Gå til innhold

Piske eggedosis med stavmikser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøvde å piske eggedosis av egg og sukrin med min nyinnkjøpte stavmikser (Bamax) men fikk det ikke til. Eggedosisen ble aldri luftig og stiv, bare sausete. Tenkte kanskje det var feil å ha egg og sukrin sammen, så jeg prøvde å piske bare egg men heller ikke det gikk bra.

Hva gjorde jeg galt? Går det kanskje ikke ant å piske eggedosis med stavmikser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går ikke å piske eggedosis med stavmikser, det er derfor det har blitt feil for deg. En stavmikser er som en kniv, og den mikser maten ved at den blir finhakket. For å lage eggedosis må du piske luft inn i blandingen, og da må du bruke en mikser med visper.

Jeg har selv brukt sukrin i matlaging. Det går fint å piske egg og sukrin sammen, men sukrin løser seg ikke like godt som sukker.

Lykke til med nytt forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stavmikser, men ikke med kniven. Min stavmikser hadde også med en visp som er super til eggedosis og marengs....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke å piske eggedosis med stavmikser, det er derfor det har blitt feil for deg. En stavmikser er som en kniv, og den mikser maten ved at den blir finhakket. For å lage eggedosis må du piske luft inn i blandingen, og da må du bruke en mikser med visper.

Jeg har selv brukt sukrin i matlaging. Det går fint å piske egg og sukrin sammen, men sukrin løser seg ikke like godt som sukker.

Lykke til med nytt forsøk!

Jeg bruker stavmikser, men ikke med kniven. Min stavmikser hadde også med en visp som er super til eggedosis og marengs....

Jeg har ikke visp til stavmikseren, men jeg brukte flat dings som man bla kan piske skummet melk til krem med. Fløte skal også kunne piskes, men har ikke prøvd. Brukte ikke kniven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, vet ikke helt hvorfor, men noen ganger har jeg fått en sånn saus-lignende konsistens jeg også.. Prøvde på nytt og da funker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...