Gå til innhold

Dra på kino alene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er vel bare rare folk som synest det ikke er rart å gå på kino :sjenert:alene.Når jeg ser folk alene på kino/kafe osv tenker jeg stakars

Et eller annet klokt hode sa en gang at forskjellen på utadvendte og innadvendte folk er at utadvendte henter energi ved å være sammen med folk mens innadvendte må bruke energi. Vi innadvendte synes det er helt fint å være alene mens utadvendte kan som regel ikke begripe hvordan det er mulig ..

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hvorfor skal det være sært?

Jeg går stort sett alene og ser ikke noe problem med det. Man sitter der so stort sett stille i mørket likevel, med liten kontakt med sidemannen/kvinnen.

Skrevet

Kino alene er kjempedeilig, jeg gjorde det før når jeg var single. Nå bor jeg sammen med en filmfanatiker, så det er lite trolig det blir alenekino på en stund. Med mindre det er en skikkelig jentefilm, da, selvsagt. :)

Gjest stillness
Skrevet

Nei,hvorfor det?Før var jeg redd for å gjøre ting alene,mens nå tenker jeg ikke så mye over det.Hadde ikke tenkt mye over det om noen var alene.Er du på kino så ser du jo på filmen uansett.

Skrevet

I så fall er jeg skikkelig sær, for jeg går på kino alene. Det er naturligvis hyggelig å gå sammen med noen også, men hvis det er en film jeg har lyst til å se og ingen kjente har lyst eller anledning til å se den sammen med meg så går jeg naturligvis alene.

Derfor synes ikke jeg det er sært ;) .

Skrevet

Kjempefint å se film alene syns jeg. Sært er det ikke. :)

Skrevet

Jeg går innimellom på kino alene. Kino er jo ingen utpreget sosial aktivitet, så jeg har ingen skrupler med å gå alene. Jeg har aldri følt at noen ser rart på meg og har aldri tenkt på at andre har vært alene.

Skrevet

Jeg har gått mye alene på kino :) Er veldig filminteressert og har ikke alltid hatt venner som deler den interessen, og selv om man har felles interesse er det ikke alltid det passer for noen å bli med - men man vil likevel gjerne se filmen. Heller se en god film alene, enn å bli med venninner på romantiske komedier... De siste årene har jeg ikke vært så mye på kino (bortsett fra festivaler, med venner og kollegaer), har en samboer som også er filminteressert og et rikelig utvalg DVD-er hjemme, men jeg kunne fortsatt gått alene helt uten å føle meg rar, ensom eller stakkarslig.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Det er vel bare rare folk som synest det ikke er rart å gå på kino :sjenert:alene.Når jeg ser folk alene på kino/kafe osv tenker jeg stakars

Jeg har reist på kino alene flere ganger (den gangen vi bodde "sentralt") pga at mannen måtte jobbe sent f.eks. Syntes ikke det var det minste trist, bare en "liten hverdags luksus".

Og når jeg er i byen for å gjøre et "shoppingraid" tar jeg lunchpause på cafe. Det er også en liten ekstra hverdagsluksus der jeg nyter mat/kaffe og kikker på folk som går forbi på gata ol. Trist er det i alle fall ikke.

Det som derimot ville vært trist, er vel om man lot være å gå på kino eller cafe fordi det ikke var noen andre som kunne/ville være med akkurat da.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ingen problemer med å på kino alene. Husker jeg syntes det var litt rart første gangen, men nå har jeg et helt avslappet forhold til det. Hvis det er en film jeg ønsker å se, som ingen av vennene mine vil være med på går jeg gjerne alene.

Gjest Spinell
Skrevet

Stemmer i med de aller fleste her: det er ikke noe problem å gå på kino alene. Jeg tenkte likt som deg første gang jeg gikk alene på kino, men det var overhodet ingen som så rart på meg der jeg satt :)

Tenk etter: når du er på kino med venner, sitter dere og speider etter om noen kommer alene da?

Folk flest er egentlig mest opptatt av seg og sitt og legger ikke så mye merke til alle andre rundt seg.

Skrevet

ta det med knusende ro, dette er ikke noe å stusse over.

Har gjort dette i en årrekke. Rett etter jobb eller tidlig kveld.

Jeg tar ansvar for min egene intresse og ser gjerne på kino alene.

Det er jo bare du som vet du som vet du er alene. Ikke alltid en vennegjeng kommer helt likt, eller kjøper godis sammen. Ser mange vandre rundt eller vente uten å stusse på det.

Det er når man sitter på plassen at man kjenner det, men så begynner filmen å vi er igang.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke sært å dra på kino alene. Men det er veldig sært å gå glipp av en film fordi man ikke tør å dra alene. Har noen sånne venninner, de går glipp av både filmer og konserter fordi det er helt utenkelig for dem å gå alene.

Skrevet

så surt for dem da :popcorn:

Skrevet

Har aldri falt meg inn at noen skulle synes det var sært å gå på kino alene. Jeg går stadig på kinoe alene, kanskje 1 av 3 ganger. Da kan jeg helt og holdent velge film selv, uten å etterpå føle at jeg har valgt en film som de/den andre ikke likte noe særlig, jeg slipper å analysere i hjel filmen etterpå og kan gå fra filmen med min egen følelse i kroppen. Uten at den blir besudlet av andres meninger. ;)

Skrevet

Jeg har gått på kino alene EN gang og det ble første og siste gang. Utenfor kinoen møtte jeg for det første alle de populære jentene fra videregående (9 stk) som var på et kinotreff og ikke hadde invitert meg. De kastet seg nærmest over meg og spurte om hvem jeg skulle på kino sammen med (ikke hvilken film jeg skulle se, det var totalt uinteressant). Jeg prøvde å unngå spørsmålet ved å si ting som "Så fin du var på håret" og lignende til dem, men de maste bare om hvem jeg skulle møte og alle som sto rundt fikk jo også med seg dette. Til slutt sa jeg at jeg skulle på kino alene og da hvinte de "Alene? Stakkars deg!" omtrent i kor. Uff.

Så gikk jeg innn for å kjøpe billett og damen i billettluka var enten tunghørt ellers hadde hun aldri hør noen si "En" før for jeg måtte si det veldig mange ganger og til slutt nesten rope det og alle i køen fikk det med seg. Og borte i kroken sto VGS-gjengen og fniste.

Så var det inn i kiosken for å kjøpe litt smågodt og da presterte han i kassa å si "Skal du ha SÅ lite? Er du aleine, eller?" med DEN latteren til.

Jeg var litt forsinket pga alt dette oppstyret og da jeg kom inn i salen var den nesten full. Det ble helt stille da jeg kom inn og jeg skulle sitte midt på en rad litt langt foran, så absolutt alle fikk med seg at jeg var alene. Flere av de som reiste seg for å slippe meg fram spurte også "Kommer det flere, eller?" og da måtte jeg jo svare "Nei" slik at de kunne sette seg ned igjen.

På hver side av meg satt det forelska par og armlenene var opptatt så jeg følte meg veldig inneklemt. I tillegg var filmen veldig trist og jeg gråt mye og hadde glemt lommetørkle og hun ene ved siden av meg sa "Æsj" da jeg tørket snørr på ermet (hva skulle jeg gjøre, da?). I tillegg mistet jeg goderiet mitt på gulvet.

Da filmen var slutt følte jeg veldig for å komme meg fort ut og da klarte jeg å snuble i trappa og dro vesken av skulderen på en dame (grep bare tak i noe) og ble beskyldt for veskenapping. Da kom jentegjengen fordi og en av dem sa så høyt hun kunne "Jeg sa jo at det var noe rart med folk som går på kino alene". Jeg fikk gå, da de skjønte at jeg ikke hadde tenkt å ta vesken (hadde egen veske).

Jeg gikk rett gjem og gråt meg i søvn den kvelden. Siden den gang har jeg aldri vært på kino alene og fraråder alle andre å gjøre det.

Skrevet

Det var en hjertesskjærende historie. :(

Skrevet

Ja. Snufs.

Men uansett, jeg går bare på kino alene. jeg liker det sånn.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg har vurdert å dra på kino alene, men jeg tror jeg fortsatt er i "ung og usikker"-fasen, for jeg er sikker på at alle kommer til å tenke at jeg ikke har noen venner og er kjemperar :ler: Men jeg har skikkelig lyst å dra på kino alene, tror det egentlig er kjempekoslig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...