Gjest Wolfmoon Skrevet 14. oktober 2010 #21 Skrevet 14. oktober 2010 Finsk Lapphund!! den perfekte familiehund. Meget godt gemytt og atletiske men ikke hyperaktive. De har pels, men gosj for en deilig pels. Du må regne med både pels og sand etter en hund. Slik er det bare. Men det er verdt det. Helt enig, ellers hadde min familie svensk lapphund som førstehund, og han er snill og rolig som dagen er lang. Om enn en smule sær med mye personlighet Det jeg liker med lapphundene er at de stort sett røyter to ganger i året(gjelder hannhund), og da gjør de det i dotter som er lette å plukke av hunden/plukke opp. Hunden hjemme børstes 2-3 ganger i uka, og det er i grunn nok. Personlig er jeg ikke så glad i strihårete hunder, fordi hårene setter seg overalt og er umulige å bli kvitt (mener jeg). Jeg ville forøvrig prøvd å bestemme meg for noen få mulige raser, sjekke hjemmesiden til rasehundklubben (de fleste har vel det), der det også som regel finnes en valpeformidling. Eksempel fra Norsk lapphundklubb, Norsk boxerklubb Selvfølgelig kan man finne fine hunder på finn, men som førstegangshundeeier hadde jeg vært veldig skeptisk til å plukke ut de som faktisk blir omplassert "på grunn av dårlig tid", og de som faktisk blir omplassert fordi eieren ikke kan ta seg av de.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå