Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tre dager siden var jeg på en europris butikk og så endelig en slags hylle jeg hadde savna lenge. De har det bare inne i perioder den jeg skal ha. Jeg har lett lenge. De hadde femten stykker i fargen grå og en stykk i fargen rosa. Og jeg vil ha rosa. Jeg spurte så betjeningen om de hadde flere rosa men det hadde det ikke. Spurte da om det var noen andre europrisbutikker som hadde men de visste ikke og sa jeg kunne reise rundt å lete. Jeg kjøpte den ene rosa og gikk ut og kjørte på en annen europris butikk og spurte der og lette der. Var ingen. Jeg skal ivertfall ha fire rosa hyller. Fant heldigvis en da på den første europrisen. Så dro jeg til neste europris og tittet der og spurte betjeningen men de hadde det heller ikke. Så var klokka åtte om kvelden og de stenger. Dagen etter reiste jeg først til en europris langt unna der jeg bor, men de hadde ikke der heller. Så dro jeg til den femte europris butikken som også lå langt unna der jeg bor men de hadde ikke der heller dessverre. Så var jeg så sliten og dro hjem og bestemte meg for å dra på den første europrisen for å kjøpe sånn i grå. Dro i dag tidlig på europrisen men de hyllene lå ikke der som de lå for to dager siden. Jeg spurte betjeningen hvor de lå. Men de hadde da pakket ned de hyllene bort for nå skulle de ha julevarer. Betjeningen sa hun ikke kunne finne de fram igjen.

Skikkelig dårlig service av europris. De burde skrevet en lapp der det står at nå er det en dag før disse varene blir tatt vekk. Og siden jeg spurte tre dager før så burde de ha sagt at de varene blir pakket bort om to dager. Uff. Håpløst.

Jeg kunne kjøpt de grå første dagen på europris men det er dumt å kjøpe mange grå når det er rosa jeg vil ha. For så å kjøre til neste europris og å se rosa der og å angre på at jeg kjøpte grå. Og siden det var så mange som femten stykker grå tenkte jeg at det var liten mulighet for at de ble utsolgt. Men de var jo ikke utsolgt, de hadde bare pakket det ned. Jeg er skikkelig irritert på europris. For det første måtte jeg selv reise rundt og å høre for de gadd ikke å ringe rundt til europris i området. Jeg ringte til to stykker før jeg dro men de skjønte jo ikke hva slags hyller jeg skulle ha. Så derfor måtte jeg selv kjøre rundt for å lete og å se selv.

Men jeg er lei av europris nå for betjeningen kunne ytet servise og pakket opp det de hadde pakket ned. De sa at de hadde pakket det ned dagen før jeg var der og at det var hun betjeningen som jeg spurte som hadde pakket det ned fordi hun sa. "Jeg pakket de ned i går fordi det skal komme juleting der nå" Og da visste jo hun hvor hun har pakket det ned siden det var dagen før.

Jeg er irritert og skuffa over europris og har lyst til å bytte det ene rosa hylla som jeg kjøpte bare på trass. Men jeg vil jo ha den så kommer ikke til å gjøre det. Det er bare på prinsippet. Europris yter dårlig service har jeg erfart.

Men jeg vil ha flere sånne hyller fra europris fordi jeg synes de er så fine. Og jeg vil ha rosa, men kan også ha grå. De finnes bare i rosa og grå. Men jeg skulle bare sjekke rundt i forskjellige europris og høre før jeg kjøpte. Men det var dumt av meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke noe tegn til dårlig service i denne saken.

Gjest Sandbekken
Skrevet

Ser heller ikke hva som var dårlig service her.

Skrevet

Er du klar over hvor mye arbeid det kan være hvis de har pakket sammen store mengder varer som ikke skal ut igjen før om flere måneder ? Det er nok ikke direkte slik at det er bare å åpne en eske of plukke det ut. Det ligger sansynligvis stablet under flere titalls kilo av andre varer som også er satt bort ved sesongbytte.

Ja, du hadde uflaks. Men ingen dårlig service inne i bildet her.

At hun vet hvor det er pakket ned betyr ikke at det er lett å få det ut igjen. Og når det er tatt ut av butikken er det ikke mye å gjøre. Butikken bestemmer selv hvilke av varene de har fremme i butikken for salg.

Skrevet

ts her.

Jo, de kunne ringt til de andre europrisene i området og spurt om de har den varen jeg skal ha. Jeg måtte selv gjøre det, men de forsto ikke hva jeg mente. Europris har sikkert en artikkelnummer til hver vare og lettere å spørre hvilken vare da.

Og hun jeg spurte første dagen kunne ha sagt at de skal pakke ned de varene dagen etter. Så jeg kunne ha vurdert å kjøpe de grå før hun tok ned de varene.

Og hvis de hadde ringt rundt til andre europris (som ikke hadde varen) og at de skulle legge bort varen dagen etter kunne de ha sagt. Og gjort.

Ja, maks uflaks ja.

Skrevet

Herlighet, har du hørt om telefon? Du finner tlf-nr til de forskjellige Europris-butikkene på tlf, så ringer du rundt og spør om de har det du skal. Så slipper du å reise rundt.

Synes heller ikke de har gitt dårlig service her.

Skrevet

Men herregud da menneske, er du sikker på at damen i butikken husket eller visste for den saks skyld at varene skulle pakkes ned om en dag eller to?

Skal det settes lapp på alle varer i butikken syns du? Når de evnt kan forsvinne.

Tror du at de kan endevende lageret som kanskje ikke er i butikklokalet engang for å finne hyller til deg?

Hvorfor skal butikkpersonalet bruke masse tid på å ringe rundt til en haug av butikker for deg. Kunne du ikke gjort det selv istedenfor å kjøre lange veier?

Du er sutrete og tenker helt ulogisk. Du får ta deg en tur på Ikea.

Skrevet

Ts her.

Jeg skrev jo at jeg hadde selv ringt til de forskjellige europris butikkene men de skjønte ikke hva jeg mente i det hele tatt. Ringte til to stykker og ingen av de skjønte. Derfor ga jeg opp å ringe og reiste heller rundt med bilen selv.

Jeg spurte da jeg kom fram om de hadde sånn hylle og da viste de meg en helt annen hylle og de skjønte ikke hva jeg mente heller. De så ut som ett spørsmålstegn :D

Skrevet

Skal de liksom henge opp lapper på alle varene som utgår/skal ryddes bort o.l? Så hvis de ikke gjør det så yter de ikke god nok service?

Jeg må innrømme at her er det du som oppfører deg tåpelig. Ikke de butikkansatte.

Skrevet

Ts her.

Jeg skrev jo at jeg hadde selv ringt til de forskjellige europris butikkene men de skjønte ikke hva jeg mente i det hele tatt. Ringte til to stykker og ingen av de skjønte. Derfor ga jeg opp å ringe og reiste heller rundt med bilen selv.

Jeg spurte da jeg kom fram om de hadde sånn hylle og da viste de meg en helt annen hylle og de skjønte ikke hva jeg mente heller. De så ut som ett spørsmålstegn :D

Falt det deg inn at disse Europris-butikkene kanskje aldri har hatt den hylla, at det var derfor de ikke hadde peiling på hva slags hylle du bablet om? At dem gadd å finne et alternativ til deg tyder på GOD service, ikke dårlig.

Skrevet

Herregud.. Du kan ikke seriøst mene at alle skal henge opp en lapp der de gir beskjed om at disse og disse varene pakkes ned om TO dager, osv? Ser ikke helt hva som er dårlig service her jeg heller. Du kunne da spurt selv om de hadde mulighet til å ringe rundt for deg, evt skrive ned artikkelnummer, fordi du var interessert i de hyllene. Du kunne spurt om de kunne legge av noen hyller til deg, så kunne du kanskje fått kjøpt de grå likevel. Du kan da ikke forvente at varene som du trenger skal være der akkurat når du trenger de?

Når det kommer til nedpakkingen, så skulle jeg likt å sett deg lete etter et par hyller på et lager fullt av varer. Jeg vet ikke hvordan Europris gjør det, men i Nille pakker vi ned en del varer for å få plass til feks julevarene, og da pakker vi de i store kartonger på paller, med pakkeplast rundt. Så kommer det noen og henter disse pallene etter et par dager, og kjører de på et eksternt lager. Rett og slett fordi vi ikke har plass til så mye varer på en gang. Hvordan i HULESTE skulle man da liksom fått tak i hyllene dine?

Makan til sutrekopp.

Skrevet

Jøss, det er ikke sikkert butikken har oversikt over hva alle andre i kjeden til enhver tid har på lager. Du kunne jo f.eks spurt om et artikkelnr. eller lignende på den første butikken?

Dessuten får du vel byttet på Europris? Så du kunne jo bare kjøpt hyllene for så å bytte de igjen om du fant de rosa vel?

Dessuten er det ikke sikkert at ekspeditøren viste at hun måtte pakke ned akkurat de hyllene for å få plass til juleutstillingen. Litt ansvar må vi vel ta selv også som forbrukere eller?

Skrevet

Tror TS trenger å jobbe i butikk,så kansje vedkommende sjønner at man ikke kan tilfredstille alle

Skrevet

Herregud.. Du kan ikke seriøst mene at alle skal henge opp en lapp der de gir beskjed om at disse og disse varene pakkes ned om TO dager, osv? Ser ikke helt hva som er dårlig service her jeg heller. Du kunne da spurt selv om de hadde mulighet til å ringe rundt for deg, evt skrive ned artikkelnummer, fordi du var interessert i de hyllene. Du kunne spurt om de kunne legge av noen hyller til deg, så kunne du kanskje fått kjøpt de grå likevel. Du kan da ikke forvente at varene som du trenger skal være der akkurat når du trenger de?

Når det kommer til nedpakkingen, så skulle jeg likt å sett deg lete etter et par hyller på et lager fullt av varer. Jeg vet ikke hvordan Europris gjør det, men i Nille pakker vi ned en del varer for å få plass til feks julevarene, og da pakker vi de i store kartonger på paller, med pakkeplast rundt. Så kommer det noen og henter disse pallene etter et par dager, og kjører de på et eksternt lager. Rett og slett fordi vi ikke har plass til så mye varer på en gang. Hvordan i HULESTE skulle man da liksom fått tak i hyllene dine?

Makan til sutrekopp.

Min mann jobber i -Nille, og jeg vet at der hadde de ringt rundt til de nærmeste butikkene for å høre om varen fantes der. Såpass service ønsker de å gi kundene sine.

Skrevet

Min mann jobber i -Nille, og jeg vet at der hadde de ringt rundt til de nærmeste butikkene for å høre om varen fantes der. Såpass service ønsker de å gi kundene sine.

det er ikke alltid man har annledning til å ringe rundt hvis man ikke er nok folk på jobb. Siden dette var på kvelden antyder jeg at det er veldig få på jobb i tilegg

Skrevet

det står vel et artikkel nr på den rosa hylla du kjøpte. evetuelt en strekkode og kan slåes inn hos de du ringer til, da kan de søke opp.

Skrevet

Jeg har jobbet i Europris i fem år, og føler meg litt forpliktet til å svare her.

For det første: Butikkene har ikke så avansert datasystem at de kan sjekke hva de har inne, langt mindre hva andre butikker i kjeden har inne. Derimot kan de gå inn på bakromsløsningen og sjekke om leverandøren har flere av den aktuelle varen, såfremt det ikke er en vare som kommer fra en ekstern leverandør (altså ikke Europris' sentrallager).

Jeg vet ikke hvilke hyller du er ute etter, det kan i hvert fall ikke være en fast vare, for hyller og slike ting er ikke i grunnsortimentet. De gangene vi har slikt, er det en parti-/ kampanjevare, som i noen tilfeller har blitt bestilt et halvt år før varen annonseres i kundeavisen. Da har leverandøren vår kjøpt inn akkurat det antallet butikkene ønsker. Hvis du har strekkoden kan betjeningen finne ut av om dette er tilfelle.

I disse dager er det sesongbytte, det vil si at mange varer må vike plass fordi jule- og vintervarene kommer. Det er vanskelig å beregne hvor mye plass man trenger, så noen ganger må man pakke bort varer som man egentlig kunne hatt stående. Men julevarene MÅ prioriteres, siden disse ikke kan selges resten av året. Det som skjer med varene som pakkes vekk, er at de blir telt opp (varetelling) og registrert i systemet. Som noen over meg sa, varene blir stablet på paller eller i digre pallebokser, og det er ikke "bare" å finne fram en slik vare, som står stuet vekk på et eller annet lager. Dessuten skal man ikke selge varer som har blitt telt på varetelling.

Du kunne fint kjøpt de hyllene du fant, Europris har 30 dagers åpent kjøp så det er lov å ombestemme seg. Du kunne også returnert dem til en annen butikk enn der du kjøpte dem.

Jeg er enig i at betjeningen kunne ringt rundt til de andre butikkene for deg, men jeg forstår at de ikke gjorde det hvis du ikke spurte spesifikt om det. På min arbeidsplass er vi bare to på jobb om morgenen, og to om kvelden, og jeg vil tro at dette også er tilfelle hos de fleste andre butikker i kjeden. (De dagene vi får masse varer er vi noen flere på jobb.) Man må derfor prioritere litt, og for alt vi vet kan det ha vært andre kunder som ventet på hjelp når betjeningen var opptatt med deg. Tiden strekker ikke alltid til. Sånn er det i billigbutikk, folk må klare seg litt mer selv, tåle litt mer rot og får ikke så mye fagekspertise. Det er slik vi kan holde det prisnivået vi gjør. :)

Hvis du har artikkelnummeret/ strekkoden på hylla du er ute etter, kan jeg godt prøve å sjekke på mandag om leverandøren har mer av varen. :) Send meg en PM hvis du ikke vil poste her. :)

• Liker 3
Skrevet

Er det noengang noen som har sett lapper hvor det står "disse varene pakkes vekk om 2 dager" på varer i butikken? Jeg har ihvertfall aldri sett det...

Skrevet

Meaty: Det kaller jeg service!

Enig, det var servicen sin det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...