Gå til innhold

Hvor mye i dusør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katta vår forsvant for ca. en måned siden, og vi hang opp lapper over hele strøket. Nå er det en dame som sier hun ser den daglig, og prøver å fange den. Vi skal nedover nå og se om vi får tak i den. På alle lappene vi har hengt opp har vi skrevet at vi utlover dusør.. Så spørsmålet er hvor mye vi skal gi dama? Dette er en helt vanlig huskatt, ingen rasekatt hvis det har noe å si (?) :catmilk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må nevnes at sambo og jeg er begge studenter, og har ikke så mye penger...

Skrevet

300 da. :) Ikke under i hvertfall, mener jeg.

Skrevet

Ja, det høres bedre ut:) Takk for svar. Sambo er hos henne nå (hun har klart å fange den). Nå håper jeg virkelig det er rikitg katt, og ikke bare en som ligner! :) :happy:

Skrevet

Ja, det høres bedre ut:) Takk for svar. Sambo er hos henne nå (hun har klart å fange den). Nå håper jeg virkelig det er rikitg katt, og ikke bare en som ligner! :) :happy:

Ja, at det er riktig katt er en god plan før dere betaler :ler:

Håper det er pusen deres da, er utrolig kjedelig å bekymre seg for pusen hele tiden.

Skrevet

Ja, og vi hadde nesten mistet håpet på å se henne igjen (med tenke på at hun har vært borte i over en måned - midt i byen!). Jeg prøvde å ringe han nå, men han svarte ikke. Det kan bety at han er så opptatt med å frakte henne at han ikke kan ta telefonen:) Håper ihvertfall det :catmilk:

Skrevet

Nå har samboer kommet tilbake med katten :) Det var riktig! Hun har blitt stor og tykk siden sist, så det er nok noen som har fora henne, hehe.

Sjekka kalenderen og nå og fant ut at hun har vært bort over halvannen mnd. I løpet av denne tiden, så skaffa vi oss en ny katt.

Første møtet var ikke veldig positivt; de hveste til hverandre osv. De vil vel bli venner etterhvert? Noen som har erfaring om hvor lenge dette vil ta ca? Hun som nylig har kommet hjem er ca. 10 mnd gammel, mens hun vi skaffet oss sist er 3-4 mnd.

Skrevet

Dere burde ikke hivd de inn til hverandre med en gang, heller la de være i hvert dems rom (og romstere rundt på de) så de får kjent lukten på hverandre. Gamlepus sitt hjem har jo "alltid" vært kun dens, men det har det jo for den lille også. Så det blir nok slossing om territorium..

Regner med den som ble borte er kastrert og den lille vil bli det? Blir ihvertfall bedre når begge er kastrert. La de ordne opp selv (innenfor visse grenser såklart).

Skrevet

Vi hadde ikke den første katta så lenge før den forsvant (den bodde hos foreldrene til sambo lenge) den kom til oss og bodde der bare noen uker før den forsvant. Begge kattene er hunner, og ingen er sterilisert ennå.

Skrevet

Da syntes jeg du skal kastrere (ikke sterilisere, steriliserer du vil de fortsette å få løpetid, de kan bare ikke få unger) begge to, også la de møtes sakte men sikkert når sårene er grodd (ville ikke latt to svake, sårbare og ukjente katter med operasjonssår være sammen)

Hvis dere ikke kan kastrere dem med det første, ville jeg prøvd å presentere de for hverandre på nytt, men la f.eks først "gamle"pus gå rundt i huset mens lillepus er på badet. Så bytter du.

Skrevet

Vi har ikke verdens største leilighet, og badet er på størrelse med et kott, og med kattenes aktivitetsnivå hadde ikke det vært så smart.. Er ikke minstemann litt for liten til å bli kastrert?

Skrevet

Vi har ikke verdens største leilighet, og badet er på størrelse med et kott, og med kattenes aktivitetsnivå hadde ikke det vært så smart.. Er ikke minstemann litt for liten til å bli kastrert?

Mente ikke over lengre tid, men en time eller to bare. Så de får luktet hverandre, uten å måtte møtes.

Nei, ikke nødvendigvis. Fleste dyrleger går på vekt og ikke alder. Katten må være stor nok til å takle narkosen, ellers så kan de kastreres fra de er 8 uker. Jeg kastrerte mine ved 12, 14 og 15 uker.

Skrevet

Men, hvis den eldste katten er ukastrert og har blitt god og rund mens hun var ute så er det er ganske stor sjanse for at hun er drektig..

Skrevet

Men, hvis den eldste katten er ukastrert og har blitt god og rund mens hun var ute så er det er ganske stor sjanse for at hun er drektig..

Det har vi faktisk ikke tenkt på... Hvor gamle er katter når de blir kjønnsmodne?

Skrevet

Det er sant. Ville tatt en tur til dyrlegen jeg, og få kastrert (og fjernet unger) hvis hun er drektig.

Skrevet

Det har vi faktisk ikke tenkt på... Hvor gamle er katter når de blir kjønnsmodne?

fra 5-6 mnd alder.

Skrevet (endret)

Det er sant. Ville tatt en tur til dyrlegen jeg, og få kastrert (og fjernet unger) hvis hun er drektig.

Hvorfor fjerne ungene? Det er vel vårt valg

Endret av Fanta Exotic
Skrevet (endret)

Hvorfor fjerne ungene? Det er vel vårt valg

En KATTUNGE på 10 mnd skal ikke få kattunger! Den kan dø under fødselen, ungene kan dø, moren kan avvise ungene og en kattunge er ikke i stand til å ta vare på et kull .

Endret av Opus
Skrevet

Joda, det er deres valg. Mend siden dyrevernet allerede svømmer over med katter som trenger hjem, hvorfor produsere flere?

Og ja, katteunger er veldig søte. Men tenk på den andre katten deres, den kommer til å bli herset sønder og sammen av mammakatten i et forsøk på å "beskytte" katteungene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...