Gå til innhold

Fortvilet


intellekt

Anbefalte innlegg

Jeg vet at det er helt normalt at hannkatter skvetter, og min gjør det tydeligvis for å markere. Han gjør det overalt! På klær, dyner, madrass, håndklær, skittentøy etc. Men i dag oppdaget jeg at han tisset i vasken på kjøkkenet.. Er det noen som har noen råd til hvordan jeg kan forhindre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han ikke allerede er kastrert vil jeg anbefale at du kastrerer ham

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dyrlegenett.no/Katten%20tisser%20inne.htm

Her står det litt informasjon om temaet. Det er ikke sikkert at det hjelper, men det er absolutt verdt et forsøk. Hannkatter blir også ofte mer hjemmekjære når de kastreres.

Det står også andre tips på siden, men å kastrere katten synes jeg er viktig også av andre årsaker, så jeg vil absolutt anbefale det. :)

Alle katter, hanner eller hunner, kastrerte eller ikke- kastrerte markerer seg utendørs. Ikke- kastrerte katter har større trang til å markere seg enn kastrerte. Det å kastrere en katt kan redusere risikoen for at den markerer seg inne, men da markeringen ofte har følelsesmessige årsaker heller enn seksuelle, er ikke kastrering noen garantert behandling.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det noe bedre av å kastrere ham da? Han vil vel uansett skvette?

Ja, det blir bedre av å kastrere ham. Mine sluttet totalt med inne-merkering etter kastrering. Ekstremt få kastrerte katter markerer inne. Men veldig mange u-kastrerte markerer.

En tusenlapp og problemet er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...