Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2003 #1 Skrevet 7. oktober 2003 Etter år med frem og tilbake, har jeg bestemt meg for å løfte øvre øyelokk. Nå gjenstår bare å finne en seriøs kirurg, og det er ikke lett å manøvrere seg i den jungelen. Det er sikkert ikke lov å nevne navn her inne, men noen som vet hvordan jeg går frem for å finne frem? Lucky
Veronal Skrevet 7. oktober 2003 #2 Skrevet 7. oktober 2003 Tja, det norske markedet er ikke så stort så det burde ikke være så veldig vanskelig å orientere seg. Jeg vet ikke hvor du bor, men de fleste klinikker har nettsider så det må være plassen å starte. Det er fire ting som kanskje er viktig for deg: Pris, om du er komfortabel med kirurgen, erfaring og om kirurgen er medlem av norske plastikkirurgers forening (og andre foreninger som jeg ikke kommer på navnet på). De tre siste bør være avgjørende.
Twigi Skrevet 7. oktober 2003 #3 Skrevet 7. oktober 2003 Jeg anfaler panneløft fremfor bare operasjon av øyelokkene. Har selv gjort det, med helt flott resultat. La snittet fra øre til øre oppe på hodet, slik at arret ikke er noe problem. Fordelen: du slipper arr i ansiktet, du slipper å "trekke" panna ned over øynene, panneløft gir et åpnere, mer våkent utseende. Dessuten kan du fjerne deler av "sint-rynken", slik at du slipper den morske tverr-rynka på neserota. Ett år etter, så har jeg full følelse i panna og hodebunnen, fin motorikk (dvs at når jeg rynker panna, så skjer det noe), og flotte, klare øyne! Har også operert poser under øynene, ikke så godt resultat - vil aldri opererer midt i ansiktet igjen - det blir arr! Jeg er rimelig fornøyd med klinkken. Litt samlebånd-aktig, du bør ha noen som henter deg (det var pyton å dra aleine til hotell etterpå), absolutt ingen oppfølging etterpå (jeg burde antagelig ringt og bestilt etterkontroll - men trodde de skulle innkalle meg).
Gjest Turi Skrevet 8. oktober 2003 #4 Skrevet 8. oktober 2003 Dersom noen har noen tips til kirurger, er det også fritt frem å gi dem her. Det er reklame for eget foretak som ikke er tillatt i forumet, det skal foregå via reklamekanalen. Spent på hva du finner ut av - har lenge hatt lyst til å kjøpe øyelokk-kirurgi til min mor.
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2003 #6 Skrevet 10. oktober 2003 Hvor mye betalte du for panneløft? Jeg har vært litt inne og sett på hjemmesidene til flere, men man ser jo ikke om firmaet er seriøst eller ikke der.......... :-? Noen som kan anbefale firmaer i Oslo og omhegn??
Twigi Skrevet 10. oktober 2003 #7 Skrevet 10. oktober 2003 Fornebuklinikken er veldig seriøse, og har antagelig blant de beste og mest erfarne kirurgene. Veldig hyggelig der, selv om man kommer på morgenen, blir operert ved lunsjtider, og vekket kl. 4 med beskjed om at "nå skal du reise". Vel, det var noe satt på spissen, men....... Jeg greide å komme meg på hotellet (med drosje) aleine to ganger, så da var det vel ikke så ille. Lekte litt filmstjerne da jeg entret hotellet med store solbriller (uten linser, så jeg så ingenting ) og et kjempesjal dandert over hodet....... Mener jeg betalte omkring 22.000, og ser på hjemmesiden deres at prisen er 22.700. www.fornebuklinikken.no Om det er verdt det? Jeg er ikke i tvil et sekund. Om man kan bruke så mye penger på seg selv? JA! Jeg har ikke regna ut hvor mange røykpakker det tilsvarer, for jeg har aldri røyka. Det har vært mitt argument for å spandere dette på meg selv. Jeg fikk lokalbedøvelse og likegladpiller - var passe i tåka og preika fælt med legen mens han opererte :oops: Fikk et par pinex forte til de første dagene, men kan egentlig ikke huske at det gjorde noe særlig vondt - verken underveis eller etterpå. Etter ca en uke (husker ikke helt) fikk jeg dusje hodet/vaske håret/fjerne bandasjen. Deretter kort tid før jeg tok stingene - husker ikke helt, men det var ikke så lenge. Da hadde jeg halvlangt hår, nå har jeg kort! Hadde jeg hatt litt omløp i hodet på forhånd, hadde jeg klipt meg skikkelig kort før operasjonen. Langt hår og panneløft betyr århundrets grorudpalme med hudfarget kjempebred elastikk over panna. Ikke spesielt lekkert, særlig ikke når du begynner å skal løsne opp i blodkakene i håret....... Det tok 2-3 mnd før effekten kom (jeg hadde begynt å psyke meg opp til en klage da jeg plutselig så effekten). Nå gleder jeg meg over effekten daglig, og er bare kjempefornøyd. Så jeg ville gjort det igjen (kanskje jeg gjør det om 15 år )
Liza Skrevet 13. oktober 2003 #8 Skrevet 13. oktober 2003 . Spent på hva du finner ut av - har lenge hatt lyst til å kjøpe øyelokk-kirurgi til min mor. henger øyelokkene på vippene kan man få det gjennom folketrygden, og betale 400 istedet for 8000. pga at det hemmer synet (el. no sånt)
Gjest Turi Skrevet 14. oktober 2003 #9 Skrevet 14. oktober 2003 Må lege henvise da eller? Mamma må løfte øyebrynene langt opp i pannen for å "se ut" hun....
Liza Skrevet 14. oktober 2003 #10 Skrevet 14. oktober 2003 ja, må til lege og få henvisning tror jeg! sikkert litt ventetid, men det er det jo verdt. tror ikke ett år har så mye å si..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå