Gå til innhold

Sex med 16-åring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes du det er greit å at en 18-åring har frivillig sex med en 16-åring?

Tar jeg ikke helt feil så vil jeg tro de aller fleste synes det er helt greit i Norge.

Visste du at i andre land, blandt annet usa så kan 18-åringen bli dømt for voldtekt (av barn)?

Mange der synes ikke at det er greit og mener at 18-åringen er en gris som har sex med et barn på 16.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ÆH...16 er jo den seksuelle lavalder. så en 16åring kan ha sex med en på 30 til og med uten at noen skal ha noe å si om det.

Hva de har i USA aner jeg ikke. alt unner 16 i Norge er ikke greit, 16 og over greit.

Gjest MikeWaters
Skrevet

Mange der synes ikke at det er greit og mener at 18-åringen er en gris som har sex med et barn på 16.

Mange der mener fryktelig mye rart. Som at Darwin bør utelukkes fra skolepensum til eks.

Skrevet

I USA varierer seksuell lavalder fra stat til stat.

Sex med en person under seksuell lavalder i USA regnes som "statutory rape", som på norsk blir noe i retning av "lovformelig voldtekt". Det er ikke det samme som normal voldtekt, for å si det litt klønete. Det innebærer at selv om den mindreårige uttrykte at han eller hun hadde lyst til å ha sex regnes ikke vedkommende som i stand til å gi sitt samtykke.

Når det er liten aldersforskjell mellom den mindreårige og partneren er det vanlig å regne dem som mer likestilt enn for eksempel en 15-åring og en 30-åring, og eventuell straff for partneren gis deretter. Jeg har ikke noensinne hørt om at en 18-åring har blitt straffeforfulgt for å ha sex med en 15-åring.

Skrevet

Da jeg var 16 hadde jeg høyst frivilig sex med en på 44, ingen verdens ting som er ulovlig med det. Etikk er jo noe annet da, og det er fordommer også.

Skrevet

Kjør på, trådstarter. NovaFlare sitt eksempel synes jeg dog var litt ekstremt. Lovlig, ja, men loven har ingenting med min moral og etikk å gjøre.

Skrevet

Jeg syns det er greit. USA er et spesielt land med mange spesielle lover.

Skrevet

NovaFlare sitt eksempel synes jeg dog var litt ekstremt. Lovlig, ja, men loven har ingenting med min moral og etikk å gjøre.

Og jeg er høyst enig med deg, bare så det er sagt! Ville bare påpeke at det er LOV. Etikk og fordommer er noe annet. Jeg synes ikke noe om tanken i dag selv, jeg :gjeiper:

Skrevet

Og jeg er høyst enig med deg, bare så det er sagt! Ville bare påpeke at det er LOV. Etikk og fordommer er noe annet. Jeg synes ikke noe om tanken i dag selv, jeg :gjeiper:

Det er da bra :P Forøvrig er det jo litt besynderlig at om en på 21 har sex med en på 15 så blir det rabalder, mens om en på, som i ditt tilfelle, 44 har sex med en på 16 så er det helt greit. Loven er nok ikke perfekt.

Skrevet

Tråden er ryddet

Trampe -mod-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...