Gå til innhold

Legen spøkte med blodkreft

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var hos legen i dag bare for å ta en enkel blodprøve for å se om jeg ikke manglet noen vitaminer.

Når da legen skal snakke med meg så ser han alvorlig på meg og sier at jeg har blodkreft og mest sansynlig ikke har lenge i gjen.

Dette gikk veldig inn på meg så jeg begynte å gråte og ble veldig redd.

Da ler plutselig legen og sier "duh, æ bare fleipa me dæ".

Har en lege lov å oppføre seg sånn? Burde jeg rapportere det? Dette er også en lege jeg var hos første gang i dag så vi har ikke noe venneforhold heller. Han er rett og slett en fremmed.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fy faen. Han burde aldri vært lege!!!

Skrevet
:kjempesinna: Fatter ikke at det er mulig. Den legen burde vært innrapportert ett eller annet sted. Vet dessverre ikke hvor, men han fortjener en reaksjon på det han gjorde. Du er sikkert ikke den eneste han har skremt med den dårlige "spøken" sin.
Skrevet

Hadd lægen min sagt nå sånt te mæ hadd æ blidt fly forbanna å bedt han ryk og reis til et varmar ste... :kjefte:

Og byttet lege tvert. Sånt... fleipe en ikke en læge me.

Skrevet

Dette bør du straks rapportere til fylkeslegen! Herregud for en jævli ting å si!!! Han burde aldri hatt lov til å praktisere, og gudene vet hvor mange ganger han har gjort dette!! :kjefte:

Skrevet

Bytte lege skal jeg gjøre.

Snakket med mamma om det, men hun mente at det var ikke noe å bry seg med for leger bare beskytter hverandre uansett. Stemmer det?

Skrevet

Hvis dette er sant, så burde det absolutt ikke skjedd.

Pasienter stoler på leger, og på at de er dyktige og gjør sitt beste. Man skal ikke spøke med noe, med mindre man kjenner pasienten godt, og legen vet det er greit å spøke med visse ting.

Syns du burde si til legen din at det ikke var akseptabelt.

Vet noen leger har skikkelig galgenhumor, fordi de har sett så mye og blir veldig herdet, så det spørs om denne legen ikke tenkte seg godt nok om.

Skrevet

Klart du skal rapportere!! At leger bare beskytter hverandre er vas - og hvis ingen rapporterer de trenger de jo ikke beskytte seg engang. Da kan de jo ture frem nøyaktig som de vil. En dårlig lege ødelegger for alle andre gode og ordentlige leger. Selvsagt må du rapportere dette. Om det ikke blir gjort noe, og han fortsetter, har ihvertfall du gjort det du kan for at dette ikke skjer flere ganger.

Når han kan fleipe med blodkreft, hva annet gjør han liksom...

Skrevet

Jeg var hos en fysioterapeut som kom med drøye, slibrige kommentarer og tilnærmelser til meg mens han masserte meg på lår og rumpe (var der jeg hadde vondt altså, men det ville nok vært mindre ubehagelig hvis det hadde vært ryggbehandling..)

Uansett så rapporterte jeg det til sjefen på senteret han praktiserer, og selv om han slapp unna med en advarsel (det var vel strengt tatt ikke et alvorlig overgrep), så er det viktig for meg at noen vet hva han gjorde. For neste gang ei jente rapporterer tilsvarende, vet de at det ikke er meg som overtolket ting (noe jeg ikke gjorde!), og kanskje han får sparken. Og den neste jenta blir mer sannsynlig tatt på alvor hvis det er rapportert overtramp fra før..

Derfor MÅ du rapportere! Om ikke annet for å hjelpe neste person som blir utsatt for det samme! Hvis alle hadde vært flinkere til å si fra/anmelde sånt (mener ikke du skal anmelde dette, mer generelt) ville det vært lettere å straffe overgriperne også. For det er et slags overgrep å la deg tro at du skal DØ i flere sekunder!!

Skrevet

Jeg hadde ikke syns det var nok å si ifra til sjefen på senteret. Kan jo godt hende han er sjefen(?). Jeg hadde nok gått rett til politiet og rapportert det der.

Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke syns det var nok å si ifra til sjefen på senteret. Kan jo godt hende han er sjefen(?). Jeg hadde nok gått rett til politiet og rapportert det der.

Regner med denne er til meg? Han er ikke sjefen, han er tilknyttet et treningsenter, og jeg la frem saken til sjefen for treningssenteret. Å anmelde ham blir litt drøyt, da det kun var snakk om kommentarer, ikke fysisk overgrep. Det skjedde også kun en gang, siden jeg ikke gikk tilbake dit igjen. Sjefen tok saken veldig seriøst, og tok en samtale med ham (der han selvsagt benektet å ha "ment det sånn" og at han var veldig opprørt over at jeg "tok det slik".. blablabla). :nei:

Jeg benytter også enhver anledning (det det passer seg) til å fortelle folk hva han gjorde, og han har etterhvert fått et rimlig dårlig rykte.. Så jeg synes det fungerer helt greit. :)

Endret av MarilynM
Skrevet

Verste jeg har hørt. Om det er sant som du sier, rapporter det! Han kan ikke gå rundt å si slikt til pasientene.

Skrevet

Bytte lege skal jeg gjøre.

Snakket med mamma om det, men hun mente at det var ikke noe å bry seg med for leger bare beskytter hverandre uansett. Stemmer det?

Tja, merkelig ting å si...., at leger beskytter hverandre..., det er vel ikke relevant i denne sammenheng? Du har jo ikke blitt utsatt for feilbehandling/feilmedisinering av noe slag? Han kom bare med en totalt upassende spøk, fullstendig på jordet. Kan ikke skjønne at andre leger vil anerkjenne denne type spøk overfor pasienter man egentlig ikke kjenner??

Jeg ville byttet lege, men ikke gjort noe utover det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...