøpe ferdigbunner
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #12 Skrevet 4. oktober 2010 Bunn; 1 boks philadelphia ost naturell, 200 g 3 egg Raspet ost, ca 350 g Bland alt sammen med en mikser. Fordel på bakepapir og forsteik på 180 grader i 15 minutter. Bunnen gir 6,93 g karbohydrater. Den er jo like enkel som å kjøpe en ferdigbunn og smaker godt + den er mye sunnere uten alt melet og sukkeret en får i seg ved å kjøpe ferdigbunner Hvor stor blir denne?
estrella Skrevet 4. oktober 2010 #13 Skrevet 4. oktober 2010 O, den var ny! Spennende! Jeg er veldig for sukkerfri mat, så alt jeg lager er sukkerfritt Kan bruke f.eks splenda o.l som erstatning, men det beste er jo selvfølgelig uten uansett, men splenda og slikt er iallefall bedre enn sukkeret. Sukkerfritt, melfritt og lavt karbohydratinntak (Der det er karbohydrater er det jo alltid sukker, så det er naturlig for meg å ha lavt karbohydratinntak når en ikke skal spise sukker..)
estrella Skrevet 4. oktober 2010 #14 Skrevet 4. oktober 2010 Hvor stor blir denne? Ca en langpanneform. Vi er bare to stk så vi har alltid masse igjen etter å ha spist pizza.
Violet Hill Skrevet 4. oktober 2010 #15 Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Hmm... jeg har alltid tenkt at alt kan spises bare man utviser måtehold, men har lekt med tanken på å prøve å kutte ut sukker i hverdagen. Kanskje pizzabunnoppskriften din blir første steg på veien Edit: skrivefeil Endret 4. oktober 2010 av Bliss84
estrella Skrevet 4. oktober 2010 #16 Skrevet 4. oktober 2010 Hmm... jeg har alltid tenkt at alt kan spises bare man utviser måtehold, men har lekt med tanken på å prøve å kutte ut sukker i hverdagen. Kanskje pizzabunnoppskriften din blir første steg på veien Edit: skrivefeil Jeg er en av dem som ikke kan spise alt med måte, så jeg trives veldig godt med denne formen for kosthold. Kroppen min minsker til og med Men jeg har hatt problemer med ustabilt humør o.l og etter å ha gått over til sukkerfritt kosthold så er jeg 10 ganger mer stabil i humøret, jeg "craver" ikke etter sukker i form av godteri lenger o.l Jeg har også fått mye mer energi enn tidligere, blodsukkeret mitt er stabilt (derav humøret), huden er blitt bedre (jeg har problemer med eksem og kviser på et litt annet nivå enn "tenåringshud") ++ Men dette var veldig OT, send meg en PM hvis du vil ha tips til bøker, oppskrifter o.l som kan være innenfor din interesse 1
Gjest Gjest_sunglasses Skrevet 4. oktober 2010 #17 Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Lag en svær porsjon når du først er i gang, kjevle ut bunnene i passe størrelser, forstek dem i 5-10 min og sleng dem i fryseren. Når du er sugen på pizza, er det bare å ta ut bunnene, steke dem i noen minutter og slenge fyll på så for å steke videre til osten har smeltet/bunnen er lett gyllen. Er snakk om knappe 5-10 minutter her. Ellers kan du kjevle dem ut på bakepapir og rulle deigen; sleng så rullene i fryseren. Trenger å tines litt, men varer ikke lenge før du har herlig, HJEMMELAGET pizza på bordet. Mye bedre og sunnere enn den ferdigdriten. Endret 4. oktober 2010 av sunglasses
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå