Gå til innhold

Dødfødt baby


ela

Anbefalte innlegg

Min mor fødte en dødfødt baby, to år før jeg ble født.

Jeg er nå 20 år, jeg fikk ikke vite dette før jeg var 16.

Jeg har veldig mye spørsmål rundt dette, men tørr ikke å ta det opp med henne. For tidligere har jeg prøvd å ta det opp, men det har blitt fort snakket vekk... Føler dette er et ømt tema for hun. Jeg vil ikke rippe opp i vonde minner, men jeg vil at hun skal kunne åpne seg for meg å forklare hva som skjedde.

Jeg har jo forstått det sånn at hadde denne jenten blitt født, så hadde jeg mest sannsynlig ikke vært her idag, siden min mor ikke ville ha flere enn 2 unger. (Ikke at jeg tar dette tungt).

Men jeg vil vite hva som skjedde...

Burde jeg ta dette opp? La være? Eller, hvordan skal jeg kunne ta dette opp med hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thefainter

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skal ta det opp. Babyen ble født død, foreldrene dine tok det sikkert med stor sorg. Hvorfor barnet døde kan det være mange årsaker til. Og siden det er så lenge siden så ser jeg ikke poenget med å snakke om det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen andre du kan snakke med da? Venner eller søsken av moren din som var rundt henne den tiden? Skjønner veldig godt at du vil ha svar på ting og at du lurer på hva som skjedde, men du gjør nok lurt i å ikke mase på moren din hvis hun ikke vil snakke om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ja, da mener jeg det motsatte av de andre her inne...;)

Jeg kan forstå at du er nysgjerrig på din søsters skjebne.

Du sier at moren din snakker det vekk når du spør?

Har dette skjedd 1 eller flere ganger?

Hvis du har forsøkt å snakke om dette mange ganger og

hun tydelig viser at dette er hardt ville jeg en siste gang sagt at du skjønner at dette har vært hardt,

men at du veldig gjerne vil høre hva som skjedde?!

Kanskje var det arvelig - kanskje vet de ikke - men man får bare svar når man spør! ;)

Har du en far du kunne spurt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...