Gå til innhold

Gi meg noen gode argument mot silikon...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er det beste argumentet mot silikon?

Min datter på 20 ønsker å operere seg, kjenner jeg er ganske bekymret, men har nok lite kunnskap om risiko og bivirkninger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg, som er gutt kan bare snakke for meg selv. Jeg liker best jenter med naturlig pupper. Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor noen jenter skal ha større pupper, om ikke puppene er ekstremt små. Du kan jo si til henne at det er en grunn til at hun har den formen og den størrelsen på puppene. Grunnen er ganske enkel. Naturen er bare sånn. Ikke alle mennesker er skapt til å bli hverken høye, tynne, feite osv. Jeg må bare si at jeg tar sterk avstand til mennesker som tukler my med naturen. Et eksempel er enkelte religioner som omskjærer jenter og gutter. Man skulle nå tro at slike mennesker hadde nok vett til å tenke seg at det er en grunn til man er skapt på akkurat den måten. Dette eksemplet sporet nok litt av, men jeg får håpe du forsto poenget mitt.

Skrevet (endret)

Det beste er vel å la henne velge selv, men hun må også gjøre godt research.

Det er faktisk mye å sette seg inn i, mye å vite om pluss og minus sider.

Og som med alt annet, det er ikke sikkert at hun vil få noen bivirkninger eller probemer i det hele tatt.

Husk også at de fleste som velger silikon, velger sammen med kirurgen en størrelse som står til resten av kroppen. Men andre ord, de fleste ser ikke ut som f.eks linni meister!

Og alle som velger silikon, velger det ikke alltid først og fremst for å få større pupper. Det kan være mange grunner, forskjellig størrelse på brystene, innsøkk i brystkassen, mye løs hud osv osv.

Siden hun er over 18, kan du ikke nekte henne.

At menn ikke liker silikonpupper er også et dårlig argument. Er en mann glad i ei dame, spiller det ingen rolle om hun er flat eller har silikon.

Det er ikke alle det er like lett å kjenne eller se forskjell på, om de har silikon eller ei uten at evt ser arrene.

Hun bør for all del være helt sikker på at det er noe hun vil, og som sagt bør hun sette seg inn i hva det innebærer.

Det beste er da kanskje å få en konsultasjonstime, da vil hun få svar på alt hun vil vite og hun vil få fakta.

Ikke alt som ligger på nettet er sant, det står f.eks mye om "Saline" som er saltvannsproteser og disse blir ikke brukt i norge lenger.

Endret av Avalon
Skrevet

Hvis hun er helt flat så hadde jeg latt henne velge selv,hvis man ikke føler seg kvinnelig uten pupper er det ikke mye du kan si for å få henne til å glemme silikon.Hvis hun derimot har litt bryster og vil ha større hadde jeg nekta henne.

Skrevet

http://www.paulkienitz.net/no-implants.html

48 REASONS NOT TO GET A BOOB JOB

Hvis hun har bestemt seg og villig til å ta risken er det ikke mye du kan gjøre. det du kunne gjort er å prøve å overtale henne til å vente litt og tenke litt mer over det.

Skrevet

Hvis hun er helt flat så hadde jeg latt henne velge selv,hvis man ikke føler seg kvinnelig uten pupper er det ikke mye du kan si for å få henne til å glemme silikon.Hvis hun derimot har litt bryster og vil ha større hadde jeg nekta henne.

Ho er 20 og voksen, du kunne nok sagt din meining, men du hadde ikkje hatt noen rett til å nekte henne det.

Skrevet

Du kan ikke nekte en 20 åring å ta silikon, for man bestemmer selv som 20 åring, bare sånn at det er sagt.

Jeg vil si at det største motargumentet er: man fikser ikke det psykiske med det fysiske. Det vil si at man får ikke alltid bedre selvtillit, selv om man får større bryster.

Skrevet

http://www.paulkienitz.net/no-implants.html

48 REASONS NOT TO GET A BOOB JOB

Hvis hun har bestemt seg og villig til å ta risken er det ikke mye du kan gjøre. det du kunne gjort er å prøve å overtale henne til å vente litt og tenke litt mer over det.

Dette var en svært dårlig link. Mange av grunnene omhandler tidligere saltvannsproteser bl.a. Silikonprotesene har forandret seg. Leser du nyere forskning og oppdatering gir det et annet bilde.

Skrevet

Kanskje du og datteren din burde sette dere ned og gjøre skikkelige undersøkelser sammen slik at du også er informert om hva det vil si å forstørre brystene.

Skrevet

Beste argumentet mot...

Hvorfor i all verden tukle unødvendig med kroppen når man ikke trenger det? Hvorfor legge inn noe som mest sannsynlig bare er "midlertidig" og skaper flere operasjoner?

For min del, er det beste argumentet mot silikon, at jeg har sjanse for å få hard kapsel (noe jeg selvsagt ikke vil ha. Men tror jeg heller vil ha det enn mine gamle bryster....vanskelig å si nå da) I tillegg er det at jeg nok må inn og bytte protesene en gang.

Hadde jeg hatt noe pupper, hadde jeg nok neppe operert. Men som flatbrystet var det noe jeg visste at jeg måtte gjøre. At jeg ville gjøre.

Er hun flatbrystet, skjønner jeg henne veldig godt.

Å råde til å gå til konsultasjon når man er usikker på om man vil eller ikke, vet jeg ikke om jeg vil gjøre. Tipper man med stor sannsynlighet blir "overtalt" og det blir operasjon. Jeg følte det litt sånn, selv om jeg da allerede hadde bestemt meg for at jeg skulle gjøre det.

Skrevet

- enhver operasjon med narkose innebærer risiko for livet. man bør altså ikke gjøre det for utseendes skyld med mindre man har store skader på kroppen.

- vanlige effekter kan eks være kapsling

- smerter i brystene - det er en grunn til at disse glamourmodellene har valgt å ta dem bort. de forteller om et smertehelvete i ettetid, men lot som om alt var "ok" når de tjente penger på det.

- risiko for at brystvortene blir seende annerledes ut/blir "flytende"

- alt er levende vev, og når man flytter på brystvortene(det må man jo ofte for at det skal se "naturlig" ut - så kan vevet dø. altså det vil ikke gro - og man kan risikere å stå der med et skjemmende utseende.

- dette er ikke forsket nok på - og man har ikke enda empirisk basis for å konstantere, men det kan virke som om risikoen for autoimmune sykdommer øker ved silikonimplantat.

dvs; det er en overvekt av kvinner med silikomimplantat som får slike sykdommer kontra de uten - men det er ikke forsket på, og man har ikke empirisk bevis på det.

jeg har selv vurdert å fikse på mine store brystvorter, men etter å ha sett mange jenter med silikon og påfølgende resultat, så tar jeg ikke sjangsen.

de har ujevne brystvorter - i tillegg til at arrene er godt synlige og ikke særlig pene.

det har vørt flere dokumentarer på temaet, blandt annet fra danmark og UK.

vis henne bilder av hvordan det ser ut når man må ta ut implantatene, så ombestemmer hun seg kanksje.......

Skrevet

Smerter i brystene til glamourmodellene kommer nok av at de har meget store innlegg. Folk flest legger inn langt mindre.

Langt fra alle rører brystvortene, så det er et dårlig argument.

Naturlige bryster er også stortsett ulike, så brystvortene ikke er på samme plass uansett, men det kan fikses ved operasjon hvor man legger inn forskjellig strl på implantatene eller flytter folden til brystet.

Det med at narkose er en risiko, er svært liten, dessuten er det flere plasser hvor man ikke bruker full narkose.

*Det som er viktig er at en som vurderer å legge inn silikon tenker lenge på det, sparer opp beløpet og undersøker alt som har med silikon å gjøre.

Det er viktig å være klar over hva slags risikoer det er, men å drive skremselspropaganda blir for dumt.

Man må huske at dagens silikonimplantater er noe helt annet enn det som fantes før, og det er en vesentlig forskjell på å legge inn normal størrelse på implantatene i forhold til oversized implantater.

Det du burde gjøre som mor er å snakke med din datter om hvorfor hun ønsker dette, og hva hun forventer å få ut av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...