Gå til innhold

Volvo stasjonsvogn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente i midten av 20 årene, uten barn.

Jeg skal ha en ny bil, jeg liker Volvo og jeg liker stasjonsvogner så valget er mellom XC70 og V50. Hvilke bil er mest "jentete"? Syns dere XC70 er litt voldsom og klumpete og at V50 er litt mer smidig? :)

Prismessig vil jeg få en nyere bil hvis jeg velger V50 framfor XC70. Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ei jente i midten av 20 årene, uten barn.

Jeg skal ha en ny bil, jeg liker Volvo og jeg liker stasjonsvogner så valget er mellom XC70 og V50. Hvilke bil er mest "jentete"? Syns dere XC70 er litt voldsom og klumpete og at V50 er litt mer smidig? :)

Prismessig vil jeg få en nyere bil hvis jeg velger V50 framfor XC70. Hva hadde dere gjort?

...i den grad noen av disse bilene er "jentete", så må det vel være en litt sporty V50...MEN jeg tror XC70 er en bedre bil - og lettere å selge en gang i tiden, men nå spør jo du hvilken som er mest "jentete", så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tvil om at V50 er mest jentete. XC70 derimot, er både tøff, større og mer behagelig. Om økonomien tillater det hadde jeg glatt kjøpt en XC70!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du bruke bilen til? Det er det som er mest essensielt. Hvor mye bagasje trenger du plass til? Barneseter, barnevogn? Hundebur?

Personlig så hadde jeg tatt XC70. Bedre bagasjeplass, samt at jeg synes V50 er trang og liten i forhold. Men nå liker jeg biles med god plass, samt at jeg hater å ikke få plass til alt i bagasjerommet.

Blir som å sammenligne en BMW 3-serie stasjonsvogn med 5-serien, og Audi A4-stasjonsvogn med A6-stasjonsvogn. De små er gode biler med grei plass, men har man behov for stor plass, så tar man storebroren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har Volvo XC70 og kan anbefale den på det sterkeste. Den er tøff å se på, tar seg lett frem på vinterføre, er en drøm å kjøre, har god bagasjeplass og en meget sikker bil (men det er forsåvidt alle Volvoer). Den bruker en del drivstoff, så den er ikke økonomisk eller miljøvennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V50 er jo en liten og trang bil. Jeg fatter ikke hvordan en bil som er så stor utenpå kan bli så liten inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Definitivt en XC70, krute god bil! Drøm å kjøre, fin å se på selv om den virker litt røff. Og ikke minst ekstremt driftsikker. Min far fikk et militært kjøretøy (8 hjuls svært monster) i flabben, bare fronten som var knust. Han gikk ut av bilen etter hendelsen med null skader! Den er robust og tar seg ekstremt godt fram på vinteren, så bor du i et strøk hvor det er mye snø og varierende kjøreforhold vil jeg anbefale deg denne bilen på det aller sterkeste! Får du tak i en diesel ligger den på 0.8 på mila. Er helt overkommelig vil jeg påstå!

Endret av Vams
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...